اختصاصی رکنا/ کالدرون: فرانسه نقطه ضعفی ندارد/  قهرمانی در جام جهانی می تواند یک قدردانی از مسی باشد

به گزارش رکنا، تکلیف تیم قهرمان جام جهانی فوتبال در قطر تا امشب (یکشنبه) مشخص خواهد شد که از میان مسی و امباپه کدام بازیکن می‌تواند یک چهره تاثیرگذار از خود به نمایش بگذارد و با تکنیک بالای خود تیمش را برای سومین‌بار در تاریخ به جام قهرمانی برساند.

در این میان گابریل کالدرون که برای مدت کوتاهی و نیم فصل سرمربی پرسپولیس را به عهده داشت و همراه با آلبی سلسته در جام جهانی 1990 عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد در گفت‌وگوی اختصاصی با رکنا، درباره عملکرد تیم ملی ایران در قطر، پیش‌بینی خود از بازی فینال و همچنین مسی صحبت‌های جالبی را مطرح کرد که در زیر آن را از نظر می‌گذرانید:

*به عنوان سوال نخست درباره برگزاری این دوره از جام‌جهانی چه صحبتی دارید؟

هر دوره تیم‌ها به یکدیگر نزدیک‌تر می‌شوند، مانند جام جهانی گذشته که دیدیم کرواسی در فینال حضور داشت و بلژیک هم در میان چهار تیم پایانی بود. در این جام جهانی هم مشاهده کردیم که کرواسی و مراکش جزو تیم‌هایی بودند که تا مراحل پایانی در جام باقی مانده‌اند. مراکش برای اولین‌بار در تاریخ در این مرحله حضور دارد. بالاخره همانطور که می‌بینیم در هر دوره تیم‌های جدیدی مطرح می‌شوند و کنار آن هم فاصله بین تیم‌ها هم بار کمتر از گذشته می‌شود. به این نظرم اتفاق مثبتی است و نشان می‌دهد که فوتبال در همه جای دنیا در حال پیشرفت است.

گابریل یک

*نظر شما درباره برگزاری بازی فینال چیست؟

در مورد فینال باید بگویم که همیشه در جام‌جهانی بازی‌های فینال 50-50 بوده و 2 تیمی که در فینال حضور پیدا کرده‌اند مطمئنا جزو بهترین تیم‌ها بوده‌اند. در نتیجه به نظرم شانس‌ها برابر است و تیمی که گل نخست را به ثمر برساند شانس بیشتری برای قهرمانی دارد اما همانطور که می‌دانیم تا زمانی که داور سوت مسابقه را نزند هیچ چیزی تمام نشده است. فکر می‌کنم فرانسه کامل‌ترین و بهترین تیم این دوره بوده اگرچه بازیکنان مهمی هم در این دوره همراه نداشتند اما با این وجود تیم خوبی دارند و کنار آن بازیکن مهمی مانند امباپه را در ترکیب خود دارند که بازیکن خوب و سرعتی محسوب می‌شود و مهار کردن وی کار بسیار سختی است. جدا از آن هم بازیکن گلزنی هم است و در مجموع با این اوصاف باید بگویم فرانسه شاخصه یک تیم کامل را در اختیار دارد. من در واقع در تیم آنها نقطه ضعفی مشاهده نمی‌کنم و تیم حریف باید آنها را تحریک کند تا ببیند از چه روزنه‌هایی می‌تواند به آنها ضربه بزند.

*درباره حذف تیم‌های بزرگ از جام‌جهانی چه صحبتی دارید؟

در جام جهانی همیشه تیم‌های بزرگی هستند که در مراحل مقدماتی حذف می‌شوند در این دوره هم چند تیم بودند که به مراحل پایانی نرسیدند و در مجموع این یک نکته مثبتی برای فوتبال است. این نشان‌دهنده این است که فوتبال در حال پیشرفت است و در واقع تیم‌ها هر دوره به هم نزدیک‌تر می‌شوند. این نکته مثبت است و امیدوارم همین روند ادامه پیدا کند و هر بار تیم‌های دیگری مانند کرواسی و مراکش را داشته باشیم. امیدوارم در همه جام‌جهانی‌های دیگر دیگر هم این اتفاقات بیفتد و تیم‌های دیگری که در واقع همیشه پدیده و شگفتی‌ساز بودند این تیم‌ها را در مراحل پایانی ببینیم.

*عملکرد تیم ایران در قطر چگونه بود؟

تیم ایران بازی نخست را خوب شروع نکرد اما خیلی زود خودشان را پیدا کردند. بازی دوم خوب بودند و بُردند. بازی سوم هم سطح خوبی از خودشان به نمایش گذاشتند اما خب نتوانستند برنده این دیدار شوند. در این دوره دیدیم که بلژیک و آلمان حذف شدند و می‌بینیم هر تیمی می‌تواند در دوره مقدماتی حذف شود. به جز بازی نخست، تیم ایران در بازی‌های دوم و سوم خود در واقع فوتبال خوبی به نمایش گذاشت.

*شانس چه تیمی برای برنده شدن در فینال جام بیشتر از تیم دیگر است؟

نمی‌دانم چه بازیکنی جام را بالای سر خواهد برد اما امیدوارم که مسی باشد و اگر وی در واقع این جام را بالای سر ببرد اتفاق خوبی است. مسی در واقع 15 سال اخیر بازیکن شماره یک جهان بوده و به نظرم به دلیل خدمات و تیم چیزهایی که به فوتبال داده لیاقت دارد جام را بالای سر ببرد. این اتفاق می‌تواند یک تشکر و قدردانی از وی باشد به دلیل چیزهایی که به ما هدیه داده است. در واقع در فوتبال شما با بردن و برنده شدن لیاقت خودتان را نشان می‌دهید و امیدوارم این اتفاق برای آرژانتین رقم بخورد.

1112753

گفت‌وگو: یدالله محمدی

انتهای پیام/

کدخبر: 853481 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟