ذوب آهن صفر - پرسپولیس 1، یک گل خیلی کم بود!

این اولین بازی نیم فصل دوم بود که اوسمار توانایی استفاده از تمام خریدهای جدید خود را داشت اما ترجیح داده آنها را نیمکت‌نشین کند و با به زمین رفتن آنها در نیمه دوم کیفیتشان تا حد خوبی مشهود بود.

پرسپولیس درحالی به مصاف ذوب آهن رفت که علیرضا بیرانوند محروم بود و شهاب زاهدی نیز از پرسپولیس جدا شده تا ترکیب برنده و اصلی سرخ‌ها مقابل تراکتور دو تغییر اجباری داشته باشد. با این حال سرخ‌ها با کلین‌شیت امیررضا رفیعی ۲۱ ساله و پنالتی چیپ گئورگی گولسیانی یک بر صفر برنده شدند.

در دقیقه ۸ خطای مجید علیاری در محوطه روی گولسیانی باعث شد مدافع گرجستانی محسن فروزان را تسلیم کند. در ادامه نیمه اول پس از این گل ذوب آهن سعی کرد میدان‌داری کند و به دروازه حریف نزدیک بشود، اما سرخ‌ها خوب بازی را اداره کردند و برنده به رختکن رفتند. در این نیمه عیسی آل‌کثیر نیز فرصت داشت در موقعیت تک به تک به ذوب آهن گل بزند.

در نیمه دوم خطای خشن آذرباد ذوبی‌ها را ده نفره کرد تا اوسمار به مرور ستاره‌های جدیدش را وارد زمین کند و با اجرای بازی ترکیبی زیبا و در عمق بارها خلق موقعیت کند اما فرصت‌های پرسپولیس یکی پس از دیگری با مهارهای فروزان و بی‌دقتی مهاجمان از دست رفت تا همان یک گل سهم پرسپولیس باشد.

سرخ‌ها پس از تراکتور، ذوب آهن را نیز شکست دادند تا اوسمار حالا جو آرامی را تجربه کند. پرسپولیس در این بازی نمایش خوب و دلچسبی داشت و سه امتیاز را نیز به دست آورد.

تیم داوری: علی صفایی، علیرضا ایلدروم، حمیدرضا افشون و روح‌اله شریفی/ ناظر: علیرضا کهوری

ترکیب ذوب‌آهن:

محسن فروزان، امیرحسین جدی (۸۰-گریگول چابرادزه)، محمد قریشی، محمدجواد محمدی (۸۰- احمد شریعت‌زاده)، پوریا آریاکیا (۵۷-محمدحسین اسلامی)، محسن آذرباد، فریبرز گرامی، مجید علیاری (۸۰- امید لطیفی)، شایان مصلح، مهرداد رضایی و فردین یوسفی (78-کمال کامیابی نیا)

سرمربی: محمد ربیعی

تیم ذوب آهن

پرسپولی سترکیب پرسپولیس:

امیر رضا رفیعی، گئورگی گولسیانی (۶۶-فرشاد فرجی)، حسین کنعانی‌زادگان، علی نعمتی (۵۷- عبدالکریم حسن)، دانیال اسماعیلی‌فر، مسعود ریگی، سروش رفیعی، سعید صادقی (۶۶-اوستون ارونوف)، مهدی ترابی، امید عالیشاه (۸۹-محمد خدابنده‌لو)، عیسی آل‌کثیر (۸۹-وحید امیری)

سرمربی: اوسمار ویه‌را

تیم پرسپولیس

شرح گل:

ذوب آهن صفر- پرسپولیس یک (دقیقه ۹: گئورگی گولسیانی): گولسیانی، بهترین پنالتی‌زن پرسپولیس، پشت پنالتی‌ای که خودش گرفته بود ایستاد و با ضربه‌ چیپ محسن فروزان را مغلوب خود کرد‌.

دقایق حساس:

دقیقه ۶: فرصت خطرناک برای ذوب آهن در دهانه دروازه که ضربه سر آذرباد به طور ناقص از رفیعی دفع شد و در ادامه رفیعی توپ را در یک رفت و برگشت به آغوش کشید.

دقیقه ۷: مجید علیاری روی سانتر سروش رفیعی گولسیانی را با دست گرفت تا داور که نزدیک صحنه بود پنالتی بگیرد.

دقیقه ۳۹: ضربه ایستگاهی ذوب آهن از زاویه مناسب توسط آذرباد به دیوار دفاعی خورد و برگشت داده شد.

دقیقه ۴۵: فرصت تک به تک برای عیسی آل‌کثیر توسط محسن فروزان مهار شد که مهاجم سرخ‌ها ناکام ماند.

دقیقه ۵۲: حمله خطرناک برای ذوب آهن که شوت مهاجم این تیم پس از برخورد به اسماعیلی‌فر به اوت رفت‌.

دقیقه ۵۳: ارسال ذوبی‌ها از سمت چپ با ضربه کف پای خطرناک محسن آذرباد به سمت توپ همراه شد که موجب مصدومیت شدید نعمتی شد و داور به آذرباد کارت قرمز داد.

دقیقه ۵۹: پاس در عمق ترابی با فرار عیسی همراه شد و پاس در عرض را به ترابی داد که باز هم فروزان موقعیت خوبی را از پرسپولیس گرفت.

دقیقه ۶۸: حمله خطرناک پرسپولیس از سمت راست که شوت ترابی توسط فروزان راهی کرنر شد.

دقیقه ۶۹: پاس بلند برای اسلامی با خروج امیررضا رفیعی همراه شد و برخورد شدیدی میان این دو بازیکن شکل گرفت و در نهایت مهاجم ذوبی‌ها کارت زرد گرفت.

دقیقه ۷۲: سانتر خطرناک فردین یوسفی با خروج رفیعی جوان همراه شد که خطای فریبرز گرامی روی گلر پرسپولیس گرفته شد و گل ذوب آهن قبول نشد.

دقیقه ۷۷: شوت فوق العاده مهدی ترابی از پشت محوطه به شکل عالی توسط فروزان به کرنر فرستاده شد.

دقیقه ۷۹: پاس عبدالکریم از سمت چپ با شوت ارونوف همراه شد و باز هم فروزان توپ را جمع کرد.

دقیقه ۸۸: ضدحمله فوق العاده پرسپولیس با گام‌های سریع ارونوف که بغل پای فنی او با اختلاف کمی بیرون رفت‌.

دقیقه ۶+۹۰: فرصت خطرناک برای پرسپولیس روی ضدحمله که ارونوف این بار پاس داد و ترابی بعداز دریبل گلر به امیری پاس داد، اما کاپیتان پرسپولیس نتوانست شوت بزند و در برگشت شوت سروش به مدافعین خورد و برگشت داده شد.

دقیقه ۹+۹۰: پرتاب منجنیق‌وار قریشی روی سر بازیکن ذوب آهن نشست، اما امیررضا رفیعی آخرین فرصت حریف را هم مهار کرد‌.

 بهترین بازیکن: از تیم ذوب آهن محسن فروزان بسیار خوب کار کرد و درحالی که از روی نقطه پنالتی گل خورده بود، پنج موقعیت عالی پرسپولیس را مهار کرد. از پرسپولیس نیز مهدی ترابی تحسین برانگیز بود و اگر مهارهای فروزان نبود حتی می‌توانست دبل کند.

کدخبر: 976069 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟