جهانبخش آقای فوتبال هلند شد +عکس

پنج سال پیش وقتی علیرضا جهانبخش جوانی 19 ساله بود که با پیراهن داماش در لیگ برتر اولین تجربه های فوتبال حرفه ای خود را پشت سر می گذاشت مقدمات انتقالش به یکی از باشگاه های هلندی فراهم شد تا در سال هایی که فوتبال ایران در حسرت یک انتقال بزرگ به اروپا قرارداشت پیوستن جهانبخش به باشگاهی بازیکن ساز همچون نایمیخن در آردیویسه هلند جلب توجه کند.

کاپیتان تیم ملی جوانان ایران آن روزها با کلی آرزو چمدان های خود را بست و ایران را ترک کرد تا در کنار پیشکسوت سابق استقلال Esteghlal و خانواده اش که نقش مدیربرنامه های او را ایفا می کند چالشی جدید در عین حال سرنوشت ساز را در فوتبال اروپا آغاز کند. جهانبخش که خوب می دانست باید از این فرصت طلایی نهایت بهره را ببرد زودتر از آن چه تصور می شد دلربایی های خود در سرزمین لاله های نارنجی را آغاز کرد و با وجود سقوط Fall با نایمیخن به ژوپیرلیگ(دسته دوم هلند) اما انگیزه های خود را از دست نداد تا در فصل 2015-2014 با درخشش این بازیکن ایرانی دوباره طرفداران نایمیخن جشن بازگشت به سطح اول فوتبال هلند را برپا کنند.

علیرضا جهانبخش

در پایان همان فصل بود که جهانبخش اولین افتخارات فردی خود را در 21 سالگی به ثبت رساند. دریافت تندیس گاو طلایی به عنوان بهترین بازیکن ژوپیرلیگ این فضا را فراهم کرد تا ستاره ایرانی با قراردادی دو میلیون یورویی و پنج ساله سر از باشگاهی بزرگ همچون AZ آلکمار در بیاورد، تیمی که علاوه بر عناوین و افتخاراتی که داشت به عنوان سکوی پرتاب بازیکنان مستعد به باشگاه های سرشناس در قاره سبز نیز مطرح بود.اتفاقی که در سومین سال از حضور جهانبخش در آلکمار رخ داد تا او علاوه بر رسیدن به لیگ برتر جزیره و پوشیدن پیراهن برایتون به عنوان گران ترین خرید تاریخ این باشگاه عنوان آقای گلی هلند را نیز در تاریخ باشگاه آلکمار ثبت کند. ثبت 22 گل باعث شد تا علیرضا همان راهی را برود که پیش از او وینست یانسن ملی پوش هلندی ها با پیراهن AZ رفته بود تا با آقای گلی آردیویسه سر از تاتنهام انگلیس در بیاورد. اما این تنها خاطره خوش جهانبخش برای طرفداران آلکمار نبود چون او در کنار کسب عنوان آقای گلی کاندیدای کسب عنوان بهترین بازیکن فصل هم شده بود تا رقابتی جذاب با حکیم زیش ستاره تیم ملی مراکش و باشگاه آژاکس داشته باشد.

علیرضا جهانبخش

شب گذشته جهانبخش در شرایطی به مراسم مجلل تقدیر از بهترین های فوتبال هلند در شهر آمستردام دعوت شد که ستاره ایرانی در کنار خانواده خود از پیشکسوت و ملی پوش سابق ایران یعنی مهدی مهدوی کیا که او را الگوی خود در فوتبال حرفه ای قرار داده بود نیز دعوت به عمل آورد تا در این مراسم حضور داشته باشد. مراسمی که نه تنها کفش طلای هلند به عنوان آقای گل را برای جهانبخش در پی داشت بلکه کفش نقره ای را نیز به عنوان دومین بازیکن برتر فصل برای این ملی پوش ایرانی به ارمغان آورد تا جهانبخش به ستاره ای درخشان در آسمان هلند تبدیل و با سربلندی فوتبال این کشور را ترک کند.

علیرضا جهانبخش

فان دن بروم سرمربی جهانبخش در آلکمار که تاثیر فراوانی در اوج گیری ستاره ایرانی در سه فصل گذشته داشت به عنوان یکی از مهمانان حاضر در مراسم در در تمجید از شاگرد سابق خود گفت:« شک نداشتم علیرضا یک روز به این افتخارات خواهد رسید. بازیکنی حرفه ای، باهوش از همه مهم تر عاشق فوتبال و جاه طلب که اصول زندگی حرفه ای را به خوبی می داند و از هر فرصتی برای کسب تجربه نهایت بهره را می برد. روزی که شنیدم دیگر نمی توانم با او ادامه همکاری داشته باشم هم ناراحت شدم هم خوشحال اما این قانون Law فوتبال حرفه ای است و حالا برای او در چالش جدید آرزوی موفقیت دارم».

علیرضا جهانبخش

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اولین فیلم و عکس از خودسوزی فجیع صبح امروز در تهران

مهسا در پیکان عروس وحید شد / او با مردان عرب سروسری داشت!

آخرین اعترافات راننده لندکروز و ضارب پلیس در شیراز + فیلم

تجاوز پسر 13 ساله به دختر 20 ساله + عکس

دختر 12 ساله قربانی اقدام شرم آور نامزد خواهرش ! + عکس

خرید و فروش شیطان زیبا در تهران + فیلم

خودکشی دختر 12 ساله بعد از بازی مومو +عکس

من عروس10 روزه هستم!/ کیوان از همان شب عروسی درخواست عجیبی دارد+عکس

درخواست عجیب مرد تهرانی که اصلا بچه دار نمی شد / زن موقتم می گوید از من آبستن شده است!

اعتراف تلخ روسپی 300 هزار تومانی !

تجاوز به زینب 17 ساله در خانه مجردی شرور معروف + فیلم گفتگو با دختر

اعتراف به فروش 2 پسر ایرانی به قاچاقچیان ترکیه ای / امیر حسین از فرار معجزه آسا در آنکارا گفت + عکس

زن صیغه ای از مردی که عقیم بود، باردار شد! / مرد به دادگاه شکایت کرد

 

کدخبر: 413529 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟