نافعی: به کودایی افتخار می‌کنم/ عابدزاده الگوی مناسبی برای سایر دروازه‌بانان است

تیم‌ملی فوتبال بانوان ایران بعد از پیروزی مقابل اردن جام ملت‌های زنان آسیا 2022 صعود کرد. تیم‌ملی ایران توانست در ضربات پنالتی با برتری 4 بر 2 به پیروزی دست یافته، برای اولین بار مجوز صعود به جام‌ملت‌های آسیا را کسب کند. تیم ملی فوتبال بانوان ایران در حال حاضر توسط «مریم ایراندوست» هدایت می‌شود. تیم ملی فوتبال در حال حاضر تلاش می کند تا پس از حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا شگفتی‌ساز شود. تنها لژیونر حاضر تیم ملی فوتبال بانوان «یاسمن فرمانی» است که در تیم فوتبال شارلوا بلژیک بازی می‌کند.

«مینا نافعی» گلر تیم فوتبال بانوان سپاهان در گفت‌وگو با خبرنگار رکنا درخصوص اینکه چه شد فوتبال را به صورت حرفه‌ای استارت زد، اظهار داشت: واقعیتش را بخواهید همه چیز از زنگ ورزش کلاس دوم راهنمایی شروع شد. چرا که ما در مدرسه آموزش فوتسال داشتیم، زمانیکه وقت شوت زدن و حمله به دروازه می‌شد اکثرا بچه‌ها می‌ترسیدند و هیچکس برای قرار گرفتن درون دروازه داوطلب‌ نمی‌شد. اما من همیشه درون دروازه می‌ایستادم عکس العمل‌های خوبی هم نشان می‌دادم. علاقه و عملکرد خوبم درون دروازه باعث شد؛ با تیم مدرسه در مسابقات آموزش و‌ پرورش استان شرکت کنم در اولین حضورم در یک مسابقه رسمی به عنوان بهترین دروازبان شناخته شوم. از آنجا بود که دیگر ورزش حرفه‌ای و البته دروازه‌بانی برایم شروع شد. بعد از 2 سال فعالیت درزمینه فوتسال سال 91 برای اولین بار به اردوی تیم ملی زیر 16 سال فوتبال دعوت شدم تا فوتبالم را از تیم ملی استارت بزنم. پس از آن در فوتبال ماندگار شدم هرگز به فوتسال بازنگشتم.

1612005158_981110-13690-136-0131

*سپاهان باشگاه حرفه‌ای و اخلاق‌مداری است

وی درمورد شرایط تیم فوتبال سپاهان گفت: تیم سپاهان برای اولین بار از سال 96و95 در رشته فوتبال بانوان تیمداری را آغاز کرد. که خداراشکر این افتخار را دارم که از همان زمان تاسیس تا به حال در خدمت این تیم بزرگ و ریشه‌دار باشم. سپاهان یک باشگاه کاملا حرفه‌ایی و اخلاق‌مدار در سطح لیگ فوتبال بانوان است. واقعا جزو بهترین باشگاه‌های لیگ برتر در 2 بخش آقایان و بانوان محسوب می‌شود. خداراشکر ما توانستیم همراه این تیم به 2 مقام سومی و 2 مقام چهارمی دست پیدا کنیم. امیدوارم که امسال هم بتوانیم بهتر و موفق‌تر از سال‌های گذشته عمل کرده به هدفمان که همان قهرمانی است، برسیم.

1612005152_981110-13690-136-0202

*به «زهره کودایی» افتخار می‌کنم

گلر تیم فوتبال بانوان سپاهان درواکنش به اینکه پس از درخشش "زهره کودایی" چقدر برای حضورش درون دروازه تیم‌ملی شانس قائل است، گفت: همیشه برای اینکه بتوانم بهترینم را به نمایش بگذارم تمام تلاشم را به کار گرفتم. در اردوهای تیم ملی‌ هم سعی دارم به تمام نکات مدنظر مربی عمل کرده به خوبی تمرین کنم تا از این طریق پاسخ اعتماد خانم ایراندوست را بدهم. درمورد زهره هم باید بگویم که او یکی از بهترین گلرهای حال حاضر فوتبال بانوان است. واقعا به او افتخار می‌کنم. جدا از آن تمامی بازیکنان ملی دردرجه اول باهم رفیق هستند. بعد از آن در زمین رقابت سالمی باهمدیگر دارند. حقیقتا تمامی ما برای سربلندی کشورمان و شناساندن توانایی‌های دختران ورزشکار ایرانی به دنیا از جان و دل تمرین می‌کنیم. واقعا هیچ فرقی نمی‌کند که چه کسی برای تیم‌ملی به میدان می‌رود بلکه چیزی که اهمیت دارد موفقیت و سربلندی تیم ‌ملی در پایان بازی‌هاست.

01642995

01645440

*عابدزاده الگوی مناسبی برای سایر دروازه‌بانان است

نافعی در پاسخ به اینکه از بین گلرهای حال حاضر فوتبال ایران عملکرد چه کسی رو بیشتر دوست دارد ادامه داد: بنظرم ایران بازیکنان و البته گارهای بسیار قابلی دارد. ولی معتقدم در بین آن‌ها آقایان «امیر عابدزاده» و «پیام نیازمند» در این چندسال اخیر پیشرفت قابل توجهی داشتند. تا جایی که هر دروازه‌بان دیگری هم می‌‍تواند از این 2 نفر برای بهتر کردن عملکردش الگو بگیرد.

2922277

*سبک بازی رفیعی و نورافکن را می‌پسندم

وی در خصوص اینکه بازی‌های تیم فوتبال مردان سپاهان را در این فصل چطور ارزیابی می‌کند گفت: صادقانه بگویم، فوتبال آقایان را دنبال نمی‌کنم فقط نتایج پایان هربازی می‌بینم.(باخنده). ولی با توجه به بازی‌های انگشت شماری که نگاه کردم معتقدم آقای نویدکیا خیلی برای سپاهان زحمت می‌کشند مربی جوان، بومی و آینده داری هستند. جدا از او سبک بازی «سروش رفیعی» و «امید نورافکن»  را هم خیلی میپسندم و معتقدم که آن 2 از بهترین بازیکنان لیگ برتر هستند. واقعا برای بازیکنان و کادرفنی تیم فوتبال سپاهان آرزوی موفقیت و کسب نتایج عالی دارم.

omid_nourafkan_and_soroush_rafeie

کدخبر: 759602 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترنم کشاورز
آیا این خبر مفید بود؟