پنجعلی: حذف از آسیا؟ دروغ‌هایمان رو شد

لیگ قهرمانان آسیا با نام رسمی ای‌اف‌سی چمپیونز لیگ، یک رقابت سالانهٔ فوتبال باشگاهی قاره‌ای است. لیگ قهرمانان آسیا توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای‌اف‌سی) برگزار می‌شود. لیگ قهرمانان آسیا از سال ۱۹۶۷ و با نام جام باشگاه‌های آسیا آغاز گردید. لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۰۳−۲۰۰۲ با الگوبرداری از لیگ قهرمانان اروپا به لیگ قهرمانان آسیا تغییر نام داد.

به گزارش رکنا، «محمد پنجعلی» پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی رکنا درخصوص حذف 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: این یک فاجعه است. البته باید پیش از این انتظارش را چنین فاجعه‌ای می‌داشتیم. چون به هرحال همواره دروغ گفتیم، کلک زدیم. جدا از آن در مسائل قانونی هم درست عمل نکردیم مدام زدو بند و سندسازی انجام دادیم. متاسفانه دروغ‌هایمان رو شد. در هر صورت مقام‌های بالادست متوجه عملکردمان شدند، فوتبال ایران را با جرایم سنگین رو‌به‌رو کردند. جدا از این ما تمامی بازی‌های لیگ برتر را با این هدف برگزار می‌کنیم که مثلا بتوانیم در بازی‌های آسیایی و در سطح بین‌المللی بدرخشیم و جام بگیریم. اما با این وضع دیگر انگیزه‌ای برای بازیکنان و باشگاه‌ها باقی نمی‌ماند. بنظرم زمانیکه با این معضل مواجه هستیم. لیگ و فوتبال ایران به طور کلی لطمه می‌بیند. پس بهتر با این شرایط که نمیتوانیم به آسیا برویم کلا لیگ برتر را نیز تعطیل کنند.

وی در واکنش به اینکه چه کسانی را مقصر اصلی این اتفاق می‌داند ادامه داد: این موضوع مربوط به یک شخص نیست. چرا که این وضع در بسیاری از سطوح مملکت شاهد هستیم. حل کردن این مسئله هم به تنهایی امکان‌پذیر نیست. بلکه به یک عزم ملی نیاز دارد تا بتوانیم با این معضل مقابله کنیم. همانطور که گفتم این موضوع به شخصی مربوط نمی‌شود، بلکه به یک سیستم مربوط است. چون فوتبال حرفه‌ای لازمه پیروی کردن از یک سری قوانین است. مثلا یکی از اصلی‌ترین این قوانین که همه جای دنیا از آن پیروی می‌شود، حق پخش تلوزیونیست که متاسفانه ما در ایران نمی‌توانیم از آن استفاده کنیم. به هرحال تمامی این موارد به خوبی نشان می‌دهد که این 2 باشگاه خصوصی نیستند هرچه که هست فقط سرپوش است. ما باید درست مثل همه جای دنیا فوتبال را به دست مردم بدهیم. وزارت، فدراسیون و سایر نهادهای ذی‌ربط هم به جای دخالت فقط حمایت کنند. چندین و چندسال است که تمامی کارشناسان همین حرف‌ها را می‌زنند، ولی کسی به هشدار آن‌ها توجه نکرده و نمی‌کند.

کدخبر: 759888 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترنم کشاورز
آیا این خبر مفید بود؟