مرگ بازیگر ی که در خاطره ایرانی ها مانده است! + جزییات

«جیوفری» متولد سوم دسامبر ۱۹۲۸ در طول دوران فعالیت هنری خود در بیش از ۹۰ فیلم به ایفای نقش پرداخت و در دهه ۱۹۷۰ میلادی به ستاره تئاتر همچنین آثار کمدی ایتالیایی تبدیل شد.

وی در عرصه بین‌المللی بیشتر برای بازی در نقش پدر «ژپتو» در فیلم «پینوکیو» ساخته «روبرتو بنینی» در سال ۲۰۰۲ به شهرت رسید.

این فیلم گرچه در آمریکا به یک شکست تجاری تبدیل شد اما در سینمای ایتالیا فروش خوبی داشت. «روبرتو بنینی» قرار است در اقتباس جدید سینمایی از داستان «پینوکیو» به کارگردانی «متئو گارونه» در نقش پدر «ژپتو» بازی کند.

«کارلو جیوفری» که دانش‌آموخته آکادمی ملی نمایش ایتالیاست کار خود را در سال ۱۹۴۷ با برادرش «آلدو جیوفری» آغاز کرد و در سال ۱۹۴۹ برای اولین بار در نقش مقابل «ادواردو د فلیپیو» نویسنده و بازیگر Actor ایتالیایی به روی صحنه رفت و این نمایش آغاز یک همکاری طولانی مدت میان این دو چهره شد که تا دهه ۱۹۸۰ میلادی ادامه پیدا کرد.

«جیوفری» در سینما Cinema نیز با بازی در فیلم «دختری با تپانچه» در سال ۱۹۶۸ به کارگردانی «موریو مونیسلی» نامی برای خود دست و پا کرد. این فیلم نامزد بهترین فیلم خارجی در جوایز سینمایی اسکار شد.

پدر / ژپتو  / درگذشت / کارلو / جیوفری

وی در دهه ۱۹۷۰ میلادی به یکی از ستاره‌های سینمای کمدی ایتالیا تبدیل شد و در سال ۱۹۸۱ میلادی نیز این فرصت را یافت در فیلم «پوست» در کنار بازیگران نامداری چون «مارچلو ماسترویانی»، «برت لنکستر» و «کلودیا کاردیناله» بازی کند و این فیلم جشنواره فیلم کن را افتتاح کرد.

سال ۱۹۸۷ نیز با اعطای جایزه «دیوید دی دوناتلو» معروف به اسکار سینمای ایتالیا به «جیوفری» برای بازی در فیلم «من خوشبختم» ساخته «مائوریزیو پونزی» همراه شد.

آخرین حضور او در صحنه تئاتر به سال ۲۰۱۵ بازمی‌گردد که در اقتباس نمایشی از فیلم «فهرست شیندلر» اسپیلبرگ بازی کرد و در آخرین حضور سینمایی خود نیز در سال ۲۰۱۶ در کمدی «عادلانه نیست مرا ترک کنی» ساخته «وینچنزو سالمه» مقابل دوربین رفت.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 433137 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟