فاطمی: احمدی‌نژاد سطح امکانات پاورلیفتینگ را پایین آورد
حجم ویدیو: 71.87M | مدت زمان ویدیو: 00:09:48

به گزارش رکنا، حسین فاطمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی رکنا درخصوص اینکه چه شد آن‌ها خانوادگی وارد این ورزش شدند اظهار داشت: اول اینکه ما 6 پسر هستیم. در ابتدا بیشتر گرایش ما به سمت ورزش کشتی بود. ولی بعد از آن برادرم بزرگترم مهدی به سمت رشته بدنسازی و پاورلیفتینگ رفت. همین موضوع باعث شد تا ما هم به مرور به سمت این ورزش کشیده شویم. بعد از آن بنیانگذار ورزش قوی‌ترین مردان جهان، برادرانم مهدی، محراب و آقای خودنگار شدند. به همین دلیل بنده هم به سمت این ورزش کشیده شدم. از همان ابتدا مربی‌هایم هر 2 برادرم بودند. که خداراشکر همگی ما با حضور در مسابقات عملکرد خوبی داشتیم، سر زبان‌ها افتادیم.

*احمدی‌نژاد سطح امکانات پاورلیفتینگ را پایین آورد

وی در مورد اینکه چرا به یکباره از این ورزش کناره‌گیری کرد گفت: نزدیک به 10 سال درمسابقات پاورلیفتینگ فعالیت داشته و عضو تیم‌ملی بودم. جدا از آن 8-7 دوره در مسابقات قوی‌ترین مردان ایران نیز حضور پیدا کرده و عملکرد خوبی داشتم. در مسابقات برون مرزی، آسیایی و جهانی هم چندین مدال آوردم. آخرین مسابقه‌ام در فیلیپین برگزار شد؛ توانستم به مقام اولی دست پیدا کنم. پس از بازگشت‌مان از مسابقات قرار بود، که رئیس جمهور (آقای احمدی‌نژاد) از ورزشکاران این رشته تقدیر کند، آن زمان تجلیل از ملی‌پوشان با 60 سکه انجام میگرفت ولی آقای احمدی‌نژاد تعداد سکه‌ها را به 6 عدد رساندند. بعد از آن هم تصمیم گرفتن از این رشته کناره‌گیری کنم. نه به خاطر پول؛ بلکه وقتی این اتفاق افتاد دیگر انگیزه‌ای برای تلاش کردن در این رشته نداشتم. پیش خودم فکر کردم، که در یک حرفه دیگر خیلی بیشتر از این حرف‌ها می‌توانم موفق باشم. در آن تایم ما در صندوق قهرمانان و کمیته ملی المپیک عضو بودیم. ولی متاسفانه آقای احمدی‌نژاد سطح تمامی این امکانات را پایین آوردند. مثلا: تمامی ورزشکاران این رشته بیمه بودند ولی در زمان آقای احمدی‌نژاد بیمه ما را برداشتند. در حال حاضر بنده مجبورم ماهیانه مبلغی را پرداخت کنم. مگر ما چند ملی‌پوش در کل کشور داریم، چرا باید این بچه‌ها این همه فشار را تحمل کرده بابت بیمه ورزشکاری هم مبلغی را واریز کنند. به خاطر همین مسائل بود که تصمیم گرفتم، از این ورزش کناره‌گیری کنم. در حال حاضر هم مشغول مربیگری هستم. البته خوشبختانه رئیس فدراسیون هم تغییر کرده آقای نصیرزاده آمده‌ که بسیار مدیر جوان و لایقی است امیدوارم که تلاش‌هایش مفید واقع شود.

*حذف رشته قوی‌ترین مردان به دلیل درگیری بی انصافی است

رئیس کمیته قوی‌ترین مناطق آزاد کشور درخصوص آخرین مسابقات این رشته ورزشی و عدم پخش این رقابت‌ها از صدا و سیما ادامه داد: ورزش قوی‌ترین‌ مردان ایران ویترین تمامی رشته‌ ورزش‌های بدنسازی بود. با پخش شدن این رقابت‌ها تمامی ورزش‌های زیرمجموعه این رشته هم شناخته شد. به طوری که تا قبل از پخش این برنامه کلا 180 باشگاه بدنسازی در تهران وجود داشت ولی بعد از این برنامه به 2000 عدد افزایش پیدا کرد. ولی علت پخش نشدن این مسابقات از تلوزیون به خاطر رخ دادن یک سری از اتفاقات رقم خورد. که البته فکر می‌کنم در سایر رشته‌های ورزشی هم این مسائل رخ داده است. بارها در رشته‌های دیگر ورزشی مثل: کشتی، فوتبال و غیره شنیده‌ایم، که درگیری و تیراندازی اتفاق افتاده است. ولی دلیل نمی‌شود که پس از چنین اتفاقاتی بخواهند برای همیشه آن ورزش را منحل کرده پخش تلوزیونی آن را متوقف کنند. در رشته قوی‌ترین مردان هم چنین اتفاقاتی رخ داد. همین موضوع هم باعث شد تا این رشته را برای همیشه از پخش تلوزیونی محروم کنند که بنظرم این حرکت خیلی اشتباه و غیرمنصفانه بود. چرا که باید مسئولین جدید درخصوص این موضوع شفاف سازی کرده با بازیکنان صحبت کنند. تا دیگری شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم. مسابقات مردان آهنین دوباره به آن جذایت قبل برسد.

*رئیس جدید رشته بدنسازی فوق‌العاده است

فاطمی درمورد، اینکه رشته قوی‌ترین مردان ایران زیرنظر چه کسی اداره می‌شود گفت: درحال حاضر مدیریت این رشته به عهده آقای «قره‌چورلو» است. که جا دارد از او نهایت تشکر و قدردانی را داشته باشم. چرا که درهمین زمان کم که مدیریت قوی‌ترین مردان را به عهده گرفته‌ است، شاهد تغییرات زیادی در این حوزه بودیم. اگر بخواهم خیلی مختصر بگویم اینکه واقعا او را یک بمب در این رشته محسوب می‌شود.

*کشتی گرفتن یک جور عذاب است

وی در مورد مقایسه رشته کشتی و پاورلیفتینگ ادامه داد: کشتی ورزش عالی است. ولی به این شرط که آن را به صورت تفریحی انجام دهید. ولی اگر بخواهید، به صورت حرفه‌ای در این ورزش کار کنید خیلی اذیت خواهید شد. چرا که کشتی رشته واقعا پرفشار و سختی است. شما نگاه نکنید که 3 تا 2 دقیقه قهرمان کشورمان، «حسن یزدانی» عزیز که به شخصه خیلی او را دوست دارم، کشتی‌اش را تماشا می‌کنید. شما فقط 2-3 دقیقه این مسابقه را می‌بینید ولی نمی‌دانید که در همان چند دقیقه چه فشاری روی او است. واقعا کشتی گرفتن یک جور عذاب است. به هیچ وجه نمی‌توانم این رشته را با قوی‌ترین مردان مقایسه کنم. چون زمانیکه در حال کشتی گرفتن هستید هر لحظه احساس می‌کنید یک نفر دارد شما را خفه می‌کند. به همین خاطر اصلا نمی‌توان در مورد ارزش کاری که «حسن یزدانی» انجام می‌دهد حرفی زد. دوباره تاکید میکنم که اصلا نمی‌توان این دو رشته را باهمدیگر مقایسه کرد. چرا که قوی‌ترین مردان به دلیل یک نواخت بودن، به مراتب راحت‌تر یک نوع تفریح محسوب می‌شود. این درحالیست که درکشتی به حدی میرسی که احساس می‌کنی در حال مردن هستی. جدا از آن توقع هواداران کشتی هم خیلی بالا است شما در حین تماشای مقایسه همش می‌گویی پس چه شد چرا برنده نمی‌شود؟ درحالی که نمی‌دانی آن کشتی‌گیر چه فشاری را تحمل می‌کند.

*اهل دعوا نیستم

رئیس کمیته قوی‌ترین مناطق آزاد کشور در واکنش به واژه‌های زیر اظهار داشت: 

*رفیق: بهترین رفیق‌هایی که دارم پدر و برادرانم هستند.

*استقلال یا پرسپولیس: پرسپولیس. گرچه اسم بازیکنان این تیم را نمی‌دانم ولی یکی از اسطوره‌هایی که همیشه او را دوست داشتم، هنوز هم دوستش دارم «علی دایی» عزیز است.

*مادر: خدای روی زمین است. فکر می‌کنم خدا با آفریدن مادر خواسته این پیام را بدهد که تکه‌ای از او روی زمین است.

*دعوا: منفی است. اهلش نیستم.

*تیم ملی فوتبال ایران: برایشان آرزوی موفقیت می‌کنم.

*غرور: چیز خوبی نیست. معتقدم انسان‌هایی که غرور دارند یک روزی بالاخره به مشکل بر خواهند خورد.

*خوشتیپ‌ترین ورزشکار ایران: فکر می‌کنم حمزه هوشمند، پیشکسوت رشته پاورلیفتینگ خوشتیپ‌ترین مربی حال حاضر ورزشکار رشته هستند.

*غذای مورد علاقه: غذای مورد علاقه زیاد دارم.( باخنده) زرشک‌پلو با مرزغ، باقالی‌پلو با گوشت از غذاهای محبوبم هستند.

*صمیمی‌ترین دوست ورزشی: «عباس مهدوی» از قهرمانان پرورش اندام و اسطوره‌های این رشته ورزشی است.

*بزرگترین حسرت زندگی: حسرتی در ورزش دارم.آن هم این است که دوست داشتم، از سنین کم به جای رفتن به رشته پاورلیفتینگ به وزنه‌برداری روی می‌آوردم. چون فکر میکنم در آن صورت خیلی موفق‌تر از حال حاضر بود.

کدخبر: 766771 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟