عزیزی‌خادم به حرف آمد/ تایید افشاگری رکنا از کمک وزارت ورزش و جوانان به پرسپولیس+فیلم و سند

به گزارش رکنا، 2 ماه قبل بود که خبر کمک 10 میلیاردی وزارت ورزش و جوانان به باشگاه پرسپولیس با استناد به مدارک قانونی از سوی رکنا اعلام شد. بلافاصله بعد از انتشار این خبر دوستان وزارت نشین به سبک و سیاق همیشگی و البته قدیمی خود دست به تکذیب زده تا بتوانند جریان رسانه‌ای این قضیه را به نفع خود پیش ببرند. حالا و بعد از حضور شهاب عزیزی خادم رییس معزول فدراسیون فوتبال در یک برنامه تلوزیونی این خبر تایید و مشخص شد که کمک وزارت ورزش و جوانان به پرسپولیس در راستای تجمع هواداران این تیم در خیابان سئول و  جلوی ساختمان این وزارت خانه صورت گرفته و شخص حمید سجادی به عنوان نفر اول ورزش کشور هم در جریان کامل این پرداخت بوده و حتی سفته‌های لازم هم از مدیریت پرسپولیس اخذ شده است.

درست روز چهارم اردیبهشت ماه این خبر روی خروجی خبرگزاری رکنا منتشر شد و متن خبر به شرح زیر بود:

" در حالی که امروز اخباری مبنی بر پرداخت 10 میلیارد تومانی شهاب‌الدین عزیزی خادم به تیم فوتبال پرسپولیس منتشر شد، فایلی به دست خبرنگار ورزشی رکنا رسیده که این موضوع را تکذیب می کند و مشخص شده که این پرداختی با فشار وزارت ورزش و جوانان از سوی فدراسیون صورت پذیرفته است.

براساس این سند مبلغ مورد اشاره با دستور مستقیم سید امیرحسین مطلبی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع به پرسپولیس پرداخت شده و بدیهی است که معاون این وزارت خانه بدون دستور مستقیم وزیر این کار را انجام نمی‌دهد!

نکته دیگر اینکه عده ای مدعی بودند که این واریز با تصویب هیات رئیسه فدراسیون فوتبال پرداخت شده که در عمل این اتفاق رخ نداده و مشخص است عزیزی خادم به صورت مستقیم این مبلغ را پرداخت نکرده است.

البته مبلغ 10 میلیاردی به صورت وام و مضاربه پرداخت شده است اما رئیس فدراسیون حتی با مصوبه هیات رئیسه نیز اجازه نداشته پول فدراسیون را به باشگاه‌های دیگر از جمله پرسپولیس قرض یا مضاربه بدهد و مشخص نیست چه دستانی پشت پرده بوده که عزیزی‌خادم را وادار کرده این اقدام غیرقانونی را بدون مصوبه هیات رئیسه انجام دهد."

index

جالب اینکه با مدیرعامل پرسپولیس یعنی  رضا درویش در همان زمان مصاحبه‌ای ترتیب دادیم که او در واکنش به این خبر به خبرنگار رکنا، گفت: این مبلغ به صورت مضاربه و وام بوده و به نظرم هیچ ایرادی هم نداشته زیرا از طریق بخش خصوصی به دست پرسپولیس رسیده است. متاسفانه برخی به دنبال این هستند تا پرسپولیس را به حاشیه ببرند."

*تائید خبر رکنا توسط عزیزی خادم

باشگاه پرسپولیس و وزارت ورزش هر 2 و به طور همزمان دست به تکذیب خبر این کمک داده و مصاحبه دیشب شهاب عزیزی خادم نقطه مقابل این اتفاقات و صحبت‌ها را نشان می‌دهد. جاایکه رییس معزول فدراسیون فوتبال به صراحت می‌گوید:

"چند مورد را مطرح کردند برای عزل بنده یک مورد آن کمک به باشگاه پرسپولیس بوده. آقای دکتر سجادی وزیر محترم ورزش را بیارید اینجا در تلویزیون و بپرسید 10میلیاردی که به پرسپولیس دادیم  پول خودشون بوده، به دلیل اینکه دولت نمی‌تواند به ورزش قهرمانی کمک کنه، معمولا تو این مجاری فدراسیون فوتبال به اینها کمک میشه. بنده هم اگر چه اسقلال چه فولاد چه پرسپولیس  من وظیفم کمک به سرمایه اجتماعیه،  اینکه تسریع کنم. بار اول هم نبوده  وهمیشه این مسیر انجام می‌شده 10میلیارد بوده خودشون دادند و این پول هم به حساب پرسپولیس رفته، اتفاق سفته‌ش رو هم گرفتیم هزاران پرسپولیسی جمع شده بودند جلوی وزارت ورزش و آقای وزیر هم با بنده تماس گرفتند و خواستند این کار انجام بشه، ضمن اینکه روال غیر متعارفی هم نبود و گفته بودند مجوز هیات رییسه را در این کار نگرفتید که اصلا این طور نبود."

بدتر از همه اینکه عزیزی خادم معتقد بود به دلیل تجمع هواداران تیم پرسپولیس جلوی ساختمان وزارت ورزش و جوانان این پول پرداخت شده و شاید در آینده‌ای نزدیک بارها و بارها شاهد اینگونه کمک شخص وزیر ورزش و وزارت متبوعش برای هرتیم و هر فدراسیون و هر ارگان ورزشی باشیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 799967 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟