پاسخ معاون دادستانی به پیش‌بینی های زلزله

وی در پاسخ به سوالی در خصوص کانال پیش بینی زلزله به آدرس @pishbiniezelzele21 و ادعاهای شخصی به نام آقای علی اصغر برهمند مبنی بر امکان پیش بینی زلزله تا ده روز قبل و پیش بینی زلزله های تهران و کرمان و ... اظهار کرد: این کانال از زلزله قبلی مشهد شناسایی و تحت رصد دستگاه قضایی بوده است و مدارک اختراع ایشان ارائه شده و مورد تایید است.
جاویدنیا عنوان کرد: وقوع و دقت پیش‌بینی‌های انجام شده در این کانال با احتمال ۷۰ درصد طبق بررسی آماری پیش بینیهای منتشر شده در کانال تایید شده است اما احتمال خطای ۳۰ درصد وجود دارد که نیاز به حمایت مسئولان دارد تا درصد قطعیت آن افزایش یابد و در این زمینه مراتب به مسئولان ذیربط منعکس شده است.
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی در امور فضای مجازی تاکید کرد: جوسازی در زمینه ارائه پیش‌بینی‌های این کانال به صورت خبر قطعی جرم Crime بوده و با مجرم برخورد جدی صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: توجه به این نکته ضروری است که پیش بینی زمان و مکان و ساعت دقیق زلزله همانند موردی که در تهران پیش بینی وقوع زلزله ۷ ریشتری برای شب مشخصی شده بود غیر ممکن و کذب است که اقدام کنندگان در تهران دستگیر شدند. اما تعیین زمان و مکان و قدرت تقریبی که در این کانال به شیوه علمی انجام می شود فقط در راستای احتیاط بیشتر مردم و نجات جان آنها با در نظر گرفتن موارد ایمنی لازم صورت می گیرد.
جاویدنیا گفت: برخورد با چند کانال که از اسم کانال پیش بینی زلزله و مدیر آن سوءاستفاده کرده و کانالهای جعلی به نام ایشان ایجاد کرده اند در دستور کار قرار دارد.
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی در امور فضای مجازی با اشاره به فعالیت این کانان، ابراز کرد: فعالیت این کانال طی نه ماهی که تحت رصد قرار دارد هیچگونه تنش و جو منفی در مشهد و سایر شهرها ایجاد نکرده است و لذا معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی در امور فضای مجازی فعالیت آن بلامانع اعلام شده است.
وی تاکید کرد: انتظار می رود مسئولان با بها دادن به این اختراع حیاتی و در اخنیار قراردادن امکانات لازم بازه پیش بینی را به حداقل کاهش دهند و با آمادگی قبلی در مقابل زلزله تلفات آن به ویژه تلفات جانی کاهش یابد
جاویدنیا یادآور شد: ضمنا مدیر کانال از افرادی که این کانال را متهم به دروغگویی و شیادی و ... نموده اند شکایاتی مطرح نموده است که در دست رسیدگی می باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز به زن شوهردار پشت یخچال قصابی / شاهین به زندان افتاد

نجات دختر 10 ساله گیلانی پس از سقوط مرگبار مادر و فرزندانش از ساختمان 5 طبقه +فیلم و عکس

کیفرخواست قصاص در قتل فجیع صادق برمکی + فیلم و عکس

جسد دختر مدلینگ لباس به تن نداشت /در جنگل های شمالی فاش شد + عکس

شوهرم با دوست دخترش خارج رفته بود که من با احسان آشنا شدم و ..!

تجاوز به یک دختر در جشن عروسی یک تالار در تهران

پدر ستایش از اعدام قاتل دخترش در چند روز آینده خبر داد

پیش بینی زلزله 5 تا 6 ریشتری تهران در 10 روز آینده

صحنه وحشتناکی که 2 دختر از مهندس جوان در شهران تهران دیدند + عکس

کودک 8 ساله گرمساری در دام مرد 30 ساله شیطان صفت

رباینده یوسف 3 ساله بخشیده شد + عکس

99 ضربه شلاق برای راننده شیطان صفت سرویس مدرسه / دختر دبستانی 2 سال تحت آزار او بود!

سگ های گله، چوپان اردبیلی را از چنگال پلنگ نجات دادند + عکس

پشت پرده خودکشی مددکار اجتماعی زن در مناطق زلزله زده کرمانشاه+ عکس

مناطق امن تهران در زمان زلزله بشناسید+ تصاویر

کدخبر: 340585 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟