جهان‌نجاتی: تکرار نایب قهرمانی آسیا سخت است/  اردن دنبال توجیه می‌گردد

«زهرا جهان نجاتی» سرمربی تیم فوتبال بانوان شهرداری سیرجان در خصوص افتخارآفرینی این تیم در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا و کسب رتبه دوم این  به خبرنگار رکنا اظهار داشت: شهرداری سیرجان از سال 1385 استارت فعالیت حرفه‌ایش را زیر نظر من زده بود. از سال 1393 هم با اسپانسری شهرداری این شهر در لیگ برترفوتبال بانوان حاضر شد. در طی این سال‌ها دخترانم توانستند 2 بار قهرمان لیگ برتر، 3 بار نائب قهرمان و 3 بار هم مقام سومی مسابقات لیگ برتر را کسب کنند. یعنی ما از سال 93 تاکنون هرسال روی سکوهای مختلف قهرمانی حضور مستمر داشتیم. همه‌ی این موفقیت‌ها دست به دست هم داد تا بتوانیم پس از قهرمانی جواز حضور در باشگاه‌های آسیایی را کسب کنیم.

* گل خاص «افسانه چترنور» 

وی ادامه داد: ما در  مسابقات آسیایی با 3 تیم ازبکستان، گولاکام هند و اردن هم گروه بودیم. بازی اولمان را از تیم قدرتمند ازبکستان که در 15 سال اخیر هیچ تیمی نتوانسته بود آن را شکست دهد برنده شدیم. در بازی بعدی‌مان هم مقابل نماینده هند کار سختی پیش رو داشتیم. چرا که این تیم  از چند لژیونر بسیار خوب بهره می‌برد، که یکی از آن‌ها از کشور غنا و دیگری هم پورتوریکویی بود ولی باتمام این موارد توانستیم به لطف خدا  پیروز این دیدار باشیم. گلی هم که «افسانه‌چترنور» در بازی مقابل هند زد از نگاه AFC به عنوان سوپرگل جام ملت‌های آسیا انتخاب شد که این موضع واقعا باعث افتخار تمامی ما است. ولی متاسفانه مصدومیت «زهرا علیزاده» وینگر تکنیکی تیم که یکی از درخشان‌ترین بازیکنان در این مسابقات بود در بازی فینال خیلی کارمان را سخت کرد. در مورد بازی مقابل اردن هم باید بگویم: که ما قهرمانی را در شرایطی از دست دادیم. که با تیم اردن از همه لحاظ چه امتیازی چه تفاضل گل تراز بودیم و فقط به خاطر کارت زرد بیشتر قهرمانی را مقابل آن‌ها واگذار کردیم به عنوان نائب قهرمانی نائل شدیم. 

*عزم ملی پشت سر تیم «شهرداری سیرجان» بود

سرمربی تیم شهرداری سیرجان در مورد بازخوردهای کسب نتایج نایب قهرمانی باشگاه‌های آسیا، گفت: تمامی مسئولین شهری ما از جمله شهرداری، نماینده شهرستان سیرجان در این 2 ماه همه جوره ما را خیلی مورد لطف و حمایت‌شان قرار دادند. واقعاً همگی عزم‌شان را جزم کرده بودند تا بتوانیم در این مسابقات بهترین نتایج را کسب کنیم. زمانی هم که برای برپایی یک اردوی 10 روزه به تهران آمدیم مسئولین فدراسیون فوتبال به خصوص «عزیزی خادم» و «کامرانی‌فر» برایمان سنگ‌تمام گذاشتند. واقعا برای اعزام شاگردانم به مسابقات آسیایی عزم ملی پشت سرمان بود. جدا از مسئولان، مردم عزیزمان هم با گذاشتن در فضای مجازی، متعدداً حمایت‌شان را از دختران فوتبالیست ایران اعلام کردند. تاجایی که بسیاری از آن‌ها ما را به نام (شهرداری ایران) معرفی می‌کردند. این همه لطف و محبت انرژی بسیاری را به تیم منتقل می‌کرد. واقعا جا دارد از تک تک مردم نازنین ایران نهایت تشکر و قدردانی را داشته باشم.

*این نائب قهرمانی برگ زرین است

جهان‌نجاتی ادامه داد: لازم می‌دانم بگویم که پس کسب 2 برد نخست تیم در مسابقات آسیایی پاداش‌های خوبی از طرف باشگاه به ما داده شد. و در زمان بازگشت‌مان به ایران هم آقای کامرانی‌فر و ماینده شهرمان از صحن علنی مجلس برای استقبال ما به فرودگاه امدند.که همه این موارد ارزش کسب این مقام نائب قهرمانی را به خوبی نشان می‌دهد. چرا که این افتخارآفرینی تا ابد برای فوتبال ایران به عنوان یک برگ زرین باقی خواهد ماند. اگرچه امیدواریم که کسب مقام‌های این چنینی را دوباره شاهد باشیم ولی نائب قهرمانی شهرداری سیرجان برای اولین دست‌آورد بسیار شگفتی‌انگیزی است که به سختی تکرار خواهد شد.

سرمربی تیم فوتبال سیرجان گفت: عمیقاً معتقدم دولت‌ها همیشه مبلغ‌های هنگفتی را برای ایجاد شور و شعف ملی در سطح جامعه هزینه می‌کنند. که در این بین ورزش‌های ملی سهم به سزایی دارند. مثلا: درخشش دختران فوتبالیست سیرجانی ما غرور و شعف را در بین تمامی زنان و دختران جامعه ایران ایجاد کرد. واقعا همانطور که گفتم بازخوردها در شبکه‌های اجتماعی به خصوص از طرف بانوان رشته‌های مختلف بسیار چشم‌گیر بود. دوست دارم کسب این عنوان مهم را برای اولین در تاریخ فوتبال ایران را به تمام مردم خوب کشورمان  که از این افتخارآفرینی احساس غرور و شعف کردند، تقدیم کنم. از همه مسئولین و عزیزانی که ما را به نوبه خودشان حمایت کردند نهایت تشکر و قدرادانی میکنم. همچنین از دختران عزیزم که سبیار دلیرانه در این مسیر سخت رای کسب این عنوان مهم تلاش کردند هم قدردانی می‌کنم.

*اردن دنبال توجیه شکست‌های اخیر است

وی در واکنش به نامه فدراسیون اردن به کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص تعیین جنسیت بانوان تیم ملی فوتبال ایران در پایان گفت: معتقدم کشور اردن بعد از اینکه نتوانست به جام ملت‌های فوتبال بانوان صعود کند، به جای قبول کردن این ناکامی و ارائه کردن یک توجیه منطقی و فنی برای این شکست به نامه‌نگاری دست زده است. واگرنه دختران ما در یک شرایط بسیار سخت در حال انجام تمرینات‌شان هستند برای کسب موفقیت‌های بزرگ تلاش می‌کنند.مسئله بهانه‌ای است که اردنی بتواند از طریق آن حذف خودش را از مسابقات توجیه کند.

کدخبر: 740657 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترنم کشاورز
آیا این خبر مفید بود؟