سرهنگ علی جمالی رئیس پلیس فتای استان ایلام با اعلام این خبر گفت: در پی شکایت یک دختر مبنی بر اینکه تصاویر خصوصی وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر شده است، پرونده‌ای در این رابطه تشکیل‌ و پس از تکمیل و اخذ اظهارات شاکی، شناسایی و دستگیری عامل انتشار تصاویر بصورت ویژه در دستورکار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه با پیگیری مستمر و پی‌جویی‌های فنی و پلیسی انجام‌شده عامل انتشار تصاویر شناسایی و دستگیر شد، افزود: متهم که نامزد سابق شاکی بود پس از انجام بازجویی‌های فنی و ارائه مستندات متهم به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را انتقام جویی و مشکلات قبلی خانوادگی عنوان کرد. متهم پس از تکمیل تحقیقات برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

رئیس پلیس فتا استان ایلام از شهروندان خواست از ارسال تصاویر خصوصی و خانوادگی خود در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند تا مورد سوء استفاده افراد سودجو و فرصت طلب قرار نگیرند.

وی تاکید کرد: برابر ماده 17 قانون جرایم رایانه‌ای هرکس به وسیله سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

سرهنگ جمالی افزود: از شهروندان خواست در صورت مشاهده جرایم مشابه یا سایر جرایم رایانه‌ای موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 458888 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟