سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی استان البرز با اعلام این خبر گفت : در پی دریافت گزارش های متعدد ، مبنی بر سرقت Stealing منزل در مناطق شمالی شهر کرج ، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پایگاه یکم پلیس Police آگاهی استان البرزقرار گرفت .

وی افزود : در بررسی جزئیات سرقت ها محرز شد که سارقان در ساعت های خلوت و پایان هفته ها با توجه به خالی بودن منازل آپارتمانی از طریق بالکن طبقات اول وارد آپارتمان Apartment شده و با تخریب در منازل ، اقدام به سرقت اشیاء سبک و با ارزش می کنند .

سردار محمدیان تصریح کرد : شواهد امر حاکی از آن بود که یک باند حرفه ای سرقت های سریالی با شیوه و شگرد یکسان اقدام به سرقت منازل مرفه نشین که از قبل مورد شناسایی قرار گرفته اند کرده و بدون این که ردی از خود به جای بگذارند از محل سرقت متواری می شوند .

فرمانده انتظامی استان البرز گفت : بلافاصله اکیپی از کارآگاهان زبده پلیس آگاهی وارد عمل شده و با انجام تحقیقات میدانی و بازبینی تصاویر دوربین های مداربسته یکی از اعضای باند سرقت را که از طریق پشت بام ، متواری شده بود شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی استان البرز منتقل شد .

وی خاطرنشان کرد : متهم دستگیر شده در ابتدا منکر هرگونه جرمی شد ، اما در مواجهه با دلایل و مدارک موجود لب به اعتراف گشوده و اذعان کرد که حدود یک سال است که با تشکیل یک باند 5 نفره سرقت منزل اقدام به 100 فقره سرقت در مناطقی از عظیمیه ، رجایی شهر ، کوی کارمندان ، منظریه و دهقان ویلای کرج کرده اند .

این مقام ارشد انتظامی افزود : با تلاش شبانه روزی ماموران ، سایر اعضای باند طی چنیدین عملیات جداگانه دستگیر و به همراه اموال مسروقه جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند .سردار محمدیان با اشاره به این که تا کنون 43 فقره از سرقت ها کشف شده است گفت : تحقیقات در این زمینه ادامه دارد .

فرمانده انتظامی استان البرز در توصیه به شهروندان گفت : در مقابل تمامی پنجره ها ، به ویژه طبقات همکف ، نورگیر ، پاسیو و روی دیوارهای کوتاه ، حفاظ مقاوم و مطمئن نصب کنید و هنگامی که به مسافرت می روید ، بستگان و همسایگان مورد اطمینان را در جریان قرار دهید تا مراقب منزلتان باشند و به طور مرتب به آن سرکشی کنند .خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 426304 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟