به دنبال وقوع سیل در چند نقطه کشور و بروز خسارات جانی و مالی، برخی افراد سودجو در فضای مجازی مشغول شایعه‌پراکنی درباره بروز سیل و توفان‌های سهمگین در سطح تهران و نیز کشور شده اند.

از روز گذشته حتی عکس‌هایی در فضای مجازی دست به دست و در آن عنوان می‌شد که این تصاویر، خسارات سیل در شهر شیراز و سایر نقاط کشور را به تصویر کشیده در صورتی به راحتی و با کمی دقت می‌توان پی برد این تصاویر متعلق به خسارات سیلاب در خارج از کشور است.

سرهنگ داود معظمی گودرزی جانشین پلیس فتا پایتخت ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های جانباختگان و نیز مصدومان حوادث سیل به شایعه‌پراکنان درباره بروز سیل و توفان در پایتخت هشدار داد و گفت: پلیس فتا با افرادی که بخواهند با شایعه‌پراکنی آرامش را از مردم سلب کنند، برخورد می‌کند.

وی تصریح کرد: تصاویر و فیلم‌های غیرواقعی که به حوادث داخل کشور نسبت داده می‌شود نیز توسط پلیس رصد شده و ضمن شناسایی منتشر کنندگان این تصاویر، برخورد لازم با آن‌ها صورت می‌گیرد که در چند مورد شناسایی انجام گردیده که اقدامات قانونی در دست رسیدگی است.

جانشین پلیس فتا پایتخت در خاتمه اشاره داشت: شهروندان اخبار را صرفا از مبادی رسمی و معتبر پیگیری کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 466242 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟