تاثیر جهش قیمت ارز بر بدهی استقلال به استراماچونی/ دردسر بستن پرونده 100 میلیاردی مربی ایتالیایی

به گزارش گروه ورزشی رکنا، پس از تایید حکم فیفا در دادگاه CAS باشگاه استقلال ملزم به پرداخت حدود یک میلیون و 400 هزار یورو به آندره آ استراماچونی شد اما گذشت زمان و تاخیر در پرداخت آن، باعث شده مبلغ بدهی آبی‌ها به شکل چشمگیری افزایش یابد.

بر اساس گفته یکی از مسئولان باشگاه، به دلیل عدم پرداخت به موقع و دیرکرد این عدد حدود 200 هزار یورو افزایش یافته است. از سویی به دلیل جهش نرخ ارز در روزهای اخیر (با احتساب یورو به قیمت 60هزار تومان) باشگاه استقلال باید مبلغی در حدود 100 میلیارد تومان برای بستن پرونده استراماچونی پرداخت کند.

مدیریت باشگاه استقلال و در راس آن علی فتح‌الله زاده به دنبال تامین منابع مالی برای پرداخت این بدهی است. به همین منظور قرار است فردا اعضای هیات مدیره استقلال جلسه اضطراری تشکیل دهند و برای تامین مطالبات سرمربی ایتالیایی سابق آبی ها چاره اندیشی کنند.

گفتنی است در صورت عدم تسویه حساب این بدهی که با حکم فیفا و دادگاه CAS، یک بدهی قطعی محسوب می‌شود باشگاه استقلال برای ارسال مدارک حرفه‌ای که تا تاریخ یازدهم فروردین 1402 باید انجام شود، دچار مشکل خواهد شد و نمی‌تواند جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاورد.

کدخبر: 872899 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟