استادیومی در دو نیم‌کره زمین + تصاویر

استادیوم فوتبال میلتون کورکا در برزیل مرکزی‌ترین استادیوم ورزشی از لحاظ موقعیت جغرافیایی در روی کره زمین است. به گونه‌ای که هر کدام از تیم‌های حاضر در زمین در صورت قرارگیری بین دو نیمه زمین فوتبال در دو نیم‌کره متفاوت حضور دارند.

استادیوم ورزشی میلتون کورکا دقیقا به گونه‌ای ساخته شده است که هر کدام از نیمه‌های زمین در یک طرف خط استوا قرار دارند و در واقع تیم‌هایی که برای مسابقه در مقابل یکدیگر در این استادیوم قرارمی‌گیرند علاوه بر دفاع از دروازه‌هایشان از نیم‌کره شمالی یا جنوبی زمین نیز دفاع می‌کنند. استادیوم میلتون کورکا با نام Big Zero نیز یاد می‌شود که نشان دهنده عرض جغرافیایی این زمین مسابقه فوتبال است.

هرچند سازندگان استادیوم و مردم محلی همواره ادعا می‌کنند که این استادیوم ورزشی دقیقن روی خط استوا است اما برخی از کارشناسان به این موضوع شک دارند و درصدد هستند تا با کمک سیستم نقطه ژئودتیک این ادعا را ثابت کنند.یک نقطه ژئودتیک سیستم مختصاتی است که برای تعیین مکان و موقعیت جغرافیایی دقیق نقاط مختلف زمین استفاده می‌شود. دقت این سیستم مختصاتی بسیار بالا است و به میزان زیادی مطبق با شکل و اندازه زمین است. امروزه نقاط ژئودتیک بسیاری برای استفاده وجود دارد که هرکدام برای هدف مشخصی به کارگیری می‌شوند. این نقاط روی مدل‌هایی از کره زمین که به وسیله هواپیماها نقشه‌برداری می‌شوند، مشخص می‌شوند و به طور کامل اندازه، شکل، جهت، میدان گرایشی و موقعیت جغرافیایی را توصیف می‌کنند البته سیستم بین المللی WGS 84 این ادعا را رد کرده است.

برزیل دارای سیستم ژئودتیک مخصوص کشور خود با نام سیستم ژئودتیک برزیلی است. هنگامی که کارشناسان برای تطبیق خط استوا با خط میانی زمین فوتبال به استادیوم میلتون کورکا رفتند به درستی دریافتند که خط میانی زمین دقیقن منطبق با خط استوا است. اما اگر بخواهیم بر مبنا سیستم بین‌المللی WGS 84 عمل کنیم باید دستگاه GPS را در دست بگیریم و دقیقن از مرکز زمین 2 ثانیه به طرف شمال حرکت کنیم تا به خط استوا برسیم.مردم محلی که در کنار استادیم زندگی می‌کنند می‌گویند: بدون توج به اینکه این مکان در مرکز زمین است یا نه فقط فوتبال خوبی را بازی کنید.

8174692_558

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید

اولین عکس از جسد مرد همدانی که خودش را دار زد! +تصویر

علی انصاریان مجری نشده ممنوع الکار شد! / خودش چه گفت؟!

6 دختر تهرانی مامور بودند در خیابان ها مردان را تحریک کنند!

سوسن با مرد بی حیا به اتاق خلوت نرفت و پشت کیک تولدش کشته شد! + عکس

نجات مامور پلیس تهرانی از مجازات اعدام

اشرف پهلوی با آقای بازیگر در کاخ خلوت می کرد + جزییات ناگفته

زشت‌ترین زنان دنیا کجا زندگی می کنند؟!+ تصاویر

کتک خوردن وحشتناک دانش آموز 14 ساله به دست معلم قمی + عکس

مادری دختر 8 ساله اش را برای تن فروشی فروخت !+ عکس و جزییات

نویسنده منحرف 6 دختر تهرانی را تحت سلطه وقیحانه خود داشت / دختران باید رانندگان تاکسی را لمس کرده و فیلم می گرفتند!

آخرین خبر از ردپای خانم مشهدی در ارسال پیامک ها به نمایندگان مجلس

فاجعه ای بزرگ/ بولدوزرها به جان سد ۲۵۰۰ ساله‌ هخامنشی افتادند+عکس

کدخبر: 389959 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟