پای دختر نجفی به پرونده قتل میترا استاد باز شد / لاله عقبایی چه گفت؟

او در این خصوص گفت: «هیچ رسانه‌ مکتوبی حق انتشار چهره متهم را بدون پوشش ندارد، مگر با اجازه قاضی چه برسد به اینکه رسانه‌ای فیلم متهم را در تلویزیون پخش کند و به آلت قتاله دست بزند. در این گزارش می‌بینیم که خبرنگار صدا و سیما اعلام می‌کند ساعت ٧ غروب است این در حالی است ‌که فیلم بعد از اذان مغرب گرفته شده است. این موارد همه جرایم جداگانه‌ای است که بزودی علیه رسانه صداوسیما اعلام جرم می‌شود.»

البته این پایان ماجرای فیلم منتشر شده نبود و صبح روز گذشته هم سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره حواشی به وجود آمده از نوع برخورد پلیس با محمدعلی نجفی در پلیس آگاهی تهران بزرگ، واکنش نشان داد و گفت: «زمانی که از آقای نجفی فیلم گرفته شد مربوط به موقعی بود که او به پلیس آگاهی منتقل شد و بازجویی‌های مقدماتی از آقای نجفی در حال انجام بود. ما برخی از انتقادات را می‌پذیریم و رد نمی‌کنیم، ممکن است مأموران ما نیز اشتباهاتی داشته باشند و اگر مردم احساس می‌کنند که ما اشتباهی کردیم، عذرخواهی می‌کنیم. آنطور نیست که ما بگوییم ایرادی نداریم، ممکن است مأمور ما اشتباهی داشته باشد اما سوء نیتی در کار نبوده است.»

با این حال بازهم شائبه‌های متعددی در خصوص اتهام دکتر نجفی و پرونده قتل میترا استاد وجود دارد که بخشی از آن را در گفت‌و‌گو با لاله عقبایی یکی از وکلای دکتر محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران مورد بررسی قرار داده‌ایم: لاله عقبایی یکی از وکلای محمد علی نجفی در پاسخ به این سؤال که از نظر شما پرونده با ابهاماتی روبه‌روست یا خیر عنوان کرد: من و دکتر علیزاده طباطبایی از همان روز نخستی که وکالت دکتر نجفی را عهده دار شدیم همه تلاش مان را کردیم تا پرونده به خوبی جریان پیدا کند. البته ما درخواست‌های بیشتری داشتیم اما قوه قضائیه همانند سایر پرونده‌ها به ما دسترسی و اجازه تحقیقات داد و از این بابت هم هیچ اعتراض و انتقادی نداریم. وی درباره درخواست‌های بیشتر توضیح داد: به هرحال وقتی ما پرونده را مورد بررسی قرار می‌دهیم ممکن است به ابعاد دیگری برسیم که نیاز به تحقیقات بیشتری داشته باشیم .

این وکیل دادگستری در پاسخ به این سؤال که در روزهای اخیر شائبه ارتکاب قتل از سوی فرد سومی در این پرونده مطرح شده نظر شما چیست افزود: من و آقای طباطبایی به عنوان وکیل مدافع دکتر نجفی تا تکمیل شدن مراحل تحقیقات نمی‌توانیم با قاطعیت در این مورد صحبت کنیم و تا آخرین لحظه امیدوار هستیم که نتایج و بررسی‌های تکمیلی پرونده امیدوار کننده باشد. از این رو تلاش ما این است که در راستای حق موکلمان عدالت هم رعایت شود. وی در پاسخ به اینکه آیا امکان دارد که ایشان خواسته یا ناخواسته قتلی را که فردی دیگر مرتکب شده گردن گرفته باشد چون این روزها شنیده می‌شود حتی پای دختر نجفی هم به پرونده کشیده شده است گفت: به هیچ عنوان دختر دکتر نجفی دخالتی در پرونده قتل ندارد چرا که روز حادثه ایشان به همراه همسر و راننده دکتر نجفی و همینطور پسر میترا استاد وارد خانه شده و از ماجرای قتل آگاهی پیدا کرده‌اند. همان‌طور که پیش‌تر هم مطرح شد زهرا نجفی پس از دریافت نامه پدر از دست راننده نگران شده و به محل سکونت پدرش مراجعه می‌کند و با جسد مقتول مواجه می‌شود.

لاله عقبایی در خصوص گزارش پزشکی قانونی هم گفت: گزارش پزشکی قانونی با آنچه در پرونده از ابتدا گفته شده مغایر نبوده و در این گزارش تأیید شده که میترا استاد بر اثر شلیک 2 گلوله به قتل رسیده است. عقبایی درباره فرضیه افشاگری برادر میترا استاد – مقتول – هم عنوان کرد: چنین چیزی نشنیده‌ام و فکر نمی‌کنم صحت داشته باشد.

وی در پایان تأکید کرد: در حال حاضر خانواده استاد داغدار است و پسر نوجوانی مادرش را از دست داده است. از آن سو هم شخص دکتر نجفی که سال ها برای این کشور زحمات زیادی را کشیده‌اند در بازداشت هستند. ما همه سعی مان این است که حقوق هر دو طرف این حادثه رعایت شود و امیدوار هستیم تا در مسیر عدالت اتفاق خوبی برای طرفین بیفتد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 479992 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟