در سی ویکم اردیبهشت ماه بیست و پنجمین طرح رعد پلیس پیشگیری تهران بزرگ که در سطح یازده سرکلانتری برگزار شد بیش از ۸۰۰ سارق و مالخر و قاچاقچی شناسایی شدند. در میان افرادی که دستگیر شده بودند برخی از آن‌ها برای رسیدن به مقاصد شوم خود از شگرد‌های عجیب و غریبی استفاده می‌کردند.

مشروبات سرنگی

یکی از کشفیات عجیب پلیس در جریان طرح رعد ۲۵ کشف مشروبات دست سازی بود که دو مرد تبهکار برای ردگم کنی مشروب‌های دست ساز خود را داخل بطری‌های دلستر یک برند معروف می‌ریختند و به دست مشتری هایشان می‌دادند. سرهنگ محمد کالوسی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان دررابطه با این پرونده گفت:چندی پیش مأموران کلانتری خانی آباد درجریان فعالیت‌های غیرقانونی فردی در خصوص فروش مشروبات الکی قرار گرفتند.

وی ادامه داد:بلافاصله عملیات شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده آغاز شد ومأموران موفق شدند دو متهم مرتبط با این پرونده را دستگیر کنند. هر دو متهم پس از دستگیری وقتی خود را در پایان راه دیدند به جرم خود اعتراف کردند و گفتند:ابتدا دلستر‌ها را خریداری می‌کردیم، سپس با استفاده از سرنگ مایع داخلش را خالی و سپس مشروبات دست ساز را وارد بطری می‌کردیم.

اما پلیس پیشگیری یک باند دیگر را نیز دستگیر کرده بود که کارشان رنگ کردن گنجشگ به جای قناری بود. می‌گویید چه طور؟اعضای این باند نیز مشروبات دست ساز خود را داخل شیشه‌های خارجی می‌ریختند، سپس به طرز ماهرانه‌ای در بطری را پلمپ و هرکدام از آن‌ها را به قمیت‌های بالایی به مشتری هایشان قالب می‌کردند.

هر سرقت با یک لباس

جوانی در گوشه حیاط ایستاده بودو در آن هوای گرم چند لباس به تن داشت، پوشیدن آن همه لباس غیرطبیعی بود و توجه هربیننده‌ای را به خودجلب می‌کرد. به سراغ سرهنگ منصور حمیدوند رفتیم سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران بزرگ تا او راز لباس پوشیدن‌های پسرجوان را برایمان فاش کند.

سرهنگ حمیدوند می‌گوید:چندی پیش درمحله نارمک تهران چندین گزارش در مورد گوشی قاپی به مأموران پلیس رسید. مالباخته‌ها در اظهارات خود مدعی بودند پسری جوان سوار یک موتورسیکلت در تاریکی شب به آن‌ها نزدیک شده و در یک چشم به هم زدن گوشی تلفن همراهشان را قاپیده و متواری شده است. نکته عجیب این پرونده این بودکه سارق در مدت زمان کوتاهی دست به سرقت چند گو. شی از شهروندان زده و در همه سرقت‌ها هر بار یک نوع تی شرت به تن داشته است.

وی افزود:با توجه به حساسیت ماجرا تیمی از مأموران مأموریت پیدا کردند تا هرچه سریعتر سارق جوان را شناسایی و دستگیر کنند. به این ترتیب بود که تحقیقات آغاز شد و مأموران موفق شدند با اقدامات کارشناسانه خود رد سارق جوان را که ساکن همان منطقه نارمک بود بزنند و او را دستگیر کنند.

حمیدوند گفت:با دستگیری پسرجوان او تحت بازجویی قرار گرفت و در اعترافاتش به مأموران گفت:بعد از هر سرقت خود را به مخفی گاهم می‌رساندم و یک تی شرت با رنگ و طرح دیگر می‌پوشیدم، چرا که این کار باعث می‌شد دستم برای پلیس رو نشود.

طلافروشی که تریاک می‌فروخت

در سرکلانتری هفتم نیز مأموران موفق شده بودند که یک پرونده عجیب را به سرانجام برسانند. پرونده‌ای که در آن مردی میانسال و طلافروش وقتی مشغول فروش ماده مخدر تریاک به مشتری هایش بوده دستگیر می‌شود.

سرهنگ جلیلیان در این باره گفت:مدتی قبل خبری به ما رسید مبنی بر اینکه فردی در محدوده سرکلانتری هفتم مشغول فروش ماده مخدر تریاک است، بلافاصله یک تیم از مأموران دست به کار شدند و با ردزنی‌های پلیسی به مرد طلافروش رسیدند. تحقیقات تکمیلی حاکی از آن بود که مرد طلافروش فروشنده مواد مخدر است، اما برای دستگیری او احتیاج به مستندات داشتند.

وی ادامه داد:با دستور مقام قضایی محل زندگی متهم تحت بازرسی قرار گرفت و مأموران موفق شدند از مخفی گاه او هفت کیلو گرم تریاک را که به بسته‌های کوچک تقسیم شده بود کشف کنند. متهم که دیگر دستش برای پلیس رو شده بود لب به اعتراف گشود و گفت:تریاک‌ها را یکی از دوستام خریدم و با تقسیم کردن آن‌ها قصد داشتم مشتری هایم را راه بیاندازم.

سارق کلاف زن

کلاف زن، یک واژه‌ی جدید است که این روز‌ها در میان سارقانی که دستگیر می‌شوند رواج پیدا کرده است، درست مثل سارقی که در طرح رعد ۲۵ پلیس پیشگیری دستگیر شده بود. مرد جوانی که به اتهام سرقت ۳۰۰ خودرو به روش کلاف زنی به دام پلیس افتاده بود.

ماجر از این قرار بود که چندی پیش مأموران کلانتری خانی آباد درجریان سرقت‌های داخل خودرو قرار گرفتند. در همه این سرقت‌ها سارق با تا کردن کلاف در خودرو‌ها، در‌ها را باز و سپس اقدام به سرقت لوازم داخل خودرو می‌کرد.

با توجه به حساسیت ماجرا بلافاصله تیمی در این خصوص تشکیل و مأموران تحقیقات خود را آغاز کردند. همه سرنخ‌ها به یک نفرختم شد، سارق سابقه داری که به تازگی از زندان آزاد شده است. با هماهنگی قضایی مردسابقه دار دستگیر و وقتی تحت بازجویی قرار گرفت و خود را در برابر شواهد به دست آمده توسط پلیس دید به ناچار لب به اعتراف گشود و پرده از راز ۳۰۰ سرقت لوازم داخل خودرو که به تنهایی انجام داده بود برداشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 477725 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟