چگونه کفش های کتانی را در لباسشویی بشوییم؟

شما نیز کفش های رنگ روشن دوست دارید اما از کثیف شدن آن وحشت دارید؟ نگران نباشید اگر جنس کفش تان از نوع کتان باشد می توانید آنها را به راحتی در ماشین لباسشویی انداخته و بشویید تا مثل روز اول نو و تمیز شود.

 اگر جنس کفش تان از نوع کتان یا نایلون است می توانید آنها را به راحتی در ماشین لباسشویی انداخته و بشویید. اما اگر کفش تان چرمی و یا از جنس جیر باشد، با دست بشویید. زیرا ماشین لباسشویی، آن را از بین می برد.

برای شستن کفش ها در ماشین لباسشویی مراحل زیر را انجام دهید:

1- کفش ها و مواد شوینده و وسایل مورد نیاز مانند برس کفش،روبالشی سنجاق و حوله را آماده کنید.

2- اکنون بندهای کفش و در صورت امکان کف داخلی کفش را دربیاورید.

3- بندهای کفش ها را درون رو بالشی قرار داده و با سنجاق قفلی بخش باز روبالشی را ببندید و محکم کنید. این کار باعث می شود که هنگام شستشو، بندها به دور کفش ها نپیچند.

4- پیش از انداختن کتانی ها به درون ماشین لباسشویی، بهتر است که با استفاده از برس، روی کفش ها را کاملا تمیز کنید. با این کار گل های احتمالی که روی کفش تان خشک شده اند را پاک می کنید.

5- کتانی ها و بندهای شان را که درون روبالشی قرار دارند و 2 تا 3 حوله، داخل ماشین لباسشویی بیندازید.

حوله ها هنگام شستشو، جلوی ضربه کفش ها به بدنه ماشین را می گیرند.

6- ماشین را پر از آب سرد کرده و به اندازه کافی پودر شوینده مخصوص ماشین بریزید. ماشین را روی حرکت ملایم قرار دهید. آب سرد جلوی رنگ دادن کفش ها را می گیرد و حرکت ملایم ماشین نیز، کفش تان را از شکل نمی اندازد.

7- وقتی کار ماشین تمام شد، کفش ها را در بیاورید و در هوای آزاد خشک کنید. البته ممکن است وسوسه شوید برای اینکه کفش ها سریع خشک شوند، آنها را درون خشک کن بیندازید. هرگز این کار را نکنید. حرارت به کفش چنان صدمه می زند که حتی نمی توان آن را تعمیر کرد.

8- بند کفش ها را هم از درون روبالشی در آورده و آنها را خشک کنید. تا زمانی که کفش ها کاملا خشک نشده اند، بندکفش ها و کف داخلی آنها را سر جایشان قرار ندهید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 356343 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟