گزارش لحظه به لحظه بازی ایران و عراق

به گزارش گروه ورزشی رکنا، عصر امروز یکی از حساس ترین دوئل های عراق و ایران در مقدماتی جام جهانی 2022 به میزبانی امان پایتخت اردن برگزار می شود.حواشی این دیدار را به صورت لحظه به لحظه با هم مرور می‌کنیم.

ترکیب تدافعی کاتانچ مقابل ایران

آخرین آپدیت از ترکیب احتمالی عراق براساس خبرهای درز کرده از اردوی این تیم در امان اردن حاکی از چیدمانی تدافعی دارد.به گونه ای که مهند علی تک مهاجم سبزها در بازی عصر امروز خواهد بود ضمن این بشار رسن و همام طارق نیز به عنوان دو وینگر چپ و راست در مواقع لزوم به تک مهاجم این تیم اضافه خواهند شد. کاتانچ در این ترکیب بیشتر روی ساختار تدافعی خود تمرکز کرده به نحوی که از سه مدافع میانی هم زمان بهره می برد و دو پیستون نیز دارد.

با این تفاسیر ترکیب احتمالی منتشر شده به این شرح است؛"نوری صبری ؛ سعد ناطق، احمد ابراهیم، ربین سولاقا، علی عدنان، علاء معاوی؛ صفا هادی، امجد عطوان، بشار رسن، همام طارق؛ مهند علی".

فیفا با استفاده از ماسک توسط عراقی‌ها مخالفت کرد

فدراسیون عراق خبر داد که فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با استفاده از ماسک از سوی بازیکنان این تیم مقابل ایران در حمایت از معترضان در این کشور مخالفت کرد.

حسین الخرسانی، سخنگوی فدراسیون عراق گفت: فدراسیون با درخواست هواداران در حمایت از معترضان در کشور، با فیفا مکاتبه کرد. فیفا استفاده از ماسک در بازی با ایران برای حمایت از معترضان را رد کرد اما با استفاده از بازوبندهای مشکی موافقت کرد.

خیابانی گزارشگر مسابقه ایران و عراق

از شب گذشته خبری با موضوع انتخاب عادل فردوسی به عنوان گزارشگر دیدار حساس مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی 2022 قطر میان ایران و عراق در رسانه های مختلف منتشر شد .اما این خبر واقعیت ندارد و او امشب از حوالی ساعت 23 در برنامه فوتبال 120 از شبکه ورزش،در یک گفت و گوی ضبط شده میزبان کلارنس سیدورف کاپیتان افسانه‌ای باشگاه میلان است.

در عین حال با اعلام روابط‌عمومی برنامه فوتبال برتر، جواد خیابانی از سوی سازمان صدا و سیما انتخاب و دیدار حساس ایران و عراق را گزارش خواهد کرد.

آغاز توزیع بلیت دیدار ایران و عراق در اردن

سایت «الکره العراقیه» خبر داد که توزیع بلیت های دیدار ایران و عراق در میان هواداران عراقی به صورت رایگان لحظاتی پیش در بیرون از ورزشگاه امان آغاز شد.

استقبال زیاد هواداران عراقی از بازی با ایران

بیش از 2 ساعت مانده به بازی هواداران عراقی پشت درهای ورزشگاه امان تجمع کردند تا وارد ورزشگاه شوند. عراقی های مقیم اردن استقبال زیادی از این بازی کردند.

محمود اسلامیان، عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال در سفر به اردن برای دیدار تیم ملی مقابل عراق ملی پوشان را همراهی کرد و امروز این مسابقه را از نزدیک نظاره خواهد کرد.

درهای ورزشگاه امان باز شد

درهای ورزشگاه امان حدود ساعت 15.30 به وقت ایران باز شد تا هواداران زیاد عراقی مقیم وارد ورزشگاه شوند و تیم کشورشان را مقابل ایران حمایت کنند. لیدر تیم ملی فوتبال اردن نیز در ورزشگاه حضور پیدا کرد تا تیم عراق را در این بازی حمایت کند.

ترکیب جالب عراق و سیستم منتخب کاتانچ با 3 مدافع

سرچکو کاتانچ 11 بازیکن ابتدایی تیم ملی عراق در دیدار با ایران را معرفی کرد که در این ترکیب به نظر می آید سرمربی عراق با سیستم 3 دفاعه مقابل تیم ملی ایران به میدان خواهد رفت.

علی عدنان معروف به گرت بیل آسیا در سمت چپ دفاع،با حضور بشار رسن و همام طارق؛عراقی های حاضر و سابق لیگ ایران

صفا هادی بهمراه امجد عطوان در میانه میدان،مهند علی در نوک حمله و البته نیمکت نشینی عجیب ابراهیم بایش ستاره عراق در بازیهای اخیر

درون دروازه نیز جلال حسن جای خود را به محمد حمید داده است.جالب اینجاست که علاء عبدالزهرا کهنه کار،علی فائز و ضرغام اسماعیل تشکیل دهنده یک نیمکت قوی برای کاتانچ هستند.

ترکیب تیم ملی و بازگشت پورعلی گنجی

پورعلی گنجی به ترکیب بازگشت و باز هم رامین رضائیان از سوی ویلموتس به ووریا غفوری ترجیح داده شد.نکته جالب ترکیب امروز تیم ملی ایران مقابل عراق حضور هم زمان نورالهی و ابراهیمی است.به گونه ای که هم ابراهیمی در ترکیب است و هم نوراللهی.گفتنی است در بازیهای قبلی این دو هم زمان در ترکیب نبودند.

در این میان استفاده از تجربه کاپیتان شجاعی به جای انصاریفرد هم در نوع خود جالب است ضمن این که محمد محبی همچنان بازیکن مورد علاقه ویلموتس است!

ادامه دارد...

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 518123 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟