تیم‌های بررسی‌کننده پلیس در قدم ابتدایی تحقیقات خود به رصد میدانی محل اسکان مرد ربوده شده پرداختند اما مدرک یا سرنخی از آدم‌ربایان به دست نیامد. ضابطان قضایی در مرحله بعدی پیگیری‌های خود شماره تماس این مرد جوان را مورد بررسی قرار دادند که چند شماره ناشناس کشف شد.

خلاصی از چنگ ربایندگان

٢۴ساعت از تحقیقات این پرونده آدم‌ربایی گذشته بود و مأموران پلیس سرنخ‌هایی از متهمان آن به دست آورده بودند که ناگهان فرد ربوده شده به پلیس مراجعه کرد و مدعی شد از چنگ آدم‌ربایان خلاص شده است.

خلاصی پر ابهام مرد‌جوان از چنگ آدم‌ربایان بُعد تازه‌ای به پرونده داد و تیم رسیدگی‌کننده برای اطلاعات دقیق از این ماجرای مشکوک، شاکی را احضار و تحت بازجویی تخصصی قرار دادند.

این مرد جوان در اظهاراتش به پلیس گفت:‌ «‌روز دوشنبه ششم اسفند بود که محل اسکانم را ترک کردم. هنوز مسافتی از محل فاصله نگرفته بودم که یک خودرو کنارم متوقف شد و چند مرد جوان با سر و صورت پوشیده از آن خارج شدند. آن‌ها با توسل به زور و پس از ضرب و جرح، من را سوار خودرو کردند و چشم‌هایم را با تکه پارچه‌ای بستند. بعد از طی مسافتی طولانی سرانجام خودرو آدم‌ربایان متوقف شد و من را به خانه‌ای انتقال دادند. آن‌ها ۶نفر بودند و از حرف‌هایشان دریافتم که در شهرستان بجنورد هستیم. هنوز زمانی از بودنم در آن خانه نگذشته بود که یکی از آدم‌ربایان به سراغم آمد و مرا آزاد کرد. بعد از فرار از آن خانه مسکونی بلافاصله خودم را به شهر مشهد رساندم و با پلیس تماس گرفتم.»

دستگیری یکی از متهمان

با توجه به اینکه فرد ربوده شده یکی از آدم‌ربایان را شناسایی کرده بود، با ارائه مشخصاتی از این فرد چهره فرضی او ترسیم و در اختیار دیگر تیم‌های گشتی پلیس قرار گرفت. با به دست آمدن این سرنخ عملیات جست‌وجوی میدانی از سوی مأموران کلانتری کوی پلیس آغاز شد و طولی نکشید متهم در ساختمانی مسکونی در شهر مشهد در حالی که مشغول استعمال قلیان بود به چنگ ضابطان قضایی افتاد.

مأموران طی هماهنگی قضایی متهم جلب شده را که مردی جوان بود به کلانتری انتقال و تحت بازجویی قرار دادند. این فرد در اظهاراتش ضمن اعتراف به جرم خود بیان کرد: «‌به دلیل اختلاف حساب ٩٨هزار یورویی که با شاکی داشتیم او را ربودیم اما پس از انتقالش به شهرستان بجنورد رهایش کردیم.»

پیگیری پرونده پر‌ابهام

فرمانده انتظامی خراسان رضوی درباره دیگر ابعاد این پرونده پر از ابهام گفت: به محض اعلام این خبر و با توجه به موقعیت جغرافیایی محل ارتکاب جرم بلافاصله دستور پیگیری صادر و تیم ویژه‌ای برای رسیدگی به پرونده در کلانتری کوی پلیس تشکیل و تحقیقات میدانی آغاز شد.

سردار محمد‌کاظم تقوی بیان کرد: با توجه به اینکه اکنون یکی از آدم‌ربایان در چنک قانون قرار دارد اما هنوز علت ارتکاب این جرم در هاله‌ای از ابهام است با این حال طبق دستور مقام قضایی تحقیقات همکاران ما تا روشن شدن علت دقیق این ماجرای آدم‌ربایی از متهم دستگیر شده ادامه دارد.

وی تأکید کرد: علاوه بر این جست‌وجو‌های میدانی مأموران ما برای شناسایی و دستگیری دیگر متهمان این پرونده که در آدم‌ربایی نقش داشته‌اند ادامه دارد.

سردار تقوی در پایان خطاب به شهروندان هشدار داد که در مواجهه با اختلافات مالی، خانوادگی، کاری و اقتصادی از تسویه حساب شخصی پرهیز و حتما موضوع را از کانال قانونی و به وسیله دستگاه‌های ذی‌صلاح پیگیری کنند. شهروندان باید توجه داشته باشند که برای هر مسئله، مشکل و یا اختلافی راه‌حلی منطقی، عقلانی و قانونی وجود دارد و هر‌گونه تصمیم‌گیری شتاب‌زده و هیجانی و اقدام عجولانه مانند آنچه در این پرونده شاهد بودیم طرفین دعوا را درگیر مشکلات پیچیده‌تر خواهد کرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

مهدی قرآنی

کدخبر: 461415 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟