الهه رضایی : کرونا جیب هنرمندان را خالی کرد / تلویزیون با زبان نمایش به سراغ بچه ها برود

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی رکنا، الهه رضایی از مجریان دوره های سخت و پرهیاهوی ایران در دهه ۶۰ است.روزهای جنگ، روزهای بمب باران و موشک باران و بچه های مضطرب از ترس حمله دشمن...

حال ما با او به گفت و گو نشسته ایم و الهه رضایی برای ما در چگونه برنامه سازی و نیاز کودکان امروز که در میدان مبارزه با کرونا هستند گفت و البته از شبکه شاد که تدبیر آموزش و پرورش برای کودکان امروز است.

بهترین زبان صحبت با کودکان، زبان نمایش و طنز است

این مجری دهه ۶۰ که در این روزهای سخت کرونایی خود در قرنطینه خانگی به سر می برد در پاسخ به سوال خبرنگار رکنا در خصوص تدابیر تلویزیون در خصوص آموزش گذراندن بحران کرونا برای کودکان چه باید باشد گفت: همیشه تا بوده بچه ها رامستقیم با مشکلات روبرو نکرده ایم و واقعیت را طوری نباید به آن ها انتقال داد که ترسناک باشد و در حد سن و فهم آن ها باید گفته شود . با کودکان باید به زبان خودشان صحبت کرد، البته که زبان کودکان زبان مسخره بازی نیست که متاسفانه یکسری از دوستان متوسل به آن می شوند‌. بهترین زبان،زبان نمایش،زبان طنز و آموزش های غیر مستقیم است.

رضایی در ادامه متذکر شد که ساخت انیمیشن در این خصوص برای کودکان می تواند بسیار مفید و تاثیر گذار باشد ولی این را نباید فراموش کنیم که بحران کرونا و این جنگ سلامت به یکباره به سراغ ما آمده است و تلویزیون و بخش برنامه های کودک زمان مناسب برای پردازش این موضوع مانند دهه ۶۰ و زمان جنگ نداشته است و ساخت انیمیشن، که به یکباره با این شرایط مواجه شده ایم سخت است،لاجرم بهترین حالت داستان تعریف کردن و قصه گویی برای کودکان به زبان خودشان است.

بهتر است آموزش و پرورش تدابیر بهتری برای شبکه شاد اجتماعی داشته باشد

الهه رضایی در خصوص شبکه اجتماعی شاد که از تدابیر آموزش و پرورش است توضیح داد :  فرزند دانش آموز ندارم .خیلی از نزدیک با این برنامه آشنایی نشده ام  ولی از اطرافیان خود در خصوص ضعیف بودن این برنامه و درست بارگذاری نشدن مطالب و تکالیف دانش آموزان در شبکه اجتماعی زیاد شنیدم  که بر اساس شواهد  و آنچه از عملکرد این شبکه دیدم به  آموزش و پرورش پیشنهاد میدهم راهکار و تدابیری در این باره داشته باشد.

در قرنطینه بودن این مجری دهه 60 در شرایط کرونایی

رضایی در ادامه در مورد متوقف شدن فعالیت کاری اش در این روزها گفت : کار  به علت شیوع ویروس کرونا متوقف شده است . قبل از ورود کرونا  قصد انجام پروژه ای خارج از تلویزیون را داشتم که فعلا متوقف است. فعلا به اجبار کرونا در خانه هستم و در قرنطینه به سر می برم . هنرمندان هم جدا از ملت نیستند و شرایط سخت مالی برای آن ها هم وجود دارد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بیشتر در این روزها هوای هنرمندان را داشته باشد.

توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به هنرمندان

الهه رضایی در آخر در خصوص لایوهای اینستاگرامی که در این روزهای قرنطینه  از سوی هنرمندان چه در ایران و چه در جهان  باب شده است گفت :  از این موضوع استقبال می کنم ، این لایو ها ،راه های ارتباط گرفتن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هنرمندان در جهت اطلاع داشتن از فعالیت آن ها و معیشتشان در این روزها دانست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 563652 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مونا آجورلو
آیا این خبر مفید بود؟