نقشه پلید برای یک زن مشهدی / خواستگاری فقط بهانه شیطان بود  +  عکس

اولین پرونده مربوط به کلاهبرداری از ده‌ها شهروند مشهدی با موضوعی پرتکرار است که در آن فردی با استفاده از شیوه‌ای مکارانه مبالغ زیادی به جیب زده است. ماجرای این پرونده از این قرار بود که تعدادی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا مدعی شدند فردی به بهانه اعطای وام فوری با بهره پایین مبالغی را از آن‌ها کلاهبرداری کرده است.

یکی از شاکیان اعلام کرد که آگهی وام فوری را در یکی از سایت‌های واسطه‌گر مشاهده کرده و با آگهی‌دهنده تماس گرفته است. متهم پس از ارتباط‌گیری با مال‌باخته با چرب‌زبانی و اقداماتی حیله‌گرانه مبلغ ٨میلیون تومان از وی برای اعطای وام فوری دریافت و پس از آن تلفنش را از دسترس خارج کرده است.

دیگر شاکی این پرونده نیز ضمن تأیید اظهارات چند مال‌باخته دیگر مدعی شد که شاکی این پرونده در مقابل اعطای وام خرد مبلغ ٢٠٠هزار تومان از وی گرفته و دیگر جواب‌گوی تلفنش نبوده است.

مأموران با دریافت اظهارات شاکیان این پرونده تحقیقات میدانی خود را برای شناسایی متهم یا متهمان آغاز کردند و طی اقداماتی اطلاعاتی رد مردی سی‌وهفت‌‌ساله را در شهر مشهد زدند.

تیم رسیدگی‌کننده به این پرونده پس از شناسایی متهم طی هماهنگی قضایی بلافاصله وارد عمل شدند و این فرد را در خانه‌اش دستگیر کردند. متهم ابتدا با این خیال که می‌تواند از چنگ قانون بگریزد دست به انکار واقعیت زد و حاضر به همکاری با پلیس نشد اما در ادامه تحقیقات در مواجهه با مستندات پرونده از راز کلاهبرداری‌هایش پرده برداشت.

متهم سی‌وهفت‌ساله در اعترافاتش گفت که از سال‌٩۶ در این حوزه فعالیت دارد و تاکنون از ٢١نفر به مبلغ یک میلیارد و ٣٨٠میلیون ریال از طریق درج آگهی جعلی اعطای وام فوری با بهره کم در سایت دیوار، کلاهبرداری کرده است.

خواستگاری پوشالی

دیگر پرونده‌ای که پلیس فتا رسیدگی به آن را آغاز کرد، مربوط به اخاذی در فضای مجازی از زنی میان‌سال بود که با اقدام بموقع شاکی و ورود مأموران پلیس فتا منتج به نتیجه شد. موضوع این پرونده از آنجا شروع شد که زنی میان‌سال با مراجعه به مرکز فرماندهی پلیس فتای خراسان‌رضوی از مردی جوان به اتهام تهدید، مزاحمت‌ و اخاذی شکایت کرد.

شاکی در برگه اظهاراتش نوشت که چندی پیش در فضای‌مجازی با مردی آشنا شده و بعد از گذشت چند روز از این رابطه به درخواست ازدواج وی پاسخ مثبت داده است. متهم پس از جلب اعتماد این زن میان‌سال چند تصویر از او در تلگرام دریافت و سپس از آن‌ها به عنوان اهرمی برای اخاذی از زنی استفاده می‌کند.

شاکی نیز برای حفظ آبرو و جلوگیری از پخش عکس‌های خصوصی‌اش به درخواست مجرمانه متهم تن داده و مقداری طلا و پول به او می‌دهد. مأموران پس از دریافت این اطلاعات به رصد فضای مجازی پرداختند و طولی نکشید که متهم را از طریق ردزنی شماره تلفن همراهش شناسایی و دستگیر کردند.

این مرد چهل‌وسه ساله ضمن اعتراف به جرم خود هدف از ارتکاب این اقدام مجرمانه را کسب منفعت مالی اعلام کرد. او در بازجویی‌های پلیس گفت که همسرش پرستار شاکی بوده و با همکاری وی نقشه‌ای را تحت عنوان خواستگاری طراحی کرده و به زن میانسال نزدیک شده است. متهم پس از جلب اعتماد شاکی برای آشنایی بیشتر تعدادی از تصاویر خصوصی او را دریافت و برای عملی کردن نقشه‌اش اقدام به تهدید او کرده است.

به گفته سرهنگ جهانشیری، رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی همسر این مرد نیز دستگیر و هر دوی آن‌ها پس از تشکیل پرونده برای ادامه تحقیقات در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

مهدی قرآنی

کدخبر: 458566 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟