عملیات فریب رئیس فدراسیون فوتبال /  تاج روی فراموشی افکارعمومی حساب کرد!

هشتم ماه جاری(اسفند)، رئیس فدراسیون فوتبال در مصاحبه ای اعلام کرد:«در نظرسنجی‌های رسیده به فدراسیون، مردم رای به انتخاب مربی خارجی داده‌اند.» البته مهدی تاج کمتر از دو هفته بعد، امیر قلعه نویی را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی معرفی کرد تا ثابت کند که مهم ترین فدراسیون ورزشی کشور چقدر برای مردم و افکار عمومی ارزش و اهمیت قائل است. در واقع به نظر می رسد تاج روی فراموشی مردم و افکار عمومی حساب باز کرده بود!

مهدی-ملکی

مهدی ملکی/ دبیر گروه ورزشی

رئیس فدراسیون فوتبال بیش از 100 روز زمان نیاز داشت تا در نهایت یک مربی وطنی را به عنوان جانشین کارلوس کی روش معرفی کند. گرچه چندان هم نباید ناراضی بود چون تاج اتفاقی را به نام خود سند زده که همچنان یادآوری آن تلخ و دردناک است. سنگین ترین بدهی تاریخ فوتبال ایران در دوره پیشین ریاست مهدی تاج ثبت شد و به واسطه قراردادی که راه سوءاستفاده برای مارک ویلموتس و وکلایش باز بود، این مربی بلژیکی به درآمدی باد آورده و بدون زحمت رسید. مرداد سال جاری که رأی پرونده شکایت مارک ویلموتس علیه فدراسیون فوتبال ایران صادر شد، حسن روشن گفت: «پولی که قرار است صرف پرداخت بدهی مارک ویلموتس شود به اندازه یارانه 3،4 میلیون ایرانی است. تاج که او را آورده، باید تاوانش را بدهد.» در واقع آش آنقدر شور بود که پس از جام جهانی قطر وقتی پروسه خسته کننده انتخاب سرمربی آغاز شد، با توجه به وضعیت ارز و جهش قیمت آن و بی پولی فدراسیون، خیلی ها از احتمال شکل گرفتن یک ویلموتس دیگر نگران بودند.

با تمام این اوصاف یک مربی وطنی نفر اول نیمکت تیم ملی فوتبال شد و در واقع قرعه به نام قابل پیش بینی ترین نام افتاد؛ کسی که 16 پیش هم به این مهم رسید و بعد از یکسال از سمتش برکنار شد. در واقع قلعه نویی تمام یک دهه و نیم گذشته را با رویای سرمربیگری دوباره تیم ملی سپری کرد و حالا به آرزویش رسید. اما در این بین سوالات بی پاسخی هم وجود دارد؛ قلعه نویی که چندی پیش با اعلام در صفحه شخصی اش از رقابت با تعدادی همتایان خود برای سرمربیگری تیم ملی انصراف داد، چگونه پذیرفت که سرمربی شود؟ از سویی اگر مسئولان فدراسیون و در راس آنها مهدی تاج با ارزیابی طولانی مدت و بررسی همه جوانب به انتخاب مربی داخلی رسیدند و به تبع آن قلعه نویی را برگزیدند، چرا قرارداد او چند ماه و تا جام ملتهای آسیاست؟ آیا فدراسیون در درست بودن انتخاب خود تردید دارد؟

البته رییس فدراسیون فوتبال پس از معرفی قلعه نویی گفت:«ما به دنبال انتخاب بهترین نفر بودیم. قلعه نویی یک چهره شناخته شده است و نتایج بسیار خوبی هم گرفته. او سابقه هدایت تیم ملی را هم دارد. ضمن احترام به بقیه مربیان و کسانی که دعوت کرده بودیم، به نظرم انتخاب خیلی خوبی داشتیم.» آقای تاج باور کنید هیچکس انتظار نداشت شما کت و شلوارتان را به تن کنید، یقه پیراهن تان را مرتب کنید، کفش های تان را واکس بزنید و بعد از تمرین چند دقیقه ای مقابل آینه، بیایید در جمع خبرنگاران و بگویید: «از خودم و اعضای هیات رییسه راضی نیستم. انتخاب خوبی برای تیم ملی نداشتیم...» هیچکس چنین توقع یا انتظاری نداشت.

کدخبر: 877544 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهدی ملکی
آیا این خبر مفید بود؟