دوئل پرسپولیس و سپاهان در زمین بی طرف/ منصوریان به شاگردان سابقش رسید

پرسپولیس در لیگ بیست و یکم تحت هدایت یحیی گل‌محمدی است. پرسپولیس با 11بازی و 22 امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد. پرسپولیس در هفته یازدهم لیگ برتر مقابل ذوب‌آهن با نتیجه 2 بر صفربه برتری رسید. پرسپولیس در هفته دوازدهم لیگ برتر به مصاف سپاهان خواهد رفت.

به گزارش رکنا، فردا هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال کشور با برگزاری 8 دیدار پیگیری خواهد شد. که در مهمترین آن‌ها (سپاهان با پرسپولیس، استقلال با فولاد خوزستان و تراکتور با ذوب آهن) دیدار خواهد کرد.

*پرسپولیس _ سپاهان| تلاش یحیی و محرم برای کسب اولین برد در قامت مربی

 تیم فوتبال سپاهان از ساعت 15 میزبان پرسپولیس خواهد بود. این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که بازی قبلی 2 تیم به دلیل حواشی و درگیری‌های زیاد در نقش جهان به جریمه و محرومیت چندین نفر از اعضای 2 تیم منجر شد. بر همین اساس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت این مسابقه حساس فوتبال ایران را در خارج از اصفهان و تهران و در ورزشگاه امام خمینی اراک‌ برگزار کند.

جدا از این سپاهان در حالی میزبانی این دیدار را به عهده دارد که در 11 هفته گذشته 4 باخت کسب کرده، تا بحال با هدایت «محرم نوید کیا» موفق به شکست پرسپولیس نشده است. تا بدون تردید در بازی فردا به دنبال کسب پیروزی و برداشته شدن انتقادات از روی تیمش باشد.

در مقابل، «یحیی گل‌محمدی» هم در دومین مقطع سرمربیگری‌اش در پرسپولیس، موفق به شکست سپاهان در یک بازی رسمی نشده است، تا او هم در دیدار فردا مقابل طلایی‌پوشان به دنبال کسب پیروزی و باقی ماندن در جمع مدعیان لیگ برتر باشد. چرا که 3 امتیاز فردا باعث کاهش اختلاف هر 2 تیم با استقلال صدرنشین و حتی هم‌امتیاز شدن سپاهان و پرسپولیس با استقلال خواهد شد.

*استقلال- فولاد خوزستان| بحران آبی‌ها مقابل فولاد بدون غفوری

تیم فوتبال استقلال فردا چهارشنبه از ساعت 18 در ورزشگاه آزادی میزبان فولاد خوزستان خواهد بود. استقلال در حالی به مصاف فولاد خواهد رفت که آبی پوشان 3 دیدار قبلی خود مقابل پیکان، سپاهان و شهرخودرو را برد پشت سرگذاشتند در صدر جدول رده بندی ایستادند. اما با این حال آبی‌ها در سمت راست خود با بحران عجیبی مواجه هستند چرا که «وریا غفوی» آن‌ها یکی از بازیکنان کلیدی‌شان را در این دیدار در اختیار نخواهند داشت.

در مقابل اما فولاد خوزستان هم که بازی قبلی خود رامقابل صنعت نفت را با تساوی بدون گل پشت سر گذاشت با 17 امتیاز در رده هفتم قرار گرفت تا بازی فردا به دنبال کسب برد و بهبود شرایطتش در لیگ برتر باشد.

*تراکتور - ذوب آهن| تراکتور به دنبال جذب رضایت هواداران

تراکتور و ذوب‌آهن روز (چهارشنبه) در هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال به مصاف هم می‌روند. سولدو در شرایطی به مصاف ذوب آهن خواهد رفت که در هفته های گذشته مقابل «هوادار، آلومینیوم اراک، مس رفسنجان» نتیجه را واگذار کرده با واکنش شدید هوادارانش مواجه شده است. این تیم که در حال حاضر 11 امتیاز در رده یازدهم جدول قرار دارد در بازی فردا به دنبال کسب برد و جلب رضایت هوادارانش خواهد بود.

در مقابل اما ذوب آهن هم در شرایطی مشابهی به لحاظ جدولی با حریفش قرار دارد. چرا که این تیم هم با هدایت «مهدی تارتار» در 2 بازی قبلی خود مقابل پرسپولیس و هودار نتیجه را واگذار کرده با 11 امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار دارد. که با این وضع به بدون تردید هر دو تیم به دنبال کسب 3 امتیاز و خارج شدن از زیر فشار هستند.

*گل گهر سیرجان -مس رفسنجان| دربی صنعتی ها

از ساعت 15 امروز، شاگردان قلعه نویی مقابل مس رفسنجان قرار می گیرند. گل گهر در 5 مسابقه قبلی خود 3 شکست، یک پیروزی و یک تساوی کسب کرده است. از این 3 شکست، 2 مورد با حکم کمیته انضباطی بوده است. در شرایطی که احتمال حذف سرخابی ها از لیگ قهرمانان آسیا زیاد است، به گفته داریوش مصطفوی رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال، بیشترین باشگاهی که شانس کسب سهمیه را دارد، گل گهر سیرجان است. در میان خبرهای بد، این موضوع می تواند نویدی برای سیرجانی ها باشد.

مس رفسنجان در  5 مسابقه قبلی خود 3 پیروزی، یک برد و یک تساوی کسب کرده است. در آخرین دیدار آنها به مصاف نساجی مازندران رفتند که با نتیجه 2 بر یک شکست خوردند. یکی از موارد مهمی که در بازیهای اخیر مس رفسنجان، پنالتی های است که این تیم به دست می آید و منشا مهاجم نیجریه ای این تیم از آن استفاده می کند. طبق اعلام ابراهیم صادقی مربی مس رفسنحان، شاهین توکلی را در زمین شیراز از دست دادیم و هنوز مصدومیت او برطرف نشده است. فرشاد محمدی مهر را هم به دلیل 4 اخطاره بودن در اختیار نداریم. یک بازیکن مصدوم دیگر نیز در اختیار داریم که فردا مشخص می شود که توانایی بازی کردن دارد یا خیر.

*صنعت نفت-آلومینیوم اراک| منصوریان به شاگردان سابق رسید

صنعت نفت آبادان در 5 مسابقه قبلی خو 3 تساوی، یک پیروزی و یک برد کسب کرده است. شاگردان منصوریان در طول لیگ بیستم تنها 2 برد مقابل پدیده و نساجی کسب کرده اند. یکی از گلایه های نفت آبادان مشکلات بودجه است. آنها می گویند وقتی جز شهرهای نفت خیز هستند چرا قانون اجازه دسترسی به بودجه شرکت نفت را نمی دهد. با اینکه شایعه اعتصاب بازیکنان نفت آبادان به دلیل عدم دریافت مطالباتشان وجود داشت؛ اما منصوریان اعلام کرد بحث ناراحتی بوده است. نباید فراموش که منصوریان فصل گذشته هدایت آلومینیوم اراک را به عهده داشت و در ابتدی فصل حتی عکس خود را با مدیران این باشگاه انداخت؛ اما تغییرات مدیریتی باعث عدم ثبت این قرارداد شد. این موضوع می تواند انگیزه های سرمربی نفت آبادان را برای تقابل با آلومینیوم اراک افزایش دهد. در حال حاضر صنعت نفت آبادان با 10 امتیاز در رتبه پانزدهم قرار دارد.

آلومینیوم اراک با بازگشت رسول خطیبی جان تازه ای به خود گرفته است. اراکی ها در پایان هفته یازدهم با 21 امتیاز در رده چهارم قرار دارند و پا به پای مدعیان قهرمانی پیش می روند. ایرالکو در طول فصل بیست و یکم هنوز شکست نخورده است. در این بازی آنها برای کسب حداکثر امتیاز به آبادان می روند. علیرضا نقی زاده تنها غایب آلومینیوم اراک در این مسابقه است.

*پیکان - پدیده مشهد| مصاف خودروسازان با بحران زده های لیگ برتر

خودروسازان در 5 مسابقه قبلی 2 پیروزی، 2 شکست و یک تساوی کسب کرده اند. پیکان در هفته یازدهم لیگ برتر با نتیجه 2 بر یک سپاهان مدعی قهرمانی را شکست داد. آنها از نظر روحی در حالت بالایی قرار دارند. پیکان با 18 امتیاز در رتبه ششم قرار دارد. 

از سوی مقابل پدیده با مشکلات فراوانی در این فصل روبرو بوده است و با 2 امتیاز قعرنشین جدول است. پدیده در 5 مسابقه قبلی خود 4 شکست و یک تساوی کسب کرده است. آنها در طول فصل بیست و یکم لیگ برتر بردی کسب نکرده اند. تا اینجای فصل پدیده یکی از کاندیدای اصلی سقوط بوده است.

*نساجی مازندران-نفت مسجد سلیمان

نساجی مازندران در 5 مسابقه قبلی خود، 2 تساوی، 2 پیروزی و یک شکست کسب کرده است. شاگردان الهامی هفته گذشته با نتیجه 2 بر یک از سد مس رفسنجان عبور کردند و روحیه خوبی دارند. یکی از مشکلات بزرگ نساجی در این فصل نبود زمین مناسب برای برگزاری مسابقه و تمرینات در مازندران است.

نفت مسجد سلیمان هم مانند صنعت نفت آبادان، با مشکل بودجه روبرو هست. شاگردان کمالوند 2 شکست، 2 تساوی و یک پیروزی در 5 مسابقه قبلی ثبت کرده اند. شاگردان کمالوند هفته گذشته با نتیجه 2 بر صفر فجرسپاسی را شکست دادند. از روحیه بالایی برخورد دار هستند.

*فجرسپاسی و هوادار 

فجرسپاسی و هوادار در این فصل مجوز حضور در لیگ برتر را کسب کردند. کلانتری و عنایتی برای نمایش توانایی های خود انگیزه های زیادی دارند. فجرسپاسی هفته گذشته مقابل نفت مسجد سلیمان شکست خورد. فجر در 5 مسابقه قبلی 3 تساوی و 2 شکست کسب کرده است. شیرازی ها در حال حاضر با 10 امتیاز در رده سیزدهم قرار دارد. 

از طرف دیگر هوادار با 12 امتیاز در رده دهم قرار دارد. آنها در هفته یازدهم لیگ برتر تراکتور را با نتیجه یک بر صفر پشت سر گذاشتند. در 5 هفته قبلی نمودار بنفش ها رو به رشد است. 2 پیروزی، 2 تساوی و یک شکست در کارنامه شاگردان عنایتی ثبت شده است. با این اوصاف هر دو تیم به دنبال پیروزی هستند. 

کدخبر: 756366 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟