تصمیم بازگشت نجفی به زندان توسط سیاسی ها گرفته شده است!

هفتم خرداد ماه محمد علی نجفی به اتهام قتل میترا استاد، همسر دوم خود بازداشت شد. نجفی پس از رضایت اولیا دم و با قرار وثیقه روز 6 شهریور ماه از زندان آزاد شد این در حالی است که تنها پس از 48 ساعت خبر بازگشت وی در رسانه ها منتشر شد.

علیرضا طباطبایی؛ وکیل پایه یک دادگستری در پاسخ به این سوال که از منظر حقوقی قبل از صدور رای دیوان، امکان بازگشت متهم به زندان وجود دارد یا خیر، گفت: سخنگوی قوه قضائیه باید در این خصوص پاسخ بدهد. وقتی زندانی با قرار وثیقه آزاد می شود تا زمانی که قرار ایشان تغییر کند، آزاد است.

وی افزود: حکم آقای نجفی قطعی نیست و ایشان با قرار آزاد شده بودند؛ احتمال می دهم بازگشت ایشان به زندان، تصمیم مقامات سیاسی باشد اما اطلاعات دقیقی ندارم.

طباطبایی تصریح کرد: نمی دانم چه کسی تصمیم گرفته که ایشان به زندان بازگردد و از موضوع اطلاع دقیقی ندارم.

این وکیل پایه یک دادگستری در پاسخ به این سوال که آیا تا کنون سابقه داشته که در روز تعطیل، فردی که با قرار آزاد بوده به زندان بازگردد، اظهار کرد: وقتی تصمیم قضایی باشد می توانم بگویم سابقه نداشته است اما هنگامی که اراده سیاسی باشد قطعا این اتفاقات رخ می دهد. حتما سخنگوی قوه قضائیه در این رابطه توضیح خواهد داد.

وی عنوان کرد: وقتی برای هر متهمی کیفر خواست صادر می شود اگر جرمی مثل قتل باشد تا زمانی که دادگاه تصمیم بگیرد بازداشت خواهد ماند. ولی وقتی اولیا دم رضایت می دهند، قصاص منتفی می شود. وقتی قصاص منتفی شد پرونده فرد مفتوح است تا حکم حبس صادر شود، متهم با قرار وثیقهتا زمانی که حکم قطعیشان صادر شود، آزاد می شود .

طباطبایی اضافه کرد: هیچ قانونی وجود ندارد که وقتی اولیا دم رضایت داده اند قصاص اجرا شود. اما جنبه عمومی جرم و سلاح باقی می ماند که سلاح مجوز داشته که تمدید نشده است.

این وکیل پایه یک دادگستری در اظهار کرد: بازگرداندن ایشان به زندان به تصمیم مقامات سیاسی باز می گردد و این نباید تصمیمی قضایی باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 500303 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟