دستگیری عاملان شکار بیرحمانه یک بز وحشی آبستن  در لار + عکس

به گزارش رکنا، رییس پارک ملی لار در این باره گفت: محیط بانان در قالب یک اکیپ پیاده عازم عرصه عای طبیعی شده و یک اکیپ خودرویی به کنترل حاشیه جاده هراز پرداختند.

فرهاد زندی اظهار داشت: مامورین حوالی ساعت ۹ شب متوجه حضور شکارچیان شده و جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شدند.

متخلفین که متوجه حضور مامورین شده بودند اقدام به فرار نموده و محیط بانان نیز به تعقیب آنان پرداختند.

با توجه به هوای مه آلود و بارندگی شدید تعدادی از متخلفین متواری شده و محیط بانان موفق شدند دو نفر از آنها را که لاشه شکار بر دوش خود داشتند دستگیر کنند.

در بازرسی از متخلفین لاشه یک بز وحشی آبستن که متاسفانه دو بزغاله درون شکم خود داشت و لاشه یک بزغاله وحشی ماده یک ساله کشف و ضبط شد.

متهمین پس از تشکیل پرونده تحویل پاسگاه انتظامی پلور شده و پس از یک شب بازداشت صبح امروز جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

متخلفین در جریان بازجویی ها ضمن اعتراف به شکار غیرمجاز، سایر متمهین متواری را نیز معرفی و هویت آنان را فاش نمودند.

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک کل یا بز وحشى معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است. همچنین بهای هر عدد نوزاد پستانداران وحشی که به هنگام شکار در رحم مادر باشد، معادل بهای پستاندار مربوطه تعیین می گردد. بنابراین متهم می بایست مبلغ چهارصد میلیون ریال به حساب دولت واریز نمایند.

همچنین متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.برای ورود به کانال تگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 455308 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟