رجبی:  شرح وظایف استقلال مشخص نیست/ با این وضع امیدی به قهرمانی ندارم

رضا رجبی،  استقلال درخصوص تساوی این تیم مقابل نساجی در هفته پنجم لیگ برتر فوتبال به خبرنگار رکنا اظهار داشت: از چند هفته پیش نگران گل نزدن تیم بودم. متاسفانه استقلال در حمله و برگشت به دفاع مشکل دارد. این تیم در هفته‌های گذشته استمراری در دفاع نداشته است. خیلی فریاد زدم و درخواست کردم که استقلال «مسعود ریگی» و «فرشید اسماعیلی» را از دست ندهد. مخصوصاً فرشید اسماعیلی را که معتقدم از لحاظ روحی خیلی او را آزار دادند. واقعا فرشید اسماعیلی  یک بازی‌ساز به تمام معنا بود. تیم ما اصلاً در خط میانی خلاقیتی ندارد.

وی افزود: شرح وظایف برای نفرات تیم مشخص نیست. شما نمی‌دانید «امین قاسمی‌نژاد» کجا بازی می‌کند؟ نمی‌دانید وظیفه «جعفر سلمانی» چیست؟ یا مثلاً «آرش رضاوند» که در حال حاضر یکی از ضعیف‌ترین هافبک‌های لیگ برتر است. چرا مجیدی باید به ایتفاده از او اصرار داشته باشد؟ در خط جلو هم که بازیکنان خیلی کم صاحب توپ می‌شوند. ما در بازی دیروز هیچ فوروارد آنچنانی نداشتیم. تعویض‌ها ما اصلاً درست نبود نتوانست تیم را در روند رو به جلو هدایت کند. مثلا بازیکن جوانی مثل صادقی اصلاً مناسب چنین بازی نیست. یکبار از فرگوسن سوال کردند که چرا تیم شما مدام قهرمان می‌شود؟ در صورتی که بقیه تیم‌ها هم همین امکانات را دارند؟ فرگوسن در جواب گفت: من به جزئیات توجه می‌کنم. این بسیار نکته مهمی است، استقلال باید بتواند با برنامه‌ریزی تمرکز را روی نکات مهم تیم بگذارند، تا بتواند در بلند مدت ضمن هماهنگی بین نفرات تیم به موفقیت برسد.

*دقیقه 5 گفتم، این بازی گل ندارد

وی ادامه داد: دقیقه 5 بازی گفتم که این دیدار گل ندارد. چرا که بازیکنان تیم آن ریسک‌پذیری لازم را دارا نیستند. ذهنیت برنده هم در استقلال وجود ندارد. وقتی دیروز هواداران بعد از 2 سال دوری در آن سرما برای حمایت بازیکنان به ورزشگاه می‌آیند، بازیکنان استقلال هم باید بدانند، پیراهن چه تیمی را تن‌شان کردند. اصلا بازیکنان استقلال درگیرپذیری ندارند. تلاش نمی‌کنند تا خودشان را نشان دهند. مثلا «جعفر سلمانی» را شما اصلاً در این بازی دیدید؟ دیروز نساجی جوری فوتبال بازی می‌کرد که انگار آن‌ها میزبان هستندما مهمان. نمی‌دانم در تمرینات این تیم چه خبر است. استقلال اصلاً نباید در این بازی 3 دفاعه بازی می‌کرد. چرا که در کناره‌ها به ما دروازه تیم فشار آمد.

*درخشش رضایی از نقاط مثبت بازی بود

پیشکسوت استقلال در مورد عملکرد «علیرضا رضایی» گلر جوان استقلال در بازی روز گذشته گفت: نقطه مثبت بازی دیروز عملکرد و اعتمادبنفس رضایی بود. واقعا این دروازه‌بان درحضور هوداران این تیم خیلی با تسلط درون دروازه ایستاد توانست عملکرد خوبی داشته باشد. علیرضا گلر آینده‌داری است. 

*استقلال باید 4-2-3-1 بازی کند

وی در مورد سیستم بازی استقلال در پایان گفت: درگذشته مثال می‌زنند می‌گفتند: از ناهار معلوم است که شام چیست؟ من هم باتوجه به عملکردی که از استقلال در هفته‌ها گذشته دیدم کاملا برایم معلوم است که استقلال با این شرایط هیچ شانسی برای قهرمانی ندارد. چرا که نوع نفرات و سبک بازی این تیم اصلا به سیستم 3-4-3 نمی‌خورد. مگر اینکه تیم سیستم1-3-2-4 را در زمین پیاده کند. چرا که در قالب تیمی آن‌ها این سیستم  مناسب است. باعث می‌شود گردش توپ را بالاتر رفته، طراحی بهتری صورت بگیرد، استفاده بیشتری هم از فضا ببرد. جدا از این ما در تیم شاهد تغییرات زیادی بودیم که تا بازیکنان بخواهند با همدیگر هماهنگ شوند زمان زیادی می‌برد. معتقدم قاسمی‌نژاد می‌تواند بازی‌ساز خوبی برای خط جلویی زمین و یاماگا هم یکی از مهاجمین اصلی تیم باشد.از همه مهمتر وریا غفوری باید یک خط جلوتر بازی کند تا بتواند عملکرد بهتری داشته باشد. معتقدم که استقلال باید با توجه به آن ترکیبی که گفتم شکل و شمایل خوبی را پیدا کند. چرا که در هر پستی بازیکن مناسب دارد. مثلا در چندین سالی که پرسپولیس قهرمان لیگ شد به این خاطر بود که تمامی بازیکنانش از هماهنگی بسیار بالایی برخوردار بودند. کاملا به وظایفشان آشنایی داشتند. که این خیلی امر مهمی است. امیدارم که روزی استقلال هم به چنین هماهنگی دست پیدا کند. بتواند نتایج بهتری کسب کند.

کدخبر: 742287 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترنم کشاورز
آیا این خبر مفید بود؟