به گزارش رکنا، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی، معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان فارس بیان کرد: حدود ۱۲ سال پیش، درگیری خانوادگی میان دو جوان، منجر به قتل یکی از طرفین دعوا شد که با شکایت اولیای دم پرونده مربوطه در شعبه ۵ دادگاه کیفری استان فارس پس از رسیدگی‌های قانونی پرونده منجر به صدور حکم قصاص از سوی این مرجع قضایی و قطعیت حکم قصاص گردید.

رئیس شورا‌های حل اختلاف فارس با بیان اینکه لذتی که در عفو و بخشش وجود دارد در انتقام وجود ندارد گفت: حرکت اولیای دم حرک ارزشی و الهی است و ثواب این عمل در پیشگاه حق محفوظ خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی ادامه داد: با تلاش مقامات قضایی، اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف و همکاری بزرگان و معتمدان محلی این پرونده با رضایت اولیای دم به صلح و سازش ختم شد.

وی در پایان با بیان اینکه حل و فصل دعاوی و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا از وظایف اصلی شورا‌های حل اختلاف است از اقدام انساندوستانه خانواده مقتول که با گذشت خود ضمن اعطاء حیات انسانس به قاتل نادم زمینه توسعه و گسترش صلح در جامعه را فراهم کردند تقدیر کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 466262 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟