حجم ویدیو: 23.17M | مدت زمان ویدیو: 00:03:25

قاضی محسن افتخاری - سرپرست دادگاه‌های کیفری یک استان تهران -  گفت: به‌طور قطع مجازات سنگینی برای این قبیل افراد پیش‌بینی شده است. درحال حاضر این پرونده به دادگاه ارشاد رفته است و درحال رسیدگی است وتا وقتی برای قضات دادگاه کیفری دو اثبات نشود که عمل تعرض جنسی به دانش‌آموزان انجام شده است یا نه نمی‌توان درباره صلاحیت رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری یک صحبت کرد. این مقام قضایی ضمن ابراز تأسف از این حادثه Incident افزود: به محض مشخص شدن این موضوع پرونده به دادگاه کیفری یک ارجاع خواهد شد و در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد.

پرونده جنجالی آزار و اذیت ناظم یک مدرسه غیرانتفاعی در بلوار مرزداران تهران به دانش‌آموزان این روزها بشدت باعث تأسف ونگرانی والدین شده است. و همه منتظر هستند تا عامل این فاجعه هر چه سریعتر محاکمه شود و به سزای عملش برسد.

قاضی اصغر عبداللهی رئیس شعبه چهارم دادگاه کیفری که مسئولیت رسیدگی به پرونده‌های اطفال و نوجوانان را دراین دادگاه برعهده دارد گفت: براساس ماده 232 و234 قانون Law مجازات اسلامی که در سال 1392تصویب شده است موضوع آزار جنسی لواط با اشد مجازات یعنی اعدام execution همراه خواهد بود. در این پرونده اگر موضوع آزارو اذیت جنسی محرز شود فاعل یعنی عامل این جرم Crime به اعدام محکوم خواهد شد. چنانکه درسال 1373 معلم یک مدرسه در شمال تهران که باعث آزارواذیت جنسی دانش‌آموزان شده بود پس از محاکمه در دادگاه کیفری به اعدام محکوم شد. وی با اظهار اینکه وقوع چنین پرونده‌هایی انگشت شمار است، گفت: اما وقوع حتی یک پرونده هم با توجه به شرایط عرفی جامعه ما بسیار نگران‌کننده است. رئیس شعبه چهارم دادگاه کیفری همچنین از افزایش پرونده‌های آزار جنسی به کودکان اظهار نگرانی کرد وگفت پیشگیری از این مسأله بسیار مهم است والزاماً دستگاه قضایی نمی‌تواند جلوی وقوع این پرونده‌ها را بگیرد بلکه نهادهای آموزشی باید بیشتر به آن توجه کنند.

قاضی ملکی مستشار شعبه دوازدهم دادگاه کیفری هم به افزایش پرونده‌های تعرض جنسی به کودکان اشاره کرد و گفت: پسربچه‌ها بیشتر گرفتار این ماجرای سیاه وتلخ می‌شوند.

چون از چند جهت بیشتر در دسترس هستند و رفت و آمد پسرها از سوی والدین نسبت به دخترها کمتر محدودیت دارد. قاضی Judge ملکی درادامه به پرونده تعرض دو شیطان Evil صفت در جنوب تهران به چند پسر بچه در تعمیرگاه موتورسیکلت اشاره کرد و گفت در این پرونده تعدادی از پسر بچه‌های هفت تا هشت سال در معرض تعرض جنسی قرار گرفتند.

قاضی کیخا رئیس شعبه هفتم دادگاه کیفری نیز درباره مجازات تعرض به پسرها گفت: کیفر و مجازات هیچ یک از گناهان کبیره به پاى مجازات و کیفر این عمل شنیع نمى‌رسد، تا آنجا که در اسلام در هیچ مورد سوزاندن در آتش تجویز نشده، ولى در این مورد تجویز شده است.

حاکم اسلام اختیار دارد شخص لواط‌کننده را به یکى از طرق زیر مجازات کند: کشتن، سنگباران کردن، پرتاب از بلندى به‌طورى که استخوان‌هاى او در هم بشکند، یا سوزاندن، در مورد طرف مقابل نیز اگر عاقل و بالغ و مختار باشد حد قتل Murder اجرا مى‌شود و اگر نابالغ باشد او را تعزیر مى‌نمایند. راه اثبات لواط مانند راه اثبات زناست.

حد «قواد» (کسى که وسیله ارتباط نامشروع دو نفر به یکدیگر است) نیز ۷۵ تازیانه است و سپس سر او را تراشیده و در شهر مى‌گردانند و تبعید مى‌کنند. راه اثبات این عمل شهادت دو نفر عادل یا دو مرتبه اقرار است.

هم چنین حجت‌الاسلام هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه نیز ضمن تقبیح این عمل می گوید: درخصوص آزار و اذیت دانش‌آموزان در یکی از مدرسه‌های غرب تهران پرونده تشکیل شده و در مرحله دادسراست و روز گذشته دادستان تهران اطلاعیه‌ای در این خصوص صادر کرد و پرونده در مرحله تحقیقات است.

اعدام مجازات مناسبی برای تجاوز Rape نیست

دکتر مسعود غفاری روانشناس در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوادث«ایران»، با بیان اینکه متجاوزان جنسی دارای ظاهر مشخصی نیستند، می‌گوید: گاهی اوقات آمار تجاوز و آزار جنسی در کلیساها هم به چشم می‌خورد که این نشان می‌دهد تعرض جنسی از سوی هر فردی ممکن است انجام شود.

تجاوز همیشه از سوی افراد ناآشنا رخ نمی‌دهد و احتمال بروز تجاوز از سوی آشنایان کم نیست.

برپایه تعریفی که از تجاوز داریم ارتباط با همسر به‌صورت اجباری و بدون میل دوطرفه هم تجاوز و آزار جنسی به شمار می‌آید. پس تجاوز ممکن است از سوی همسر، معشوق و حتی اعضای اصلی خانواده (پدر، مادر، خواهر و برادر) انجام شود. متجاوزان به کودکان معمولاً کسانی هستند که با کودک ارتباطی نزدیک دارند یا مورد اعتماد پدر و مادر هستند. عمو، دایی، خاله، دوستان خانوادگی و آموزگار هم ممکن است به کودک تعرض کنند.وی با بیان اینکه مشکلات و اختلالات روان‌شناختی-جنسی، پندارهای متجاوز، بزهکاری و جرم، آسیب‌های مغزی، ناتوانی در خودکنترلی و غیره مواردی هستند که متجاوز Rapist را به انجام آزار جنسی و تجاوز می‌کشانند.

وی حتی پیش زمینه‌های خاطرات کودکی را هم دراین مورد بسیار مهم دانسته و می گوید: شخصی که تعرض جنسی می‌کند احتمالاً در کودکی دچارش شده و باید این‌طور تلقی کرد که این فرد درگیر ناملایمات زندگی بوده است. فقدان برخی مسائل عاطفی و مشکلات شخصیتی هم از دیگرعوامل بروز چنین ناهنجاری و بدعت اخلاقی است.

این روانشناس با اظهار اینکه باید برای افزایش آگاهی قربانیان تجاوز و آزار جنسی تلاش کنیم، می‌افزاید: کسی که مورد تجاوز و آزار جنسی قرار می‌گیرد قربانی است نه مجرم.

حمایت عاطفی خانواده و جامعه، نقش مهمی در بهبود سلامت روان قربانیان تجاوز دارد.

کسانی که مورد تجاوز و آزار جنسی قرار گرفته‌اند با دوره‌های ویژه روان‌درمانی می‌توانند سلامت روان و روحیه خود را دوباره به دست آورند و از اختلالات روانی که بر اثر تجاوز پیش آمده نیز رها شوند.

دکتر غفاری در پاسخ به این سؤال که چگونه می‌توان از معضل تعرض جنسی جلوگیری کنیم، می‌گوید: با اعدام نمی‌توان مانع بروز تعرض جنسی شد.

آموزش تنها چیزی است که در این موارد کارساز است. کسی که مورد تعرض قرار می‌گیرد ممکن است در آینده فرد دیگری را قربانی خواسته شوم خود کند. این مسأله تا وقتی پنهان باشد وکودکان ونوجوانان نتوانند مسائل جنسی خود را مطرح کنند باعث بروز مشکلات خواهد شد. افزایش آگاهی مهم‌ترین چیزیست که به آن نیازمندیم.

باید آموزش‌های ویژه و متناسب با سن در مدرسه‌ها به کودکان داده شود تا درک درستی از مسائل جنسی داشته باشند. افزایش آگاهی خانواده‌ها نیز بسیار مهم است.

وی درباره نقش مردم درمورد این پدیده غیراخلاقی معتقد است: مردم باید نسبت به اختلالات روان‌شناختی-جنسی آگاه شوند تا اگر نشانه‌های اختلالات جنسی را در خود یا نزدیکانشان دیدند اقدام بموقعی برای روان‌درمانی انجام دهند تا از بروز آسیب در آینده پیشگیری شود.

وقتی قرار است آموزگاران مدارس انتخاب شوند تنها نباید به سنجش عقیدتی آنها اکتفا کرد بلکه باید به آزمون اخلاقی و روانی آنها نیز توجه شود. فقدان چنین چیزی در آینده باعث بروز چنین مشکلات تأسف باری می‌شود.

والدین باید هوشیار باشند وبا آموزش کودکانشان مانع گرفتاری فرزندانشان شوند.تا وقتی تفکر در این مسأله با پنهان کاری روبه‌رو است نمی‌توان بستر پیشگیری را درجامعه مهیا ساخت.

باید کودکان را یاد دهیم که درباره مسائل جنسی خود براحتی بتوانند با والدین شان صحبت کنند. هم‌اکنون مهارت شناخت مسائل جنسی در کشورهایی چون سوئد آموزش داده می‌شود که باعث کاهش دغدغه دراین مورد شده است. باید این موضوع را جدی بگیریم.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

گفتگوی با مُرده ای که در سردخانه چشمانش را باز کرد+ فیل و عکس

همخوابی وقیحانه مدیر بازرگانی با کارمند دختر / آرمین باردار کرد!

تجاوز به زنان و دختران جوان در اتاق خواب /  متجاوز جوان از بالکن ها وارد اتاق قربانیان می شد + عکس

پنجشنبه سیاه برای خانواده یک عروس روستایی / داماد همه را زنده زنده سوزاند + عکس

تجاوز بوکسور قهرمان به 2 دختر جوان + عکس

اعدام مرد افغان به خاطر قتل عروس ایرانی+عکس

پرستار اتاق عمل به عنوان جراح زیبایی زنان را در مطب جراحی می کرد! +عکس

وقتی دختر جوان را در هتل دیدم کنترلم را از دست دادم! +عکس

9 سال اصرار به داشتن ارتباط عاشقانه به دختری که به قتل رسیده بود!

در اردوی استخر دبیرستان پسرانه معین تهران چه گذشت؟ + عکس متهم

گازهای وحشیانه مرد جوان در حمام نوعروس را به کام مرگ کشاند + عکس

سمیرا بی هوش بود که 4 پسر از او فیلم ناجور گرفتند / پارسا من را به جشن مختلط برد

تفاوت بین پرونده سعید طوسی و ناظم منحرف دبیرستان پسرانه تهران + عکس

تمسخر قویترین مرد جهان بخاطر جثه کوچک نامزدش! + عکس

 

کدخبر: 385192 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟