درد دل بازماندگان حادثه قطار تبریز : حتی یک استخوان از برادرم نداریم که دفن کنیم +عکس

به بهانه فرا رسیدن اربعین درگذشتگان حادثه Incident جانسوز قطار تبریز - مشهد، برادر دو تن از جانباختگان این حادثه تلخ در گفت و گو با خبرنگار زیتون به تشریح اتفاقات بعد از این ماجرا پرداخت.

"مهدی رزمی" با تأکید بر اینکه این حادثه برای ما بسیار سخت و جانسوز بود، اظهار داشت: خیلی دشوار است عزیزترین فردتان را برای زیارت بدرقه کنید و در نهایت با این حادثه روبرو شوید، حادثه‌ای که غیر قابل باور است و در امن‌ترین خط حمل و نقل در کشورمان رخ داد و موجب اندوه تمامی هموطنان‌مان شد.

تنها خواسته‌ی ما این است که حداقل یک استخوان از برادرم بدهند تا خاکش کنیم

وی بیان داشت: امروز بعد از گذشت نزدیک به چهل روز پیگیر ماجرا هستیم ولی مسئولان استانی در مقابل پیگیری خانواده های قربانیان پاسخ می دهند که بروید خانه و اینجا نیایید، اگر خبری شد خودمان اطلاع می‌دهیم؛

وی اظهار داشت: هنوز یکی از برادران من مفقود هست و خبری از جنازه او نیست و تنها خواسته‌ی ما این است که حداقل یک استخوان از برادرم بدهند تا خاکش کنیم ولی به جای پاسخگویی مسئولین تا به امروز جواب سر بالا شنیده ایم.

در استان کسی پاسخ درست و حسابی به بازماندگان این حادثه نمی دهد

رزمی تصریح کرد: در زمان وقوع حادثه مسئولان در سمنان به ما گفتند در شهر خود از مسئولان استانی پیگیر کارهای متوفیانتان باشید ولی در استان هم کسی پاسخ درست و حسابی به بازماندگان این حادثه نمی دهد.

مهدی رزمی که دو برادرش را در حادثه قطار از دست داده است، از تناقض‌هایی که در صحبت‌های مسئولان وجود دارد، گله کرد و افزود: برای این که از زیر مسئولیت فرار Escape کنند، یکی می‌گوید خطای انسانی بوده و دیگری به خطای سیستم اشاره می‌کند؛ می‌خواهند چند نفر را مقصر جلوه دهند و خود را آسوده کنند، هیچکس نمی خواهد مسئولیت اشتباهات و سهل انگاری هایش را گردن بگیرد.

بعد از گذشت چهل روز نتوانسته ایم از دفتر استاندار و فرماندار وقت ملاقات بگیریم/ هنوز نتوانسته‌ایم گواهی فوت بگیریم

وی به بی توجهی برخی مسئولان استان اشاره کرد و اظهار داشت: یکی دیگر از خانواده‌های داغدیده که عزیزانش را در این حادثه از دست داده است خواستار و پیگیر ملاقات با استاندار و فرماندار بود که تا به امروز فعلا وقتی از سوی دفتر آنها داده نشده است.

رزمی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه از آن اتفاق 36 روز می‌گذرد، ما و چند خانواده‌ی دیگر که عزیزانشان در این حادثه مفقود شده است، هنوز نتوانسته‌ایم گواهی فوت بگیریم و بدون وجود گواهی فوت نمی‌شود برخی کارها را انجام داد و برای همین تکلیفمان هنوز روشن نیست.

نمی‌دانم برخی نمایندگان مجلس چرا با استیضاح وزیر راه مخالفند؟

وی از اظهار نظر برخی نمایندگان تبریز در مجلس مبنی بر عدم استیضاح وزیر راه انتقاد کرد و ابراز داشت: در شرایطی که خطا ها و ناکارامدی سیستم atc و ضعف مدیریتی در این حادثه محرز است، نمی‌دانم برخی نمایندگان مجلس چرا با استیضاح وزیر راه مخالفند؛ من در مراسم ترحیم با نایب رییس مجلس صحبت کردم، وی معتقد بود نیازی نیست وزیر استیضاح شود در حالی که به نظر من و دیگر خانواده‌های داغ‌دیدگان با توجه به عمق فاجعه با مسئول ارشد این حوزه باید برخورد جدی شود.

انتظار نداشتیم برخی نمایندگان شهرمان به جای احقاق حقوق همشهریانشان وارد سیاست بازی شوند.

وی گفت: در تعجبم چگونه نایب رییس مجلس به عنوان نماینده تبریز از صحبت‌های یک نماینده مجلس از شهر دیگر شکایت می‌کند و یا پیگیر فلان اتفاق افتاده برای فلان فرد است ولی در خصوص همشهریانش این چنین رفتار می کند. انتظار نداشتیم برخی نمایندگان شهرمان به جای احقاق حقوق همشهریانشان وارد سیاست بازی شوند.

اگر فرزند یا برادر وزیر راه هم جزو درگذشتگان بودند این چنین پاسخی داده می‌شد؟

برادر ناصر و سیامک رزمی بیان داشت: وزیر راه در قبال عزیزانمان که به صورت غم انگیزی سوختند و قربانی شدند، می‌گوید " جای هیچ نگرانی نیست چون همه جانباختگان بیمه بودند"

وی گفت: این طرز پاسخ دادن یک مسئول ارشد واقعا ما را آزار می‌دهد. سوالم این است، اگر فرزند یا برادر وزیر راه هم جزو درگذشتگان بودند این چنین پاسخی داده می‌شد و با بیمه بود عزیز قربانی شده اش، نگرانی اش برطرف می شد؟ یکی از بازماندگان حادثه قطار که فرزندش را در این سانحه از دست داده است در جواب این صحبت‌های وزیر می‌گفت که من فرزند وزیر را می‌سوزانم و در عوض دو برابر دیه‌اش را می‌دهم، ببینیم وزیر راضی می شود.

وی در پایان تأکید کرد: خواسته ما این است که گذشت زمان باعث فراموشی حادثه نشود و مسئولان نیز با جدیت پیگیر این حادثه تلخ باشند تا خون این درگذشتگان پایمال نشود؛ همانطور که گفتم الان 36 روز است که حتی یک استخوان از برادرم ناصر نداریم که دفن کنیم؛ هیچ نشانی از او نیست و کسی هم جواب ما را نمی‌دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 235552 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟