ورود دادستانی به یک‌طرفه شدن جاده چالوس

فریدون خزایی با اشاره به افتتاح دادگاه مرزن آباد از سال ۹۴ اظهار داشت: از ابتدای تاسیس تاکنون میزان پرونده های وارده ۹ هزار و۲۸۳ فقره و هشت هزار و ۳۲۰ فقره پرونده مختومه شده است و ۹۶۳ فقره پرونده نیز در جراین رسیدگی قرار دارد.

وی با بیان اینکه متوسط وقت رسیدگی پرونده ها حدود دو ماه است به وضعیت خاص حوزه قضایی بخش مرزن آباد اشاره کرد و اظهار داشت: حدود ۸۰ کیلومتر جاده کندوان در این حوزه قضایی قرار دارد و حجم بالای مسافران و رهگذران این جاده، پرونده های مختلفی را ایجاد می کند اما نگاه به این حوزه در قالب بخش است.

وی شمار جمعیت بخش مرزن آباد را ۲۱ هزار نفر اعلام کرد و گفت: بیش از ۶۰ درصد چارت اداری مرزن آباد خالی است و تنها دو قاضی در این دادگاه خدمات می کنند.

خزایی با عنوان اینکه شعبه دو در حوزه قضایی مصوب شده است اما فضای اداری برای راه اندازی آن نداریم گفت: یک قطعه زمین دو هزار و ۷۰۰ متری در انتهای بلوار مرزن آباد برای ساختمان اداری دادگاه تهیه شده و اکنون در حال ساخت است.

رئیس حوزه قضایی بخش مرزن آبادتصریح کرد: در صورت تکمیل ساختمان اداری، بخشی از مشکلات فضای اداری موجود رفع می شود.

خزایی به وضعیت خاص جغرافیایی منطقه و پرونده های خاص اشاره و اضافه کرد: پرونده های تصادفات سنگین، تعرضات به منابع طبیعی، تغییر کاربری از جمله پرونده های خاص به شمار می رود.

وی با تاکید بر اجرایی شدن مجازات های جایگزین حبس یادآور شد: متهمی که به اراضی ملی تجاوز کرده بود، محکوم به کاشت نهال و مراقبت از آن در دوره زمانی خاصی شده است.

خزایی همچنین به محکومیت یک مجرم درباره فواید آزادراه تهران شمال خبر داد و آن را مصداقی از مجازت های جایگزین حبس برشمرد.

رئیس حوزه قضایی بخش مرزن آباد همچنین به اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کندوان اشاره کرد و از ورود مدعی العموم در این قضیه گفت: جاده کندوان پاسخگوی هجوم میلیونی مسافران نیست و راحترین کار، یکطرفه شدن مسیر است و این تبعاتی برای اهالی منطقه دارد.

وی با اظهار اینکه پیشنهاد شده که جاده کندوان از بالای مرزن آباد و مسیر دزدبن یکطرفه شود تا اهالی روستاهای حاشیه در زمان تعطیلات با مشکل مواجه نشوند.

رئیس حوزه قضایی بخش مرزن آباد درباره نرخ عوارض آزادراه چالوس، نرخ آن را بالا دانست و گفت: ضرورت دارد برای افراد بومی برای تردد از این مسیر امتیازات خاصی قائل شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 485096 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟