رهبر کره شمالی عذرخواهی کرد

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، رسانه دولتی کره شمالی روز پنجشنبه اعلام کرد «کیم جونگ اون» رهبر این کشور، در پی وقوع سانحه رانندگی که منجر به فوت 32 گردشگر چینی شد، عمیقاً از پکن عذرخواهی کرد.
کیم جونگ اون خطاب به «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین، و دیگر مقامات این کشور گفت در پی این حادثه، مردم کره شمالی در غم و اندوه فراوان هستند.
وی اظهار کرد: «در واقع، بسیار ناراحت کننده و غم انگیز است که دوستان نزدیک ما که برای ابراز احساس دوستی با مردم ما به اینجا آمده بودند، با سانحه غیرمنتظره ای در خاک کشورمان مواجه شوند. ما از دوستان چینی خود به خاطر رنج و اندوهی که با هیچ واژه ای تقلیل نمی یابد، عمیقاً عدرخواهی می کنیم.» وی در ادامه افزود کره شمالی آماده است هر اقدام ممکنی را برای کاهش این درد و اندوه انجام دهد.
4 شهروند کره شمالی و 32 گردشگر چینی در حادثه Incident تصادف اتوبوس در اواخر روز یکشنبه جان خود را از دست دادند و 2 گردشگر چینی دیگر نیز به شدت مجروح شدند. کیم جونگ اون روز سه شنبه نیز با حضور در سفارت چین در پیونگ یانگ با پکن ابراز همدردی کرد.
کره شمالی همواره یکی از مقاصد گردشگری محبوب در میان گردشگران چینی بوده است. گردشگران چینی حدود چهار پنجم گردشگران خارجی کره شمالی را تشکیل می دهند. درآمد حاصل از صنعت گردشگری کره شمالی حدود 44 میلیون دلار در سال اعلام شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 375701 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟