ناکامی داعش در ترور یک مسئول نظامی با عملیات انتحاری+ جزییات

شمال استان صلاح الدین عراق همچنان شاهد عملیات نیروهای تیپ ۳۱ بسیج مردمی در منطقه «الاسمده» در حومه شمالی شهر بیجی علیه هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش است.

نیروهای بسیج مردمی در روزهای گذشته در جریان عملیات در این محور موفق شدند یک مقر عناصر مخفی داعش را شناسایی و مقادیر قابل توجه از تجهیزات نظامی و سلاح را ضبط کنند.

همزمان با عملیات نیروهای عراقی در این منطقه، تروریست‌های داعش درصدد بودند یک خودروی انتحاری را در نزدیکی مواضع رزمندگان بسیج مردمی در روستای «محمد موسی» در منطقه «الاسمده» منفجر کنند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای بسیج مردمی مستقر در منطقه به سرعت متوجه تحرکات تروریست‌های داعش شدند و خودروی انتحاری را قبل از رسیدن به مواضع هدف قرار دادند و منهدم کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریستی داعش در این حمله انتحاری درصدد بودند «سید کاظم الزاملی»، مسئول ارتباطات سپاه «بدر» را هدف قرار دهند اما ناکام ماندند و به نتیجه‌ای نرسیدند.

پس از منهدم شدن خودروی انتحاری، گروهی از نیروهای بسیج مردمی برای شناسایی عناصر مخفی داعش و مبدا حمله صورت گرفته راهی مناطق حومه شدند تا امنیت را به طور کامل برقرار کنند.

منطقه «الاسمده» دروازه ورود به شهر بیجی از محور شمالی محسوب می‌شود و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است؛ شهر بیجی نیز دروازه جنوبی برای ورود به منطقه مهم و راهبردی «الشرقاط» به شمار می‌آید.

به گفته منابع میدانی، عملیات نیروهای عراقی در حدفاصل شهرهای بیجی و تکریت هم که از چند روز قبل برای پاکسازی نقاط آلوده از هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش شروع شده بود با موفقیت به پایان رسیده است.

عملیات نیروهای عراقی در سایر محورهای استان صلاح الدین از جمله حومه شهرهای «تکریت، بیجی، یثرب، بلد و…»، اطراف دریاچه الثرثار و چاه‌های نفتی «عجیل و علاس» و رشته کوه‌های مکحول و حمرین علیه هسته‌های خاموش داعش ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

9732742_269

کدخبر: 469043 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟