دو زندانی در شهرهای شیراز و دره شهر که سال‌ها پیش در جریان درگیری مرتکب جنایت شده و محکوم به قصاص نفس بودند، با کمک یک زوج نیکوکار و جلب رضایت خانواده مقتولان از مرگ نجات یافتند.

قتل در زمین فوتبال

درگیری لفظی بهرام 17 ساله در زمین فوتبال با دوستش به خاطر تنه زدن هنگام بازی، با جانبداری بازیکنان دو تیم و هیجان پسربچه‌ها، به یک نزاع دسته جمعی تبدیل شد. در این میان محمود با ضربه چاقو از پا درآمد و بازی فوتبال در زمین خاکی به یک پرونده جنایی در دادگاه شیراز بدل گشت. پسر نوجوان دستگیر و به قصاص نفس - اعدام- محکوم شد.

پدر بهرام در زمان دستگیری پسرش بر اثر سکته قلبی جان باخته بود. زندگی تلخ مادر بهرام در مرگ همسر و نبود پسرش به کابوسی دردآور می‌مانست که انتهایی نداشت. 13 سال از آن روز شوم می‌گذشت و او امیدی به رهایی پسرش از زندان نداشت. زن درد کشیده هر سال که شمعی بر مزار شوهرش می‌گذاشت، به خاطر می آورد که او و پسرش در یک روز با هم رفتند و همیشه دعا می‌کرد حداقل سفر پسرش بی‌بازگشت نباشد.

حالا دعای این مادر مستجاب شده و زوج نیکوکار البرزی با کمک آقای بازیگر معروف سینمای کشور و پرداخت 350 میلیون تومان دیه به اولیای دم در آخرین فرصت، جان این جوان اعدامی را خریدند.

سلیمان اعدام نشد

دومین اعدامی «سلیمان» بود که از تیر 91 به اتهام قتل عمد در شهرستان دره شهر روانه زندان شد. 7 سال در زندان هر لحظه‌اش با پشیمانی سپری شد. او متهم به قتل پسر عمویش بود. خانواده عمویش به خاطر فرزندان کوچک وی و در ازای دریافت دیه 50 میلیون تومانی حاضر به گذشت شدند اما سلیمان توانایی پرداخت دیه را نداشت و برای آزادی از زندان و پایان این کابوس سیاه، چشم امید به نیکوکاران داشت.

این بار نیز زوج نیکوکار البرزی پیش قدم شده و با پرداخت دیه به خانواده مقتول مقدمات آزادی این زندانی را فراهم کردند. حاجی رضا شاکرمی دادستان استان البرز با تأیید خبر کمک این نیکوکار به آزادی زندانیان گفت: این فرد نیکوکار همچنین در مراسم گلریزانی که چندی قبل برگزار شد 110 میلیون تومان برای آزادی 21 زندانی جرایم غیرعمد و محکومین مالی آبرومند پرداخت کرد. «ر.ف» نیکوکار البرزی نیز گفت: هر چند این دو محکوم مرتکب قتل عمد شده‌اند اما با سپری کردن سال‌های زیادی از عمر خود پشت میله‌های زندان بشدت ابراز پشیمانی کرده و متنبه شده‌اند. در آیین ما بر اهمیت نجات دیگران از گرفتاری و انجام امور خیر، توصیه شده است و با عمل به این تأکیدات، هر ساله تعدادی زندانی بدهکار را آزاد کرده و نزد خانواده‌شان برمی‌گردانیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 482148 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟