چندی قبل معصومه ابتکار - معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده- در بازدید از زندان زنان فردیس که به همراه شهبازی استاندار البرز و شاکرمی دادستان عمومی و انقلاب البرز صورت گرفت، خواهان کمک برای آزادی زنانی شد که به خاطر جرایم مالی و کم اهمیت در زندان گرفتار شده‌اند.یکی از این زندانیان زنی 20 ساله و کودک شیرخواره‌اش، بود.

مددکاران زندان گفتند: او در کودکی در سانحه رانندگی، پدر و مادرش را از دست داده و نزد مادربزرگش زندگی می‌کرده تا این‌که به صیغه مردی درآمده و به خاطر تنگدستی، اقدام به سرقت یک جفت گوشواره از طلا فروشی کرده است.

زن جوان در حالی که باردار بود، با شکایت طلا فروش به رد مال و یکسال زندان محکوم شد. در این میان همسرش او را ترک کرد و فرزند او در میان زنان زندانی چشم به دنیا گشود. اما با سپری شدن دوره محکومیت، زن تنها نتوانست رضایت شاکی را جلب کند و به همراه کودکی که در زندان متولد شده بود، روزهای سختی را سپری می‌کرد.

زن جوان قصد داشت پس از آزادی نزد خواهرش برود. پس از این که زوج نیکوکار البرزی از وضعیت این زن باخبر شدند بلافاصله با پرداخت بدهی او، مقدمات آزادی او را فراهم کردند.

زندان در اوج درماندگی یک پدر

درخواست آزادی این زندانی نیز در بازدید معاون رئیس جمهوری از زندان فردیس مطرح شد.دارای دو فرزند و مستأجر است. قاضی دادگاه برای پرداخت بدهی این مرد بدهکار، مبلغی را به عنوان پیش قسط و ماهانه 2 میلیون تومان تعیین کرد. اما پارگی رباط‌های هر دو پای این مرد و نارسایی کلیه فرزند 11 ساله اش، دست به دست هم داد تا او در اوج درماندگی، زندانی شود. به خاطر بدهی سنگین این مرد کسی حاضر به پرداخت آن نبود. همسر مرد زندانی از ماهها قبل در غیاب شوهرش نتوانست اجاره ماهانه 550 هزار تومان را به صاحبخانه بپردازد. مرد زندانی شنیده است که در نبود او، صاحبخانه حکم تخلیه را دریافت کرده و نمی‌داند چه بر سر خانواده‌اش خواهد آمد.با صدور چک زوج نیکوکار، نامه آزادی این زندانی گرفتار از واحد اجرای احکام دادسرای کرج به زندان فردیس فرستاده شد.

کمک به درمان یک پزشک بیمار

پزشک زن که بارها از بیماران بی‌بضاعت و تهیدست حمایت کرده بود تا رنجی بیش از بیماری نداشته باشند، این روزها با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند. دوره سخت شیمی درمانی و هزینه سنگین داروهایش برای او قابل پیش‌بینی نبود و غافلگیر شده است. دلش معجزه‌ای می‌خواهد که کلید این همه در بسته شود. سلول‌های سرطانی بی‌امان در وجودش رشد می‌کند و او بی‌طاقت از این همه دلواپسی، نمی‌داند که خداوند زوج البرزی را برای نجات جان او در نظر گرفته است و بزودی پنجره مه گرفته اتاقش به پرتو خورشید مهربانی روشن خواهد شد.با اطلاع «ر.ف» و همسرش از سرنوشت پزشک مهربان، 150 میلیون تومان هزینه درمان طی یک فقره چک به وی پرداخت شد.

بخشش 12 سکه طلا به مرد معلول

مرد معلول 2 سال پیش از همسرش جدا شد و در دادگاه محکوم به پرداخت اقساطی مهریه همسرش شد. اما به خاطر وضعیت جسمانی و افزایش بهای سکه، نتوانست به تعهدش عمل کند و در همین شرایط سخت، همسرش نیز دچار بیماری سرطان شد. مرد معلول نامه‌ای از طریق مددکاری زندان به دادستان استان البرز فرستاد و درخواست کمک کرد تا بتواند با دریافت وام کم سود و پرداخت دین، از حبس رهایی یابد و همسرش نیز با دریافت مهریه، بخشی از هزینه‌های درمانش را تأمین کند.

12 سکه بهار آزادی لبخند شادی بر چهره پر رنج یک زندانی معلول و همسر دردمندش نشاند.

شادی یک اعدامی پای چوبه دار

زوج نیکوکار با اطلاع از این‌که شمارش معکوس برای اعدام یک پسر جوان به اتهام قتل دوستش آغاز شده است، بلافاصله مشاوران خود را به اهواز فرستادند تا پای چوبه دار رضایت اولیای دم را جلب کرده و مانع اجرای حکم قصاص شوند.آنها با پرداخت 85 میلیون تومان به خانواده مقتول، به پسر اعدامی زندگی دوباره بخشیدند و او معجزه وار از قصاص نفس رهایی یافت.

خرید بیمه برای درمان معلولین یک شهر محروم

با انتشار اقدامات این زوج نیکوکار در روزنامه سراسری ایران، اداره بهزیستی یک شهرستان محروم نیز نامه‌ای فرستاد و برای حمایت مالی افراد بی بضاعت از این زوج کمک خواست. در این نامه آمده است: این اداره دارای یک هزار پرونده فعال در بخش معلولین و از کارافتادگان است که نیاز جدی به درمان و پیگیری‌های مداوم دارند. اما هزینه آمد و رفت این مددجویان معلول، آنها را از ادامه درمان باز می‌دارد. این روند، موجب پیشرفت بیماری و معلولیت آنان می‌شود و بهزیستی در نظر دارد با خرید یک بیمه، به‌طور سالانه از خدمات درمانی آن برای معلولین بهره ببرد.

کمک ودیعه مسکن

انگار آسمان هم با او سر ناسازگاری داشت. زندگیش در باد و باران از بین می‌رفت. اثاثیه مرد میانسال را بیرون ریخته بودند. از مدتها قبل به خاطر تعدیل نیرو بیکار شد و نتوانست اجاره خانه‌اش را بپردازد.حسرت سقفی که او را پناه دهد، به رؤیایی می‌ماند که باورنکردنی بود. این خانواده نیز هدیه‌ای برای ودیعه مسکن و تهیه خانه دریافت کردند.

آزادی یک هزار و 120 زندانی در کارنامه زوج نیکوکار

این مرد نیکوکار به خبرنگار «ایران» می‌گوید: هر کس در زندگی راهی برای رسیدن به آرامش درون و رضایت قلبی خود می‌یابد و من با دریافت نامه آزادی یک زندانی دربند، شادی بزرگی مهمان قلبم می‌شود.17 سال است که این کار بی‌وقفه و پیوسته ادامه پیدا کرده و از خداوند سپاسگزارم که اموال مرا صرف رهایی افراد دردمند و زندانی کرده است. حالا هم مشاورم با بررسی نامه‌های آزادی زندانیان که به دفترم فرستاده شده است، تعداد آنها را بیش از یک هزار زن و مرد اعلام می‌کند.

زندانیانی که گاه بخاطر مبلغ ناچیزی دور از خانواده بودند و هیچ یک از نهادهای حمایتی به خاطر عمدی بودن جرم شان نمی‌توانستند برای آزادی آنان اقدامی صورت دهند. یا زندانیانی که در واپسین لحظه‌های عمر، در برابر دیه‌ای دور از انتظار پای چوبه دار قرار گرفته بودند اما بار دیگر به لطف خداوند، فرصتی برای زندگی دوباره یافتند.وی افزود: از همراهی و راهنمایی «احمد فاضلیان» رئیس کل دادگستری استان البرز و «حاجی رضا شاکرمی» دادستان عمومی و انقلاب این استان در معرفی محرومان واقعی و تسریع در روند آزادی زندانیان بدهکار سپاسگزارم چرا که جلب اعتماد نیکوکاران، موجب تشویق و دلگرمی آنان به انجام امور خیر و رفع گرفتاری افراد درمانده می‌شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 461028 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟