۷۵۲ محکوم متواری در کرمان دستگیر شدند

محمدباقر اسلامی اظهار داشت:با همکاری مسئولین انتظامی و امنیتی استان و با تلاش دادستان‌های سراسر استان ۷۵۲ نفر از محکومین متواری در سال ۹۶ دستگیر و جهت اجرای حکم به مراجع قضایی سپرده شدند.

این مقام قضائی با اشاره به اینکه غایت فرایند دادرسی، صدور و اجرای حکم است، افزود: هنگامی که حکم محکومیت برای فردی صادر و اجرا می‌شود جامعه احساس آرامش نموده و در حقیقت هدف اصلی که اجرای عدالت کیفری و برقراری امنیت است محقق خواهد شد.

اسلامی عنوان کرد: چنانچه اگر اجرای عدالت کیفری محقق نشود علاوه بر به هم خوردن نظم عمومی، آرامش روانی افراد نیز مختل و فراتر از آن، خود محکوم هم به عنوان عنصری که جرم Crime را مرتکب شده و مواخذه نگردیده، ممکن است با تصور فرار Escape از دستگیری به صورت گسترده تری نسبت به ارتکاب جرایم متعدد اقدام کند.

وی خاطر نشان کرد: بنا به این ضرورت و طبق متون قانونی که دستگاه قضا را همواره پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت عنوان کرده، طرح جمع آوری محکومین متواری دردستور کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان قرار گرفت.

معاون رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: این طرح با قدرت و در تمام سطح استان تا رسیدن به نتایج مد نظر ادامه خواهد داشت و از شهروندان گرامی درخواست می‌شود برای اجرای هرچه بهتر این طرح با مراجع انتظامی و امنیتی همکاری داشته باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 375221 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟