بلاتر: اعطای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر اشتباه بود

 به گزارش تسنیم ، سپ بلاتر که در ماه سپتامبر 2015 (آذر 1394) به خاطر سوءمدیریت و فساد مالی توسط کمیته اخلاق فیفا به مدت هشت سال از هر گونه فعالیت فوتبالی محروم شد و اخیراً هم توسط دادگاهی در سوئیس از این اتهامات تبرئه شد، می‌گوید که اعطای میزبانی به قطر در دوره ریاست او بر فدراسیون جهانی فوتبال اشتباه بوده است. فیفا در حالی در سال 2010 میزبانی بیست‌ودومین دوره جام جهانی را به قطر اعطا کرد که در آن زمان بلاتر ریاست بالاترین نهاد فوتبالی جهان را برعهده داشت.

بلاتر 86 ساله که بار دیگر زیر ذره‌بین دادستانی سوئیس قرار گرفته، در گفت‌وگو با روزنامه سوئیسی «Tages-Anzeiger» گفت: انتخاب قطر اشتباه بود. در آن مقطع ما در کمیته اجرایی فیفا توافق کردیم که روسیه جام جهانی 2018 را برگزار کند و آمریکا میزبانی جام جهانی 2022 را برعهده بگیرد. اگر این دو رقیب دیرینه در عرصه سیاسی، میزبانی دو دوره متوالی جام جهانی را برعهده می‌گرفتند، این می‌توانست یک ژست صلح تلقی شود.

وی با اشاره به اینکه در آن مقطع برای انتخاب میزبان جام جهانی 2022 به قطر رأی نداده، صحبت‌های خود را این‌طور ادامه داد: قطر کشور خیلی کوچکی است. فوتبال و جام جهانی برای چنین کشوری بیش از اندازه بزرگ است. فقط می‌توانم تکرار کنم که اعطای میزبانی به قطر یک اشتباه بود و من به عنوان رئیس وقت فیفا مسئول این اتفاق بودم. اکنون که جام جهانی نزدیک است، خوشحالم که به جز چند استثنا، هیچ فوتبالیستی جام جهانی را تحریم نمی‌کند.

انتهای پیام/

کدخبر: 841164 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟