بازی محسن تنابنده مورد توجه هندی‌ها قرار گرفت

در این رویداد سینمایی که از تاریخ ۱۴ تا ۲۰ ژانویه (۲۴ تا ۳۰ دی ماه) در شهر دهلی نو برگزار شد، داریوش مهرجویی سینماگر ایرانی ریاست هیات داوران بخش رقابتی را بر عهده داشت و فیلم «رونا، مادر عظیم» به کارگردانی جمشید محمودی با فیلم‌هایی از برزیل، اتریش، ترکیه، چین، اسپانیا، تونس، الجزایر و ... رقابت داشت.

در نهایت فیلم «رونا، مادر عظیم» جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره را برای محسن تنابنده به ارمغان آورد و هیات داوران پس از یک فیلم برزیلی، جایزه دوم بهترین فیلم جشنواره را نیز به فیلم «رونا، مادر عظیم» اعطاء کردند.

این جشنواره در چهار بخش فیلم‌های بلند بین‌الملل، فیلم‌های کوتاه، فیلم‌های سینمای هند و فیلم‌های مستند برگزار شد و مژگان ترانه بازیگر و کارگردان ایرانی نیز یکی از داوران بخش فیلم‌ کوتاه جشنواره «دیوراما» بود.

داریوش مهرجویی علاوه بر حضور به عنوان رئیس هیات دوران، به پاس یک عمر فعالیت هنری در عرصه‌ی سینما تقدیر شد و جایزه یک عمر دستاورد هنری دریافت کرد که با نمایش برخی آثار وی از جله «گاو»، «درخت گلابی»، «هامون»، «اجاره نشین‌ها» و «لیلا» در این جشنواره همراه بود.اخبار 24 ساعت گذشته را از دست ندهید.

 

کدخبر: 453616 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟