به گزارش رکنا، از خانه یکی از مسلمانان مدینه سرقتی شد، در این مورد دو نفر متهم شدند؛ یکی مسلمان و دیگری یهودی، هر دو را دستگیر کرده، به محضر پیامبر آوردند. میان مسلمانان دلهره‌ ای پیدا شد که اگر ثابت شود که مسلمان سرقت کرده برای ما در مدینه و نزد یهودیان آبرویی باقی نمی‌ ماند، خدمت پیامبر رسیدند و گفتند: آبروی مسلمانان در خطر است؛ سعی شود که مسلمان تبرئه شود! امّا پیامبر قضاوت به ناحق را برای اسلام و مکتب آبروریزی دانستند. باز مسلمانان استدلال آوردند که: یهودیان تا کنون به ما ظلم‌ها کرده‌ اند و بر فرض که در این مورد به یک یهودی ظلم شود، در برابر آن همه ظلم چیزی نیست! اما پیامبر فرمودند: حساب قضاوت و عدالت از حساب ناراحتی‌ های قبلی جداست.

سرانجام آن دو متّهم مورد بررسی پیامبر قرار گرفتند و بر خلاف میل مسلمانان یهودی تبرئه شد و این نمونه اجرای عدالت، گرچه در نظر سطحی برای مسلمانان آن زمان بی آبرویی به همراه داشت، ولی در واقع مکتب اسلام را برای همیشه آبرومند و بزرگ ساخت.

از همین رو نباید از دستگیری مفسدین و جایگاه آنان ترسید و یا به این فکر کرد که این دستگیری ها موجب بی آبرویی نظام می شود. آن چیزی که به انقلاب و حکومت اسلامی آبرو می دهد، اجرای عدالت است، نه ملاحظات سیاسی. بر همین اساس وظیفه دستگاه های امنیتی، نظارتی و قضایی، حفظ آبروی دین و حکومت اسلامیست، نه آبروی مسئولین.

انقلابیون نیز نباید از تصفیه دمل های چرکین و مفسدین هراسی داشته باشند، انقلاب اسلامی با این غربالها عزیزتر خواهد شد و با قدرت بیشتر به سمت آرمانها حرکت خواهد کرد. آنهایی باید بترسند که منافعشان به خطر افتاده و به همین دلیل در حال تزریق ترس و ناامیدی هستند.

علی جعفری - کانال رجا

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 498573 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟