ایران 2 –ژاپن یک/ انتقام سخت از سامورایی ها/ صعود به نیمه نهایی با ارائه فوتبالی مقتدرانه! + فیلم گلها

به گزارش رکنا، تیم ملی ایران در بازی که در نیمه اول با نتیجه یک بر صفر از ژاپن شکست خورده بود، در نیمه دوم با یک نمایش فوق العاده در نیمه دوم موفق شد ژاپن را با دو گل محمد محبی و علیرضا جهانبخش از روی نقطه پنالتی ژاپن را شکست بدهد.

تیم ملی با ارائه فوتبالی مقتدر به خصوص در نیمه دوم موفق شد ژاپن را با نتیجه 2-1 شکست دهد و به جمع 4 تیم برتر جام ملت های آسیا 2023 صعود کند.

ترکیب ایران:

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، امید ابراهیمی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سامان قدوس (7+90 روزبه چشمی)، سردار آزمون (7+90 کریم انصاری‌فرد)، محمد محبی (7+90 مهدی ترابی)، و رامین رضاییان.

ترکیب ژاپن:

زیون سوزوکی، کو ایتاکورا، هیده‌ماسا موریتا، واتارو اندو، آیاسه یوئدا، ریتسون دوان، سییا مایکوما، تاکفوسا کوبو (67-مینامینو) ، هیروکی ایتو، تاکهیرو تومیاسو و دایزن مائدا.

شرح گل:

دقیقه 28:موریتا با عبور از مدافعان ایران توپ را وارد دروازه کرد تا گل اول ژاپن به ثبت برسد.

دقیقه 55: آزمون با پاس عمقی محمد محبی را صاحب توپ کرد و این بازیکن توانست گل تساوی ایران را به ثمر برساند.

دقیقه 6+90:علیرضا جهانبخش پشت توپ ایستاد و موفق شد ضربه پنالتی را تبدیل به گل کند. در این صحنه محمدحسین کنعانی زادگان موفق شد از مدافع ژاپن پنالتی بگیرد.

موقعیت های حساس:

دقیقه 13: علیرضا جهانبخش در گوشه محوطه جریمه صاحب توپ شد که شوت این بازیکن به شکل خطرناکی از بالای دروازه ژاپن به بیرون رفت.

دقیقه 17: سعید عزت‌اللهی پشت محوطه جریمه ژاپن اقدام به شوت زنی کرد که دروازه‌بان ژاپن توپ را در آغوش گرفت.

دقیقه 63: سردار آزمون درون محوطه جریمه یکبار دیگر به توپ رسید و پس از زدن سر توپ دروازه ژاپن را باز کرد ولی کمک داور پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برد و گل مردود اعلام شد. این صحنه توسط کمک داور ویدیویی هم مورد بررسی قرار گرفت و آفساید تأیید شد.

دقیقه 67: ارسال رامین رضاییان با ضربه سر محبی همراه شد ولی توپ از کنار دروازه با اختلاف کمی به اوت رفت.

دقیقه 68: ایران که توپ را در اختیار داشت دوباره توسط آزمون به موقعیت رسید که شوت مهاجم تیم ملی را دروازه‌بان ژاپن دور کرد، هر چند کمک داور باز هم اعلام آفساید کرد.

کدخبر: 969416 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟