عزیزی: حضور در استادیوم حق طبیعی بانوان است/ جای خالی سرخابی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا حس می‌شود/معضل داوری در ایران حل‌شدنی نیست

«خداداد عزیزی» در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی رکنا، درخصوص گروه ایران در رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر و امیدواریش از تکرار شگفتی جام‌جهانی 98 مقابل آمریکا اظهار داشت: ما در جام جهانی گروه آسان و بازی راحت نداریم. گرچه تیم ملی ایران نسبت به سایر رقبای آسیایی‌ گروه بهتری دارد ولی ما در هر گروهی می‌افتادیم هم کار سختی داشتیم. انگلیس که از تیم‌های سرشناس و درجه یک دنیا است، «اسکاتلند، اوکراین و ولز» نیز هر 3 تیم‌های یکدست و باکیفیتی هستند و برعکس برخی تصورات تیم ملی آمریکا هم بسیار قوی است و اکثر بازیکنانش در لیگ‌های معتبر اروپایی حضور دارند. با این اوصاف ایران کار بسیار سختی در پیش دارد. بهتر است تیم ما خودش را با برگزاری دیدارهای تدارکاتی عالی مقابل تیم‌های بزرگ آماده کند، تا بتواند ضمن ارائه یک نمایش قابل قبول نماینده شایسته‌ای برای کشور عزیزمان باشد.

*مربی بزرگ، پول بزرگ می‌خواهد که ما نداریم

وی درخصوص اینکه بسیاری معتقدند به دلیل هم‌گروهی ایران با تیم‌های انگلیس، آمریکا، (برنده پلی‌آفی اروپا) تیم‌ملی به مربی بزرگ و نامدار نیاز دارد گفت: اصلا با این نظرات موافق نیستم. اول اینکه ما پول به خدمت گرفتن یک مربی بزرگ را نداریم، دوم اینکه مربی بزرگ و بنامی هم بیرون نیست که ایران بتواند آن را برای هدایت تیم ملی به کار بگیرد. به هرحال ما با هدایت اسکوچیچ نتایج عالی گرفتیم و به جام جهانی صعود کردیم و در چنین شرایطی بهترین تصمیم حفظ «دراگان اسکوچیچ» و برگزاری بازی‌های تدارکاتی خوب است. امیدوارم که تیم ملی ایران بتواند علیرغم سختی این مسیر در جام جهانی شگفتی‌ساز بوده و به دور دوم صعود کند.

1010317_204

*حضور زنان در استادیوم حق مسلم و طبیعی آن‌هاست

پیشکسوت تیم فوتبال ایران درواکنش به حواشی اخیر بازی ایران و لبنان در ورزشگاه امام رضا مشهد و ممنوعیت حضور زنان در استادیوم‌ها گفت: معنای این رفتار‌ها را متوجه نمی‌شوم. بنظرم حضور زنان در استادیوم حق طبیعی و مسلم تمامی آن‌ها است و نیازی به صحبت کردن در این مورد نمی‌بینم. این که چطور باید میزبان بانوان عزیز در استادیوم‌ها باشیم را وظیفه فدراسیون فوتبال می‌دانم. حضور زنان در استادیوم برای تماشا و تشویق تیم محبوب آنها در لیگ برتر و بازی‌های تیم ملی را حق طبیعی و مسلم همه آنها می‌دانم ولی متاسفانه فکر میکنم شرایط حضور بانوان آنطور که شایسته آنان باشد، هنوز مهیا نیست. اصلا نمی‌دانم مشکل حضور زنان در ورزشگاه‌ها چیست که با آمدن تعدادی از آنها به استادیوم تعدادی تا این حد جبهه‌گیری می‌کنند. همیشه برایم سوال بوده که اگر بانوان به استادیوم بیایند چه مشکلی قرار است پیش بیاید؟ امیدوارم که هرچه سریع‌تر این مشکل را برطرف و این ممنوعیت را رفع کنند تا بتوانیم شاهد حضور گرم و امیدبخش بانوان عزیزمان در ورزشگاه‌های کشور باشیم.

1147068

*جای خالی استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا به شدت احساس می‌شود

عزیزی در مورد شرایط پرسپولیس و حذف این تیم از رقابت‌های جام حذفی فوتبال کشور خاطر نشان کرد: حذف استقلال و پرسپولیس از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا مشکلی است که این 2 تیم سالیان سال با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. متاسفانه 2 باشگاه سرخابی به دلیل مسائلحرفه ای از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شدند و بهتر است این 2 تیم از همین حالا مشکلاتشان را برطرف کنند تا حداقل سال آینده بتوانیم شاهد حضور آنها در این رقابت‌ها باشیم. واقعا حیف است این تیم‌ها با میلیون‌ها هوادار در مسابقات آسیایی حضور نداشته باشند. امسال که بازی‌های فولاد سپاهان را نگاه می‌کردم به خوبی جای خالی این 2 تیم احساس می‌شد و از آن شور و هیجان و استقبال همیشگی هواداران هم خبری نبود.

*کار پرسپولیس برای قهرمانی سخت شده است 

وی درمورد اینکه چقدر به تکرار قهرمانی توسط پرسپولیس در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر امیدوار است افزود: بنظرم کار پرسپولیس برای قهرمانی خیلی سخت است چون استقلال امسال خیلی بهتر از پرسپولیس نتیجه گرفته است. امیدوارم شاگردان یحیی بتوانند در این چند بازی باقی مانده امتیازات کامل را کسب کنند هرچند رسیدن به استقلال با توجه به شرایط خوب تیم مجیدی بسیار سخت خواهد بود.

گل+محمدی

*معضل داوری هرگز در ایران حل نخواهد شد

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص اعتراضات تیم‌ها و برخی مربیان به داوری و ارسال بیانیه‌ و شکایت‌های مختلف به سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: متاسفانه معضل داوری همیشه در ایران وجود داشته هرگز هم برطرف نخواهد شد و بنظرم زمانی این معضل برطرف می‌شود که VAR یا همان «کمک داور ویدئویی» وارد فوتبال ایران شود که این مسئله را هم خیلی زمان‌بر می‌دانم. اگر اعتراض به تصمیم داور کنار زمین و یا در نشست خبری اتفاق بیفتد موردی ندارد اما اگر قرار باشد کار به ارسال بیانیه و شکایت بکشد جالب و حرفه‌ای نیست؛ اصلا نمی‌دانم ارسال بیانیه را در فوتبال ایران چه کسی مد کرد.

*زمان بازگشت برنامه یازده را نمی‌دانم

عزیزی در مورد توقف ناگهانی برنامه یازده در پایان گفت: من به همراه علی کریمی، اشپیتیم آرفی، مجتبی جباری و آندرانیک تیموریان کارمان را به خوبی انجام دادیم اما وقفه به وجود آمده در برنامه مربوط به بخش مدیریتی است. اصلا نمی‌دانم که این وقفه تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. قرار بود پس از گرفتن تصمیمات جدید گروه را نیز در جریان بگذارند که هنوز خبری از آنها نشده است.

خداداد عزیزی یازده

کدخبر: 773884 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترنم کشاورز
آیا این خبر مفید بود؟