به گزارش رکنا، رسول راشکی مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: هفت دانش آموز گرفتار سیلاب در دلگان که شامل پنج پسر و ۲ دختر مقاطع ابتدایی و راهنمایی روستای حمید آباد دلگان بودند بعد از تعطیلی مدرسه در راه بازگشت دچار سیلاب شدند.

وی ادامه داد: شامگاه سه شنبه فرمانداری دلگان برای نجات دانش آموزان از نیرو‌های هلال احمر درخواست کمک کردند که بلافاصله یک تیم عملیات متشکل از هشت نجات گر به محل حادثه اعزام شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: بعداز تلاش هشت ساعته نیرو‌های عملیات این جمعیت در ساعت ۲ بامداد امروز این دانش آموزان با سلامت کامل به آغوش خانواده‌های خود بازگردانده شدند.

شهرستان دلگان در ۴۸۰ کیلومتری جنوب غرب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

راشکی از رها سازی ۱۲ خودروی گرفتار سیلاب در مسیر‌های جنوبی سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: همچنین شب گذشته نیرو‌های امداد و نجات این جمعیت ۶۶ نفر از سرنشینان ۱۲ خودروی گرفتار سیلاب در محور‌های جنوبی استان را نجات دادند.

وی افزود: هموطنان می‌توانند در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره تلفن ۱۱۲ ندای امداد تماس و از خدمات امدادی جمعیت هلال احمر بهره‌مند شوند.

به گفته رضا آزادمنش کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان روز گذشته در سراسر استان شاهد بارندگی خوبی بودیم به طوری که بیشترین بارندگی به ترتیب با ۵۵ و ۴۲ میلی متر در فنوج و تمندان خاش گزارش شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 458277 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟