افشاگری، مچ‌گیری و رو کردن اسناد رویه جدید در فوتبال ایران /  حقوق 4 میلیونی هیات رییسه جرم است؟!

به گزارش رکنا، این روزها و در تب و تاب چند ماه مانده به جام جهانی ، رویه ناصواب افشاگری در خصوص میزان دریافتی اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال و البته برخی از کارمندان سابق سرعت فزاینده‌ای به خود گرفته و موضوع تا جایی پیش می‌رود که به جرات می‌توان گفت اخلاق فوتبالی را باخته‌ایم.

در جدول منتشر شده میزان دریافتی به عنوان پاداش به اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال به مبالغی می‌رسیم که اگر به عدد حضورتقریبا 14 ماهه  این افراد در فدراسیون و در قابل عضو هیات رییسه تقسسیم شود، مبلغ ناچیزی در حدود ماهیانه 4تا 5/4 میلیون تومان می‌رسیم که با توجه به عدم دریافت حقوق ماهیانه توسط ایشان و صرفا به عنوان حق جلسه مبلغ بالایی نبوده و با  بستن عینک بد بینی و خواندن مبالغ دریافتی به ریال و صفرهایی که بی محابا جلوی عددها به صف شده‌اند، شاید بتوان مانور تبلیغاتی داد.

جالب است که تمامی پرداخت‌ها به هیات رییسه فدراسیون براساس آیین نامه پاداش‌ها مصوب وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال است و برخی پس از انتشار مبالغ خارج از عرف مدیران عزل شده فدراسیون بر آن شده‌اند تا فرار رو به جلو انجام داده و به این طریق به نوعی این بی قانونی را ماست مالی کنند!

آیا واقعا درد  امروز فوتبال  ما اعداد ورقم‌هایی است که امروز فاش می‌شوند؟ آیا دریافت حق جلسه ماهیانه‌ای کمتر از حقوق یک کارمند در ماه غیر معمول است؟اینها سوالاتی است که چه خوب بود حداقل  در فضایی خودمانی‌تر به آن می‌پرداختیم.

از طرفی انتشار جدول پاداش‌ها و دستمزدهای دریافتی اهالی رسانه و مشاوران رسانه‌ای و عکاس و ... در طول حضور این افراد در کنار تیم ملی که موجبات صعود ویترین فدراسیون به رقابت‌های جام جهانی را در پی داشت هم اخلاقی نبوده و دور از انصاف است. به واقع خود کرده را تدبیر نیست و متاسفانه فضای کنونی فوتبال به حدی دچار التهاب شده که عده‌ای بدنبال آن هستند تا فضا را به سمت و سوی تعلیق و حتی کمیته انتقالی سوق دهند.

وقتی زنجیره موفقیت صعودتیم ملی به جام جهانی 2022 قطر را موشکافانه نگاه کنیم، نمی‌توان از درصد سهم هریک از افرادذکر شده به راحتی گذشت و شاید دریافت مبلغی به عنوان  دستمزد در کنار اعطای پاداش به بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ملی خیلی  نباید خاطر دلسوزان را نگران کند. اینکه سرپرست یک تیم مبلغی خارج از عرف و با آن حجم را دریافت کرده چندان مورد قبول نیست اما اعداد و ارقام دریافتی هیات رییسه خنده‌دار و مشاوران رسانه‌ای نیز تا حدی معقول بوده و نباید این موارد را با دریافتی سرپرست فدراسیون یکی دانست.

چند ماه به جام جهانی مانده و تمامی این خبرها و افشاگری‌ها صرفا تمرکز تیم ملی و همچنین ذهن علاقه مندان به فوتبال ایران را برهم زده و خروجی دیگری ندارد و به نظر می‌رسد که تمامی این موارد و افشاگری‌ها مسیری از پیش تعیین شده جهت سوق دادن فوتبال به سوی کمیته انتقالی است. 2 گروه متفاوت با انتشار اسناد مدنظر خود تنها فوتبال را به سمت کمیته‌ای می‌برند که متشکل از 3 فرد بوده و به نوعی مسیر برای بازگشت مدیران سابق باز خواهد شد!

انتهای پیام /

کدخبر: 774225 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟