جام جهانی فوتبال زنان با برد میزبان ها شروع شد/ استقبال کم نظیر تماشاگران + فیلم گل ها

به گزارش رکنا، جام جهانی ۲۰۲۳ فوتبال زنان از دیروز (۲۹ تیر) به میزبانی دو کشور استرالیا و نیوزلند آغاز شد و به مدت یک ماه به طول خواهد انجامید.

مراسم افتتاحیه این مسابقات پیش از انجام دو دیدار نخست در ورزشگاه ادن پارک اوکلند برگزار شد. این مراسم یکی از پرتماشاگرترین افتتاحیه‌های تاریخ جام جهانی زنان بود که حدود ۴۰ هزار نفر از آن دیدن کردند.

در دیدار افتتاحیه جام‌جهانی زنان ۲۰۲۳ که به طور مشترک در نیوزیلند و استرالیا برگزار می‌شود، نروژ که سابقه یک قهرمانی را دارد مقابل نیوزیلند میزبان شکست خورد. اولین گل این تورنمنت را هانا ویلکینسون مهاجم ۳۱ ساله نیوزیلند در دقیقه ۴۸ وارد دروازه نروژ کرد.

این اولین پیروزی تیم نیوزیلند در مسابقات جام جهانی است. استادیوم ادن پارک در اوکلند نیوزیلند شاهد بیشترین تماشاگر در یک مسابقه فوتبال در این کشور بود.

پس از برترى نیوزلند میزبان، نوبت به دیگر میزبان یعنى استرالیا رسید تا در مقابل حریف خود ایرلند به پیروزى دست یابد. در این دیدار استفانى کاتلى که در آرسنال توپ مى زند از روى نقطه پنالتى دروازه ایرلند را گشود تا به نوعى اولین گل از روى ضربه پنالتى این مسابقات رقم بخورد.

تعداد تماشاگران این دیدار ٧٥ هزارو ٧٨٤ بود که رکوردى در این زمینه ایجاد شد.

کدخبر: 911192 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟