مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: چند روز است که یکی از نهادها که مالکیت حقوقی ۱۲ مدرسه تهران را داراست، حکم قلع و قمع این مدارس را گرفته است و در صورت اجرای این احکام، ۸ هزار دانش‌آموز محصل در این مدارس سرگردان می‌شوند.

مسعود ثفقی مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: چند روز است که یکی از نهادها که مالکیت حقوقی ۱۲ مدرسه تهران را داراست، حکم قلع و قمع این مدارس را گرفته است و اگر این احکام اجرا شود، ۸ هزار دانش‌آموز محصل در این مدارس سرگردان می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهر تهران به لحاظ فضای آموزشی جزو فقیرترین شهرهای کشور محسوب می‌شود، پلمب هر یک از مدارس، ما را با مشکلات عدیده‌ای برای سامان دادن به تحصیل دانش‌آموزان روبه‌رو خواهد کرد.

ثقفی تصریح کرد: به عنوان مثال یکی از این مدارس که در دوره دوم ابتدایی در منطقه ۲ تهران فعالیت می‌کند، حدود ۴۵۰ دانش‌آموز دارد و در صورت قلع و قمع شدن مدرسه، در اطراف آن تا شعاع طولانی هیچ مدرسه جایگزینی برای دانش‌آموزان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در تهران بالغ بر ۴ هزار مدرسه داریم، گفت:در حال حاضر حدود ۴۷ مدرسه با مالک حقیقی و با ۲۳ مدرسه نیز با مالک حقوقی در معرض قلع و قمع هستند که در صورت اجرای احکام این مدارس نیز تعداد زیادی از دانش‌آموزان تهرانی سرگردان می‌شوند.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اضافه کرد: در حال رایزنی با مالکان این مدارس هستیم و امیدواریم بتوانیم با توافق اجاره و تهاتر با ملک معوض، موافقت این مالکان را به دست آوریم تا دانش‌آموزان در همان مدرسه به تحصیل خود ادامه دهند.

وی تصریح کرد: متأسفانه افزایش نرخ اجاره و فروش املاک موجب شده است که فشار برخی مالکان حقیقی مدارس به آموزش و پرورش بیش از گذشته شود اما در این میان شاهدیم که حتی مالکان حقوقی نیز به دنبال تغییر کاربری ملک آموزشی هستند تا ارزش ملک آنها چند برابر شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 485821 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟