ماجرای دزدی که برای سرقت خودرو آدم کشت، از بیست و نهم بهمن سال 1385 زمانی در دستور کار پلیس قرار گفت که جسد خون آلود جوان 24 ساله ای در بیابان های اطراف جاده کلات در نزدیکی مشهد پیدا شد.

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، بررسی های مقام قضایی نشان داد جوان مذکور که راننده یک دستگاه خودرو بود، با ضربات کارد به قتل Murderرسیده است. ادامه تحقیقات بیانگر آن بود که مقتول «م-الف» نام داشت و با خودرو مسافرکشی می کرد. بنابراین با توجه به این که خودروی مقتول در محل نبود، انگیزه قتل به قصد سرقت Stealing خودرو قوت گرفت و بررسی های قضایی در این باره ادامه یافت. حدود یک سال بعد از وقوع این جنایت، گوشی مسروقه راننده جوان (مقتول) سرنخ مهمی برای کشف راز این جنایت Crime شد و بدین ترتیب متهم به قتل که «مجید-م» نام داشت، دستگیر شد و اعتراف کرد که با انگیزه سرقت پول و اتومبیل، به عنوان مسافر سوار خودرو شده و در یک فرصت مناسب از پشت سر ضربات کارد را بر بدن راننده 24 ساله وارد کرده است. متهم همچنین گفت: پس از قتل راننده، گوشی تلفن، مقداری پول و اتومبیل را به سرقت بردم و از محل گریختم. این گزارش حاکی است پس از اعترافات صریح متهم در حضور قاضی Judge ویژه قتل عمد و بازسازی صحنه جنایت، کیفرخواست پرونده صادر شد و متهم 34 ساله در شعبه پنجم کیفری استان خراسان رضوی پای میز محاکمه نشست.
بنابراین گزارش، قضات دادگاه پس از جلسات متعدد محاکمه که با حضور وکلای مدافع برگزار شد، متهم را با توجه به محتویات پرونده و دیگر شواهد و دلایل مستند به قصاص نفس و تحمل زندان Prison محکوم کردند.
اما متهم به رای صادره اعتراض کرد و پرونده مذکور به شعبه 28 دیوان عالی کشور ارجاع شد. این درحالی بودکه قضات دیوان عالی نیز بعد از بررسی های دقیق پرونده، رای صادره را تایید کردند و بدین ترتیب متهم مذکور سه شنبه هفته گذشته با فراهم شدن مقدمات اجرای حکم، پای چوبه دار رفت.

در حالی که قضات اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ناظر برای اجرای حکم بودند، قاتل The Murderer مذکور پس از گذشت حدود 11 سال از وقوع جنایت، به دار مجازات آویخته شد و این گونه پرونده قتل برای سرقت خودرو بسته شد.
قصاص قاتلی که دزد The Thief گله بود

 پنج شنبه گذشته، جوان 26 ساله ای که چوپان 50 ساله ای را در اطراف یکی از روستاهای منطقه زاوه تربت حیدریه به قتل رسانده بود در زندان مرکزی مشهد به چوبه دار سپرده شد. ماجرای این جنایت هولناک نیز از آن جا آغاز شد که در تاریخ 1392.10.29 مردی با مراجعه به نیروهای انتظامی بیان کرد: چوپان گله ای که امان ا... نام دارد از شب قبل گله را به روستا بازنگردانده است. در حالی که پرونده ای در این باره تشکیل شده بود، روز بعد پلیس Police به افرادی مظنون شد که قصد داشتند تعداد زیادی گوسفند را در میدان بازار Store دام تربت حیدریه به فروش برسانند. بررسی های پلیس با دستگیری چهار مظنون این پرونده مشخص کرد که گوسفندان از روستای کاریز بارگیری شده اند در حالی که پرونده سرقت گوسفندان مذکور در نیروی انتظامی تشکیل شده است.
بازجویی از متهمان نشان داد که جوانی به نام «حسین-ص» احشام مذکور را سوار خودرو کرده است تا آن ها را به فروش برساند. با دستگیری این جوان 22 ساله، پرونده وارد مرحله جدیدی شد.
این متهم اعتراف کرد سر زمین های پدرم بودم که تصمیم گرفتم چند گوسفند را سرقت کنم. ابتدا از پشت سر با چوب به سر چوپان 50 ساله گله کوبیدم و او بی هوش روی زمین افتاد. سپس پیکر آن مرد را روی زمین کشیدم و داخل گودال آب انداختم. بعد از آن هم گله گوسفندان را به روستا آوردم تا آن ها را در میدان بازار دام تربت حیدریه به فروش برسانم. گزارش خراسان حاکی است با کشف جسد چوپان، پرونده مذکور در شعبه سوم کیفری استان خراسان رضوی بررسی شد و قضات دادگاه، قاتل 22 ساله را به قصاص نفس و تحمل زندان محکوم کردند.
رای صادره پس از تایید قضات دیوان عالی کشور، سپیده دم پنج شنبه گذشته با حضور قضات اجرای احکام و در زندان مرکزی مشهد به اجرا درآمد و دزد گله به مجازات رسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

نیمه شب در خانه خواننده مشهور رپ چه بلایی سر دختر تهرانی آمد؟! + جزئیات

راز قتل 37 ساله یک زن در قنات بویین زهرا

شوهرم که سرکار رفت، پسر همسایه و دوستش داخل خانه آمدند و !!! + عکس

انتقام کثیف مرد بی غیرت از زنش / شقایق سر قرار رفت و ناپدید شد + عکس

ناپدری «اهورا»پای میز محاکمه

زن جوان وقتی عکس های شیطانی شوهرش را دید نمی دانست چه بلایی در انتظارش است + عکس

دستگیری قصاب اجاره ای که که مثل آب خوردن آدم می کشت + عکس

قتل عجیب زن و شوهر در بیمارستان

فرار عجیب و راحت یک زندانی خطرناک + عکس

نامه سرگشاده و اعتراضی پدر و مادر صادق برمکی مهابادی + عکس

ناپدید شدن زن جوان تهرانی پس از قرار ساختگی با شوهرش

فیلم لحظه آتش سوزی دکل شماره ۹۵ فتح + عکس و جزئیات

پرونده آتنای دیگر در فشم / حدیثه 8 ساله در مسیر مدرسه ناپدید شد و !!! + عکس

تجاوز وحشیانه به دختر 27 ساله در شب تولدش / موهای سر این دختر پس از تجاوز ریخت + عکس

دستگیری 17 زن و مرد مست در پارتی مختلط شبانه در روستای زیارت

خودسوزی زنی۳۵ساله در حسن آباد + عکس لحظه حادثه

گریه های خانم بازیگر سرشناس پس از طلاق+ فیلم

کدخبر: 321445 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟