ضعف قوانین یا سوء‌استفاده از قدرت در مجامع انتخاباتی

بوکس، مشت‌زنی یک ورزش رزمی است. بوکس مبارزه‌ای است که در آن دو نفر با ضربات مشت در دو نوع آماتور و حرفه‌ای، با یکدیگر مبارزه می‌کنند. بوکس تاریخچه‌ای طولانی در کشور یونان دارد. البته بوکس مدرن در واقع از کشور آمریکا سرچشمه می‌گیرد. بوکس معمولاً با ناک اوت یا ضربه فنی همچون رشته‌های رزمی دیگر به پایان می‌رسد.

به گزارش رکنا، شمار معکوس انتخابات بسیاری از فدراسیون‌های وررزشی کشورمان آغاز شده و در این بین روسای برخی فدراسیون‌ها حتی تا  ثانیه های آخر قبل از معرفی سرپرست در تدارک مهره چینی برای اعضای مجمع و انتخاب مجدد خود هستند که نمونه بارز آن‌ را می‌توان در فدراسیون المپیکی بوکس مشاهده کرد.

در حالیکه زمان زیادی تا برگزاری مجمع انتخابی باقی نمانده و حتی یک رای هم نقش سرنوشت سازی در انتخاب یک فرد می تواند داشته باشد در کمال تعجب شاهدیم که چگونه مسئولین فدراسیون بوکس بدون هیچگونه اطلاع‌رسانی و ادله‌ای نام 3 باشگاه حرفه‌ای را بعنوان اعضای مجمع معرفی  می کند این در حالیست که تاکنون باشگاه حرفه ای در بوکس وجود نداشته و به همین دلیل امکان انتخاب از بین آنها برای حضور در مجمع منتفی فدراسیون بود ولی اینکه چگونه یک شبه 3 باشگاه مجوز حرفه‌ای گری می گیرند تا بتوانند در مجمع انتخابی نماینده داشته باشند جای سوال دارد.

به هر حال اگر چه نزدیک به ربع قرن از شیوه انتخاب روسای فدراسیون‌ها با انتخاب اعضای مجمع می گذرد ولی هنوزاساسنامه فدراسیون‌ها و همچنین قوانین مربوط به مجامع انتخابی ضعف ها و خلا های بسیاری دارد که باعث سوء استفاده روسای فدراسیون ها برای مهر چینی و ماندن چهار ساله دیگر می شود.

اینکه  رشته المپیکی بوکس در طول سی سال آغاز بکار مجدد خود هنوز یک باشگاه حرفه‌ای نداشته است سوال بزرگی است ولی اینکه چطور چند روز مانده به انتخابات ناگهان صاحب 3 باشگاه حرفه‌ای می شود و بی صر و صدا در لیست اعضا مجمع انتخابی گنجانده می شود سوال بزرگ تری است که جواب آن‌ را را همه می دانیم.

این امر نشان می دهد در حالی‌ که اکثر رییس فدراسیون‌ها می گویند ریاست فدراسیون حقوق ندارد یا چیزی برای ما ندارد اما در عمل می بینیم به هنگام برگزاری مجامع انتخابی دست به هر کاری می زنند تا دوباره انتخاب شوند چرا که ریاست فدراسیون رشته های ورزشی شاید حقوق رسمی نداشته باشد ولی درآمد و رانت های غیر رسمی بسیاری دارد که ما از آن بی اطلاعیم.

کدخبر: 756503 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟