۱۹ سال حبس برای قتل مقتول زنده!  + تصویر

به گزارش گروه حوادث رکنا، در یک اتفاق عجیب یک زندانی مکزیکی مجبور شد به جرم قتل مقتولی زنده ۱۹ سال از عمرش را در زندان بگذراند. ۲۶ می‌ سال ۲۰۱۹ مدت ۱۹ سال است که "مانوئل والدووینوس" به جرم ارتکاب قتل محکومیت ۴۳ ساله‌ای را که به آن محکوم شده است را می‌گذراند. مانوئل یک معلم موسیقی بود که در شهر "تکساپان" مکزیک مشغول به کار بود.
در ۲۶ می‌سال ۲۰۰۰ بود که او پس از بازگشت به خانه‌اش سرگرم جشن تولد یک سالگی پسرش به همراه همسرش بود که ناگهان یک مأمور پلیس وارد خانه آن‌ها شد و پس از ضرب و شتم مانوئل و زدن دستبند او را با یک خودرو که دارای پلاک نبود از خانه خارج کرد.

9532943_665
او سپس بدون هیچ حکم قضایی در حالی که دستبند به دست داشت به یک ایستگاه پلیس منتقل شد. در حالی که مانوئل تنها ۲۲ سال داشت در آنجا مورد شکنجه پلیس قرار گرفت و به کشتن فردی که زیاد او را نمی‌شناخت متهم شد. حین بازجویی مانوئل متوجه شد که او به اتهام قتل فردی با نام " مارتینز الیزالد " که پیشتر به او کمک مالی کرده بود دستگیر شده است. در حالی که مانوئبل هیچ درگیری لفظی با مارتینز نداشت هیچ دلیلی برای کشتن او نداشت. در حالی این ماجرا پیچیده‌تر شد که پدر مقتول به پلیس گفت که مانوئل دوست پسرم بود و احتمالاً او در قضیه قتل پسرم نقش داشته است.
بنا بر ادعای مانوئل، پدر مقتول مبلغ ۱۵۰۰۰۰ دلار پاداش برای دستگیری او به مامور پلیس پرداخت کرده بود. مانوئل سپس متوجه شد که خانواده مقتول مبلغ ۱ میلیون دلار بابت بیمه عمر مقتول دریافت کرده اند. این در حالی بود که مقتول در واقع به قتل نرسیده بود و بنا به ادعای مانوئل و همسرش، مقتول فرضی با مهاجرت به آمریکا و با انجام جراحی پلاستیک روی صورتش چهره‌اش را تغییر داده بود. او حتی نام خود را در آمریکا عوض کرده بود و گهگاهی به صورت مخفیانه به خانواده و پدرش در مکزیک سر می‌زد.
در حالی که تمام مدارک موجود در مورد جسد موجود از جمله مغایرت رنگ پوست، قد و نبود هیچ آثار جرحی بروی بدن مقتول دال بر بی‌گناهی مانوئل بود، اما او در دادگاه به ۴۳ سال زندان محکوم شد و تاکنون تمام تلاش‌ها برای آزادی او از زندان ناموفق بوده است. طی این ۱۹ سال مانوئل و خانواده‌اش نامه‌های زیادی را به قضات و فرمانداران ارسال کرده‌اند، اما تاکنون هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده است. مانوئل همچنین در سال ۲۰۱۵ نامه‌ای به رئیس جمهور وقت مکزیک "پنا نیتو" ارسال کرد و از او خواست تا دستور بررسی این قانون‌شکنی روشن را صادر کند، اما هیچ نتیجه‌ای در بر نداشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 466607 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟