به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، پلیس Police ضدتروریسم ایتالیا یک نوجوان الجزایری‌تبار که اقدام به راه‌اندازی یک کانال داعشی در تلگرام Telegram کرده بود را بازداشت کرد.
به گفته مقامات پلیس ایتالیا، این نوجوان آفریقایی‌تبار در کانال تلگرامی خود با نام "خلیفه نیوز ایتالیا" ضمن تبلیغ گروه تروریستی داعش، از کاربران پیام‌رسان تلگرام برای انجام حملات تروریستی در این کشور دعوت می‌کرد.
پلیس ایتالیا می‌گوید این کانال تلگرامی از مدتها پیش از سوی "واحد ویژه مقابله با تروریسم سایبری" تحت نظر بوده تا اینکه سرانجام هویت ادمین آن کشف شده است.
مقامات پلیس ایتالیا همچنین از مسدود کردن دسترسی کاربران به این کانال تلگرامی خبر دادند.
گفتنی است نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام به دلیل نقض قوانین ضدتروریسم در کشورهای مختلفی با چالش مواجه شده است.
اخیرا سازمان تنظیم مقررات رادیویی روسیه از دادگاه عالی این کشور خواسته است دستور فیلترینگ این پیام‌رسان را به دلیل عدم همکاری با نهادهای امنیتی در زمینه مبارزه با تروریسم صادر کند.
سرویس امنیت فدرال روسیه می‌گوید اعضای گروه‌های تروریستی از جمله داعش ISIS از تلگرام برای ارتباط با یکدیگر، جذب نیرو و برنامه‌ریزی عملیات‌ها استفاده می‌کنند.
هفته گذشته، وزارت ارتباطات قزاقستان نیز تهدید کرد چنانچه تلگرام کانال‌های حزب غیرقانونی و خشونت‌طلب DVK را مسدود نکند، آن را فیلتر خواهد کرد.
پیش از این، اندونزی و افغانستان هم به دلیل فعالیت گسترده گروه‌های تروریستی در این پیام‌رسان، خواهان فیلترینگ آن شده بودند.
«ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس نیز در اجلاس اقتصادی داووس 2017 با بیان اینکه پیام‌رسان‌های رمزگذاری‌شده مانند تلگرام به پناهگاه امنی برای تروریست‌ها و افراط‌گرایان تبدیل شده‌اند، تاکید کرد اگر مسئولان این پیام‌رسان‌ها خود دست به اقدام نزنند، دولت انگلیس راساً در این زمینه اقدام خواهد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 371919 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟