آزار و اذیت وحشیانه افغانی ها در چند زندان +عکس

به گزارش رکنا، اسنادی در اختیار دادگاه بین المللی کیفری قرار گرفته است که نشان می‌دهد کارمندان سازمان جاسوسی سیا، شهروندان افغانستان را در زندان‌های مخفی مورد شکنجه Torture قرار می‌دهند.
یک دادستان از دادگاه بین المللی کیفری، فاش کرد اسنادی در اختیار دادگاه قرار گرفته است که نشان می‌دهد افراد بیگناه مورد شکنجه کارمندان سازمان سیا قرار دارند. 
وی در این باره گفت: نظامیان آمریکایی در افغانستان افراد را به بهانه همکاری با طالبان و یا القاعده بازداشت می‌کنند. شهروندان افغان به زندان‌های مخفی فرستاده و در آنجا مورد شکنجه قرار می‌گیرند.
این منبع آگاه اعلام کرد در زندان‌های بگرام و فرودگاه قندهار در هلمند و دیگر زندان‌های مخفی، نظامیان آمریکایی برخورد وحشیانه‌ای با افغان‌های بی‌گناه دارند.
یکی از نظامیان عالی‌رتبه آمریکایی که نامش فاش نشده است اظهار داشت 20 زندان Prison مخفی در افغانستان وجود دارد که بوسیله نظامیان آمریکایی اداره می‌شوند.
مواردی به ثبت رسیده است که زندانیان زیر شکنجه جان سپردند و یا در نتیجه برخورد وحشیانه سلامتی خود را از دست داده‌اند.
دادگاه بین المللی کیفری اواسط ماه نوامبر اعلام کرد احتمال جدی ارتکاب جنایات جنگی نظامیان آمریکا و از جمله شکنجه افراد بی‌گناه در افغانستان وجود دارد.
در گزارش سالانه دادگاه بین المللی کیفری که به بازرسی‌های مقدماتی اختصاص دارد از جمله در بخشی که به عملکرد آمریکا و سیا مربوط می‌شود آمده است: اطلاعات کافی در دست است که ثابت می‌کند نظامیان آمریکایی در جریان بازپرسی‌ها، زندانیان را شکنجه داده و آنها را مورد تحقیر و تجاوز Rape قرار داده اند.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 233012 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟